2012-06-01, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loralai
Ja jag vet att det är olagligt. Var finner vi beviset för att SZ påstås ha skickat pengarna i detta syfte? Nä just det, för det beviset(och alla andra så kallade bevis)kommer vi aldrig få se, eftersom SÄPO har sina egna lagar och regler och belägger såna här fall med yppandeförbud och diverse annat.

Förlåt mig, men om det här ska anses vara en seriös diskussion, så vore det supertrevligt med lite äkta fakta, men här finns inga såna i era inlägg, eftersom ni baserar era uttalanden på vad media skrivit. Det är väldigt tråkigt. Finansierat uppdraget, på vilket sätt då menar du? Med vapen? Eller vadå?

Hhahahaha, okej. Vi säger så. Kan du visa mig, var det står att Sahbis DNA finns på nåt vapen. Och berätta även hur trovärdig källan är.

Det är väl dags att granska allt, och vara OBJEKTIVA, tycker du inte? Om exfrun kände till planerna, tror du inte hon skulle sitta häktad i dagsläget också? Ska bli intressant att se vad du skriver.

Förresten, om ni vill veta sanningen, varför inte skriva ett brev till de åtalade? Eller, är det inte sanningen ni är ute efter?!

Jaså, på vilka grunder då? Om man utfört ett terrorbrott i Danmark, så kan man straffas med upp till 12 år. Så jag undrar vad de där 16 åren kommer ifrån?

Angående bevisläge och straff:

Citat:
I den massiva bevisningen mot männen finns bland annat telefonavlyssningar där männen diskuterar hur dådet mot tidningen ska genomföras. Nu riskerar männen 16 års fängelse och permanent utvisning.
http://www.expressen.se/kvp/terrorpl...-journalister/

Sahbi Zaloutis DNA finns på tyg som använts för att packa vapen och patroner. Någon förklaring?

Sahbi Zalouti har varit i kontakt med Farid ett flertal gånger. Tror du samtalen handlade om att köpa restlagret av Farids gamla skinnjackor?
Sahbi Zalouti har dessutom varit intresserad av halvpakistaniern David Headley, den person som sökt efter unga jihadister för att utföra ett attentat mot Jyllands-Posten. Farid och David Headley är bekanta. Headley har ofta vistats i samma områden som de svensk-arabiska jihadistclownerna.
Ser du något samband?
Framförallt vore det intressant om du har någon förklaring till att Sahbi Zalouti varit i kontakt med Farid.

Flertalet i den här gruppen lever på bidrag. Ändå har de massor med pengar att röra sig med. Mounir Dhahri är på resande fot i 2 år. I Europa säger han själv - utan att kunna namnge en enda person i Europa som han träfat under dessa år. I Wiziristan säger SÄPO enligt sina källor, dit också Zalouti har sänt pengar. Jag är benägen att tro på SÄPO i det här fallet, och inte på hustrumisshandlaren Dhari.

Att ex-frun till Zalouti inte häktats betyder inte att hon därmed har varit ovetande, eller fungerat som medhjälpare. Vi vet att hon hämtat Sahbi Zalouti i Jönköping. Av vilken anledning?
Då det gäller en muslimsk kvinna inblandad i terrorism brukar myndigheterna ha en passivare inställning till att inleda förundersökning av någon anledning. Vi har exempelvis Mona Thwany i Luton, som tycks slippa åtal trots att det framkommit flera graverande omständigheter som tyder på hennes inblandning i förberedelserna till bombdådet i Stockholm, då maken sprängde bort sin mage.
Citera
2012-06-01, 18:34
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Sahbi Zaloutis DNA finns på tyg som använts för att packa vapen och patroner. Någon förklaring?
Som sagt, står det nånstans att SZ's dna finns på VAPEN?????? Och du länkar till SVD, en tidning som vid flertalet tillfällen ljugit vid direktrapportering (som de kopierat från andra lögnaktiga journalister/tidningar)från rättegången.

Citat:
Sahbi Zalouti har varit i kontakt med Farid ett flertal gånger. Tror du samtalen handlade om att köpa restlagret av Farids gamla skinnjackor?
Tror och tror, det gör jag i kyrkan mellan 11-13, på söndagar. Jag sitter inte här och tror alltför mycket, förräns jag ser BEVISEN kära Batuta.

