2010-12-29, 15:34
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Alltså, jag börjar bli jävligt trött på poker nu. Hur fan ska man kunna tjäna på bra spel om man råkar ut för bad beats konstant? Hur fan handskas ni med stunder ni åker på bad beats en hel jävla dag?

Jag får iaf lust att mörda aset som har så tur, ni får gärna dela med er av era beats.

Ett exempel:

Jag sitter med lowstack (3600 blinds 300-600). Plockar upp K 10 och synar BB då alla andra foldar.
Heads up mot BB då, floppen visar Q J 9.
Jag checkar, han bettar 1000. Jag höjer 2000. HAN SYNAR.
På turn kommer 8 (inga färgdrag) - jag checkar.
Han bettar igen - jag all-in med nötstegen. Han synar.. med A 10

Vad fan tror ni kommer på river? Jo en söt kungslyna.
Citera
2010-12-29, 16:19
Medlem
Krypfisks avatar
Jag spelade en tunering för någon månad sedan. Då 2 personer går all in pre flop. Den ena sitter på 10 10 och den andra på A Q har jag för mig. Floppen 10 10 Q, Turn Q & river såklart Q. Det hände på Fulltilt poker
Citera
2010-12-29, 16:26
Medlem
Du har nog missuppfattat begreppet 'bad beat'.
Citera
2010-12-29, 16:32
Medlem
Stormorfars avatar
http://open.spotify.com/track/3BokQkEyu830jVCkUOp1zT
Citera
2010-12-29, 16:57
Bannlyst
3-outare är väl ingen jätte bad beat. Händer mig ofta.
Citera
2010-12-29, 17:52
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Jasså, hur många outs ska det finnas för att vara en bad beat då? Sån skit får ju inte hända lix
Citera
2010-12-29, 19:14
Medlem
Imaginatiors avatar
Jag vill gifta mig med din complete med KTo som SS <333
Citera
2010-12-29, 22:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jasså, hur många outs ska det finnas för att vara en bad beat då? Sån skit får ju inte hända lix

Limpar du K10 får du fan skylla dig själv.

Limpare </3
Citera
2010-12-29, 23:02
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Alltså, jag börjar bli jävligt trött på poker nu. Hur fan ska man kunna tjäna på bra spel om man råkar ut för bad beats konstant? Hur fan handskas ni med stunder ni åker på bad beats en hel jävla dag?

Jag får iaf lust att mörda aset som har så tur, ni får gärna dela med er av era beats.

Ett exempel:

Jag sitter med lowstack (3600 blinds 300-600). Plockar upp K 10 och synar BB då alla andra foldar.
Heads up mot BB då, floppen visar Q J 9.
Jag checkar, han bettar 1000. Jag höjer 2000. HAN SYNAR.
På turn kommer 8 (inga färgdrag) - jag checkar.
Han bettar igen - jag all-in med nötstegen. Han synar.. med A 10

Vad fan tror ni kommer på river? Jo en söt kungslyna.

Jag har haft ca fem sådana dagar i veckan de senaste fyra månaderna, lösningen är att spela mot så pass dåliga motståndare (dvs. så låg nivå) att man ändå klarar break-even eller bättre
Citera
2010-12-30, 15:06
Medlem
MrFolds avatar
Hur kan en kung vara en slyna?

Annars +1 på limpen. Även om det inte hade spelat nån roll i detta fall eftersom han säkert (helt korrekt) hade synat med sin AT-hand. Med KT ska du maximera chansen att motståndaren foldar. Du fokuserar på något irrelevant (en utdragning av en spelare som i vart fall inte spelade katastrofdåligt eftersom han hade ganska många outs) och blir arg på motspelaren istället för att bli arg på ditt eget dåliga spel (det enda du har en chans att förbättra)
Citera
2010-12-30, 17:35
Bannlyst
Bad beats suger kuk haha Jobbigaste ja var med om var på sunday brawl på tilt. Var 15 kvar. ligger 4 eller 5, Rätt bra till. Har mkt marker. Sitter på bb med aa. Alla foldar såklart innan killen på small blind höjer, lätt för att ta blindsen tänker ja. Han har mkt marker, mer än ja. Han höjer upp som sagt, ja 3 bettar tillbaka han blixt all in. ja snap call. Ser hans ak. Floppen t j q rainbow. Killen floppar stegen ja ute. Hjärtat rusar i 180. Hade ja vunnit den potten hade ja lätt kommit på finalbordet allafall. Ettan fick runt 100k dollar, ja fick 1, 5. lite skillnad . Är väl ingen bad beat direkt men jobbigt när man har sånt överläge innan floppen- Fast förstår hans spel också. Thats poker.

Var fan 3 månader sen känns som igår.
Citera
2010-12-30, 18:35
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duhardetbra
Bad beats suger kuk haha Jobbigaste ja var med om var på sunday brawl på tilt. Var 15 kvar. ligger 4 eller 5, Rätt bra till. Har mkt marker. Sitter på bb med aa. Alla foldar såklart innan killen på small blind höjer, lätt för att ta blindsen tänker ja. Han har mkt marker, mer än ja. Han höjer upp som sagt, ja 3 bettar tillbaka han blixt all in. ja snap call. Ser hans ak. Floppen t j q rainbow. Killen floppar stegen ja ute. Hjärtat rusar i 180. Hade ja vunnit den potten hade ja lätt kommit på finalbordet allafall. Ettan fick runt 100k dollar, ja fick 1, 5. lite skillnad . Är väl ingen bad beat direkt men jobbigt när man har sånt överläge innan floppen- Fast förstår hans spel också. Thats poker.

Var fan 3 månader sen känns som igår.
Turneringar är ju ren ångest öht då det är fan så mycket jobbigare att åka på nåt skit i en sån än i CG. Har också bustat på några FT med AA vs AK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in