2010-12-31, 11:31
Medlem
Ratos Digger enligt mig finns det ingen bättre pipa att röka hasch i.. har 2 stycken, den ena är nog 10 - 11 år gammal men funkar fin fint fortfarande...
Citera
2011-01-01, 14:48
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Ratos Digger enligt mig finns det ingen bättre pipa att röka hasch i.. har 2 stycken, den ena är nog 10 - 11 år gammal men funkar fin fint fortfarande...

Varför är alla så inne på Diggers? Visst, snygga pipor och smidiga att rengöra, men själva rökupplevelsen finner jag rätt trög och så blir den extremt sur på två stopp. Så, enligt dig, varför väljer du Digger framför någon annan modell?
Citera
2011-01-01, 15:52
Medlem
erikisms avatar
Köp en majspipa, billigt och bra. Gå till din närmsta turkbutik
Citera
2011-01-03, 02:12
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikism
Köp en majspipa, billigt och bra. Gå till din närmsta turkbutik
Nej för fan, ingen majspipa...en pipa ska man lära sig tycka om, den ska leva med precis som ett husdjur och vårdas där efter

Har precis handlat en ny jag, en liten "resepipa" som jag är riktigt nöjd med.
en ebenholtare på bara 10cm.
så vilken pipa man köper beror väl helt på vars den ska användas? skulle vilja ha en lång ball att ha hemma vid tv tittande, 25-30cm skaft, nån som har något tips och länka till?
Citera
2011-01-03, 04:17
Medlem
undervattenfisks avatar
Satt och tände upp en rackare till nattfilmen och kom att tänka på vilken pipa som hade varit de ultimata och ballaste, en handsnickrad pjäs från någon afrikansk liten stam eller nåt i den stilen
Citera
2011-01-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Varför är alla så inne på Diggers? Visst, snygga pipor och smidiga att rengöra, men själva rökupplevelsen finner jag rätt trög och så blir den extremt sur på två stopp. Så, enligt dig, varför väljer du Digger framför någon annan modell?

alla asså, fan folk börjar lära sig håller absolut inte med om att den lätt blir sur.. dom är ju som gjorda för att röka cb i tycker dom kyler röken på ett bättre sätt... självklart ska man byta ut pip skaftet mot ett bambu rör så blir det ännu lite bättre. dessutom sparas "skrapet" i koppen på ett ganska unikt sätt om man nu röker den skiten..
Citera
2011-01-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Nej för fan, ingen majspipa...en pipa ska man lära sig tycka om, den ska leva med precis som ett husdjur och vårdas där efter

Haha, du verkar vara som mig ! Om jag får/köper en pipa så är det för att behålla den tills den fallerar. En bong/pipa/annan smoketool ska man hålla kärt så den samlar på sig en massa minnen och bli sådär översentimental. Sen när man dör så ska man begravas med den .

OnT: Alla har olika smak ang vilken pipa man ska köpa men det som dom flesta säger att man ska undvika är metalpipa för att man kan bränna läpparna när man röker ur den. Sen ska man ha ett långt skaft för då blir röken lite svalare. Å andra sidan så ska man inte ha för lång för då kan man inte ha den i fickan när man ska ut. Man får göra lite Yin & yang på det.

Edit: Diggers är något som många stoners rekomenderar. Sök på fb "digger" så hittar du en hel del trådar. Där kan man läsa dom flesta synpunkter på pipan.
Citera
2011-01-05, 01:51
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashmonstret
Haha, du verkar vara som mig ! Om jag får/köper en pipa så är det för att behålla den tills den fallerar. En bong/pipa/annan smoketool ska man hålla kärt så den samlar på sig en massa minnen och bli sådär översentimental. Sen när man dör så ska man begravas med den .

Här har du ett helt pipset i en fin låda jag ska köpa direkt den finns i lager igen.
Längd: 40cm som max, den är mäktig

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=6308
Citera
2011-01-07, 23:28
Medlem
Roundcubes avatar
Köp dig en helt vanlig majspipa till att börja med. Sedan när du vant dig, kan jag varmt rekommendera dig en Dollarpipa. Se bara till så att huvudet passar fint.
Citera
2011-01-07, 23:53
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
Köp dig en helt vanlig majspipa till att börja med. Sedan när du vant dig, kan jag varmt rekommendera dig en Dollarpipa. Se bara till så att huvudet passar fint.
Nej för fan, köp en rejäl jävla pipa istället som man kan älska hela livet!
Citera
2011-01-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Här har du ett helt pipset i en fin låda jag ska köpa direkt den finns i lager igen.
Längd: 40cm som max, den är mäktig

http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=6308

denna är riktigt fin! har själv funderat starkt över denna.

Jag rekommenderar en träpipa, helt klart bäst på alla sätt

Icke ömtålig: bra, att vara klumpig på bengan är inget ovanligt fenomen)

Bra smak: Man behöver faktiskt inte "röka in den", det bildas snabbt avlagringar pga fettlagringarna som bildas av ditt goda.

Snygg: Mycket bra utssende, speciellt sjöskumspipor. Dessa pipor håller även lite stil och klass till skillnad från en metallpipa med cannabisblad över halva pipan i rastafärger, dvs. lite mer diskret.

Jag rekommenderar en fin träpipa!
Citera
2012-07-13, 17:25
Medlem
BibbiStorms avatar
Hej
köpte mig en sån här idag: http://www.google.se/imgres?num=10&h...w=1280&bih=923

Har lite grönt hemma som behövs röka upp så tänkte testa i en pipa denna gången!
Dock undrar jag om man måste göra något speciellt när man röker träpipa?

Eller är det bara att smula ner två nypor grönt och tända på?
Tackar för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in