Citat:
Sahbi Zalouti har dessutom varit intresserad av halvpakistaniern David Headley, den person som sökt efter unga jihadister för att utföra ett attentat mot Jyllands-Posten. Farid och David Headley är bekanta. Headley har ofta vistats i samma områden som de svensk-arabiska jihadistclownerna.
Ser du något samband?
Alltså nu börjar jag tröttna på det här. Känner du SZ för att kunna säga att han är så intresserad av denne Headley?!

Hela denna tråd och alla de andra som handlar om de som sitter häktade, är FULLA av antaganden, och "bevis" från media samt en hel del hat.

Citat:
Framförallt vore det intressant om du har någon förklaring till att Sahbi Zalouti varit i kontakt med Farid.
Nä jag har ingen förklaring eftersom jag inte ens vet om eller isåfall i vilket syfte de haft kontakt. Men du verkar ju veta det, så snälla, upplys mig och andra.

Citat:
Flertalet i den här gruppen lever på bidrag. Ändå har de massor med pengar att röra sig med. Mounir Dhahri är på resande fot i 2 år. I Europa säger han själv - utan att kunna namnge en enda person i Europa som han träfat under dessa år. I Wiziristan säger SÄPO enligt sina källor, dit också Zalouti har sänt pengar. Jag är benägen att tro på SÄPO i det här fallet, och inte på hustrumisshandlaren Dhari.
Jaså, de har massor med pengar också. Okej?! Berätta mer. Utdrag från deras bankkonton, bilder på byxfickan? Nä men ge dig nu.

Har du presenterat ett enda KONKRET BEVIS för nånting. Och snälla du, svara på mina frågor nångång emellanåt också.

Jag är väldigt nyfiken på varför du hellre tror på SÄPO? Kanske för att du delar deras åsikt om att det inte behövs några speciella bevis, utan att man (enligt dig) har massa pengar, eller går i mosken, eller känner vissa personer, för att fällas för terrorbrott.

Citat:
Att ex-frun till Zalouti inte häktats betyder inte att hon därmed har varit ovetande, eller fungerat som medhjälpare. Vi vet att hon hämtat Sahbi Zalouti i Jönköping. Av vilken anledning?
Då det gäller en muslimsk kvinna inblandad i terrorism brukar myndigheterna ha en passivare inställning till att inleda förundersökning av någon anledning. Vi har exempelvis Mona Thwany i Luton, som tycks slippa åtal trots att det framkommit flera graverande omständigheter som tyder på hennes inblandning i förberedelserna till bombdådet i Stockholm, då maken sprängde bort sin mage
Här blir det jobbigt för dig. Du vet inte, och kommer aldrig få veta, av vilken anledning. Måste vara tragiskt. Men du får väl fråga svd, expressen, aftonblaskan eller nåt annat crap om svaret, för sen är du ju nöjd. Det märks så tydligt i dina inlägg.
Tycker det är roligt att du säger att myndigheter brukar ha en passivare inställning till att inleda förundersökning mot muslimska kvinnor. Kanske för att det inte finns nåt att inleda en förundersökning om?
Har du bett om att få titta på förundersökningen kring Monas man och sprängningen inne i Stockholm? Där kanske du skulle kunna få svar på dina frågor. Men nä, du skulle väl inte betala den stora kostnad som skulle bli, för att ta del av förundersökningen. För du är så snål att du nöjer dig med att tro på SVD och diverse annat.

Den dagen du vill ha riktig fakta, please let me know
Citera
2012-06-01, 21:09
Medlem
Citat:
Text

Det är inga svar du lämnar, bara ett förvirrat resonemang om att de 4 schyssta araberna skulle vara utsatta för någon form av konspiration, där media och säkerhetstjänster i Sverige och Danmark skulle samarbeta för att sätta dit muslimer. Allt iscensatt med hjälp av det danska rättsväsendet.

För mig är det här ett resonemang som påminner om när man träffar kvinnliga kantstötta konvertiter. Det brukar inte leda någon vart, och kan inte påstå att dina inlägg på något sätt för tråden framåt. Eller inger några som helst tvivel på att de 4 jihadisterna skulle vara oskyldigt anklagade.

