2010-12-30, 16:26
Medlem
Pappsengubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Än så länge verkar det bara vara rykten, men OM det är sant ja då drar jag fyr på alla raketer redan ikväll och öppnar upp champagnen! Detta är, om något försenat, den bästa julklappen på länge!

Hon var väl själv flykting... från Finland? Eller?
Citera
2010-12-30, 16:26
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
TT skickar ut svensk kvalitetsjournalistik till pressen (Allt är Jyllandspostens fel!): http://www.dn.se/nyheter/sverige/kop...har-dummet-seg

Vilket jävla bottennapp. I brist på annat får Köpenhamnsbon Jesper Christensen uttala sig. Och vem fan är det? En random person som råkade passera visar det sig.

Att DN brassar upp detta i en rubrik är på rena rama Aftonbladnivån, dvs så lågt man kan komma.
Citera
2010-12-30, 16:30
Medlem
krisus avatar
Citat:
TT skickar ut svensk kvalitetsjournalistik till pressen (Allt är Jyllandspostens fel!): http://www.dn.se/nyheter/sverige/kop...har-dummet-seg

Jesper Christensen och Charlotte Meyers åsikter överensstämmer f.ö. med alla köpenhamnsbor

TT kanske kan börja med att lära sig stava på danska "sej" stavas det.
Jag förstår inte artikeln. Vad vill de berätta?
Att två random danskar på gatan tycker att det var fel att publicera bilderna?
Jaha?
Citera
2010-12-30, 16:31
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Det är negativt om oskyldiga muslimer drabbas, men det är mer negativt när ett helt samhälle drabbas än när en minoritet i ett samhälle drabbas. Vi står inför valet att offra allas säkerhet och trygghet eller offra endast muslimernas säkerhet och då kan det visa sig att "de oskyldiga muslimerna" är något vi tvingas offra.

Om det enda sättet att minimera risken för fler terrorattacker innebär att en minoritet blir lidande så är det lidandet mindre än det lidande som hela samhället utsätts för när upprepade terrorattacker inträffar.
Vist är det trist när naiva och manipulerade religiöst präglade andliga slavar drabbas, men vi får aldrig glömma att koranen är alla muslimers rättesnöre och det är ur koranen terroristerna hämtar sin inspiration. Utan islam - ingen muslimsk terrorism. Koranen är i stora stycken rena mördarmanualen.
Citera
2010-12-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theword
Jovisst är det värt varenda öre, men varför ska vi som sköter oss behöva betala detta?
Det bör väl muslimerna själva få betala, såsom idrottsklubbar får?

Jag betalar hellre terrorismbevakningens kostnader än TV-avgiften. Det vi bevittnar just nu är fan mer underhållande är årets sammanlagda SVT-produktion.
Citera
2010-12-30, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClickMyDick
Jag betalar hellre terrorismbevakningens kostnader än TV-avgiften. Det vi bevittnar just nu är fan mer underhållande är årets sammanlagda SVT-produktion.

Du har läst mig fråga, men tyvärr inte förstått den..
Citera
2010-12-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theword
Du har läst mig fråga, men tyvärr inte förstått den..

Jo, jag läste och förstod. Tycker också att det är hemskt att vi ska behöva betala för jävulskapet som de ställer till med. Fakturan borde skickas till Kapellgränd 10, 116 25 STOCKHOLM.
Citera
2010-12-30, 16:53
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är ju helt uppenbart att Sverige hållit "huvudet kallt" allt för länge och bedrivit en alldeles för aningslös och omfattande asyl och invandringspolitik. Vi får nu betala priset för detta.

Ansvaret ligger lika tungt på alla inom etablissemanget, allt från sjuklövern (alla partier utom SD) och PK-media. Verkligheten har börjat komma ifatt deras förljugna dimridåer.

De enda som har en någorlunda sansad syn på dessa omfattande problem och sitter inne med relevanta lösningar är SD.
Vi har haft muslimer i Sverige länge, men det är först på senare år vi har haft muslimska terrorister.
Citera
2010-12-30, 16:54
Medlem
Har någon politiker uttalat sig än?
Citera
2010-12-30, 16:58
Medlem
David Headley (Daood Sayed Gilani) planerade en jätteattack på Jyllands-Posten förra året. Han var i Stockholm i augusti 2009 och mötte en svensk-marockansk man, "Farid", som sedan inte ville delta eftersom han kände sig övervakad av Säpo, enligt Jyllands-Posten som citerar en indisk underrättelserapport.
"

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Headley

david headley var född i pakistan med muslim namn. han byter namn till kristin namn eftersom det var lättare att resa till indien. när han resor till indien eller köpenhamn han doljer hans islamisk bakgrund.
Citera
2010-12-30, 17:03
Medlem
Citat:

Jesper Christensen och Charlotte Meyers åsikter överensstämmer f.ö. med alla köpenhamnsbor
Jävla idioter. Det är förstås ett sätt för DN att säga - utan säga det rakt ut - att galningar skall få bestämma vad som får sägas. "Om vi inte säger vad de vill att vi skall säga så går det åt helvete. Bäst vi säger det dom vill att vi skall säga."
Citera
2010-12-30, 17:07
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UKFCTL
Har någon politiker uttalat sig än?

Nej, det har varit helt knäpptyst bortsett från Asks pliktskyldiga kommentar om att terrorismen berör Sverige.

Jag hoppas att tystnaden från övrigt håll beror på att de alla är tagna av stundens allvar, har insett problemen, och förbereder en genensam ursäkt till våra Danska bröder samt planlägger en "slutgiltig lösning" för islamistplågan, men antagligen så sitter samtliga och filar på ett blekt tal innehållande det vanliga urskuldande dravlet om "tolerans" och "inte dra alla över en kam".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in