2010-12-29, 17:08
Medlem
Ok, för er som inte vet vad Winzip är kan jag helt enkelt säga att det är ett program som används för att lagra och komprimera filer.

När man använd programmet i 40 dagar börjar det här att hända: Det hoppar upp en dialogruta som säger att provtiden för programmet har gått ut, att programmet inte är gratis och att jag antingen måste ta bort Winzip från min dator eller köpa det. När den rutan hoppar upp brukar jag bara klicka bort den och använda Winzip ändå. Hittills har det inte hänt något Men är det kanske en dålig idé? Tror ni att jag en dag kommer att dras ut av poliser som säger att man ska betala för sin mjukvara? Kommer jag att få en utskällning för ekonomisk och juridisk ansvarslöshet av lyxfällans två programledare? Har jag någon sorts skuld som växer någonstans i någon dator och som en dag kommer att vräka över mig?
Citera
2010-12-29, 17:13
Medlem
olllies avatar
Du trollar. Uppenbarligen.
Citera
2010-12-29, 17:15
Medlem
Ingen fara! Fortsätt använda det. Du bryter inte mot lagen för att prövotiden gått ut. Isf hade de blockerat fortsatt användning. Dialogrutan är ett störande moment som ska få dig att köpa hela mjukvaran för att slippa rutan. Det är smartare att företag gör på detta sätt. En trialversion av ett program som upphör att fungera efter tag blir man bara förbannad på. Om det finns andra alternativ tar man det istället och skiter i det program man nyss fått damp på.

Du kan spänna av! Den dialogrutan har jag sett i flera års användning.
Citera
2010-12-29, 17:17
Medlem
Folkskyggs avatar
Winzip, finns det fortfarande?
Citera
2010-12-29, 17:30
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Winzip, finns det fortfarande?
The world's most popular Windows Zip utility for file compression, file sharing, file encryption, and data backup.
http://www.winzip.com/win/en/index.htm

Citat:
Ursprungligen postat av NodScene
En trialversion av ett program som upphör att fungera efter tag blir man bara förbannad på
och "crackar"
Citera
2010-12-29, 17:32
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
The world's most popular Windows Zip utility for file compression, file sharing, file encryption, and data backup.
http://www.winzip.com/win/en/index.htm

Populärast? Jag trodde Winzip dog ut för över 5 år sen när rar tog över efter zip. Eller har Winzip äntligen fixat stöd för rar, 7z, iso?
Citera
2010-12-29, 17:33
Medlem
Själv använder jag gärna WinRAR som jag tycker ett flexiblare program. Självklart tankat och crackat. Jag betalar ALDRIG för mjukvara, spel, filmer eller musik.
Citera
2010-12-29, 17:35
Medlem
Citat:
Populärast? Jag trodde Winzip dog ut för över 5 år sen när rar tog över efter zip. Eller har Winzip äntligen fixat stöd för rar, 7z, iso?

Winzip är verkligen dött, finns väll någonstans i skumma backvatten. WinRar is the way to go!
Citera
2010-12-29, 17:43
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Populärast?
en del gillar att leva i dåtid som flera andra kör även jag winrar ocrackat, inte tillräckligt störande med fönstret som kommer upp varje gång programmet startas.
Citera
2010-12-29, 18:21
Medlem
valter-eggons avatar
Jag kör 7-zip. www.7-zip.org. Gratis och grymt bra.
Citera
2010-12-29, 18:25
Medlem
Skogswalds avatar
TS kan simma lugnt. Han eller hon bör emellertid ta en titt på 7-Zip, en flexibel och öppen lösning där du slipper återkommande fönster med påminnelser om betalning. Det enda som vissa finner som ett krux är att 7-Zip (av licensmässiga skäl) inte kan skapa RAR-arkiv, dock TAR-bollar, ZIP-arkiv, såväl som det egna formatet .7Z, helt enkelt enastående.
Citera
2010-12-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
TS kan simma lugnt. Han eller hon bör emellertid ta en titt på 7-Zip, en flexibel och öppen lösning där du slipper återkommande fönster med påminnelser om betalning. Det enda som vissa finner som ett krux är att 7-Zip (av licensmässiga skäl) inte kan skapa RAR-arkiv, dock TAR-bollar, ZIP-arkiv, såväl som det egna formatet .7Z, helt enkelt enastående.

Oj. Häftigt vad det finns nuförtiden. Jag visste inte ens att det fanns någon vidare skillnad på programmen men jag är väl inte så datorkunnig antar jag XD
Jag har för mig att jag också sett Winrar hoppa upp av sig självt nån gång ibland på datorn men jag är osäker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in