I nästa vecka kommer domen. Tippar på att de döms till mellan 8-12 år i dansk fängelse. De gör mindre skada i samhället om de i lugn och ro får sitta och recitera Koranen under den tiden, istället för att blänga på jihadistklipp och halshuggningar på Youtube.
Citera
2012-06-01, 21:33
Medlem
Journalisten Magnus Sandelin tar i sin senaste bok upp de 4 som nu åtalas:

Citat:
Jihadistisk propaganda har under senare tid framställt Sverige som ett legitimt mål att angripa. Gång på gång riktas allvarliga hot mot konstnären Lars Vilks och andra som provocerar dem som anser att religion kan försvaras med mord. Att den våldsbejakande islamismen på det sättet utgör ett hot mot vårt öppna samhälle är ett faktum.
Samtidigt har den våldsbejakande islamistiska miljön i Sverige och övriga Europa ändrat karaktär. Uppgifter från Europol visar att de flesta som grips för islamistiska terrorbrott är födda eller uppvuxna i Europa - och har inte, som tidigare, kommit utifrån.
Majoriteten av de gripna har inte heller någon koppling till etablerade terrornätverk som al-Qaida, utan agerar ensamma eller i mindre autonoma grupper, inspirerade av en våldsam islamistisk ideologi.
På internet finns ett omfattande utbud av ideologisk propaganda, träningsmanualer och instruktioner för bombtillverkning samt kontaktytor till likasinnade.
Runtom i Sverige finns missnöjda unga män som är mottagliga för denna propaganda.
Liksom annan politisk och religiös extremism erbjuder den våldsbejakande islamismen förrädiskt lockande förklaringsmodeller, lätta att ta till sig även för dem som saknar djupare kunskaper om samhället.
I min nya bok "Jihad - svenskarna i de islamistiska terrornätverken" varnar änkan till en självmordsbombare för att killar i hennes närhet i Rinkeby riskerar att värvas av cyniska rekryterare och förvandlas till terrorismens framtida verktyg.
I min senaste bok granskar jag även de fyra män som i nästa vecka väntas få sina domar. Kontakter med terrorstämplade rörelser som al-Shabaab och nyckelpersoner i Pakistan visar att åtminstone ett par av dem under en längre tid organiserat sig för att föra den jihadistiska kampen framåt.
http://www.expressen.se/debatt/ta-ho...per-pa-allvar/

Munir Awad har varit på väg till Somalia, och arresterats. Han har även bott tillsammans med någon av somalierna som skulle attackera Vilks i Göteborg. Torde alltså vara den som har bäst kontakter med al-Shabaab. Han har dessutom gripits i Pakistan.

Mounir Dhahri har befunnit sig i Wiziristan under en längre tid, bör ha knutit en del kontakter under tiden.

Sahbi Zalouti har väl mest kört omkring med sin gaffeltruck på ett lager i Sverige, men skaffat sig kontakter via internet och Farid.

Omar Aboelazm som köpte buntbanden verkar vara den minst "organiserade". Bara en nyttig idiot som man skickar till Bauhaus för att handla utrustning när man planerar att utföra massmord.
Citera
2012-06-01, 21:43
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det är inga svar du lämnar, bara ett förvirrat resonemang om att de 4 schyssta araberna skulle vara utsatta för någon form av konspiration, där media och säkerhetstjänster i Sverige och Danmark skulle samarbeta för att sätta dit muslimer. Allt iscensatt med hjälp av det danska rättsväsendet.

För mig är det här ett resonemang som påminner om när man träffar kvinnliga kantstötta konvertiter. Det brukar inte leda någon vart, och kan inte påstå att dina inlägg på något sätt för tråden framåt. Eller inger några som helst tvivel på att de 4 jihadisterna skulle vara oskyldigt anklagade.

I nästa vecka kommer domen. Tippar på att de döms till mellan 8-12 år i dansk fängelse. De gör mindre skada i samhället om de i lugn och ro får sitta och recitera Koranen under den tiden, istället för att blänga på jihadistklipp och halshuggningar på Youtube.
Oj, vad är det för förvirrat resonemang jag lämnar då? Långt ifrån mer förvirrande än dina inlägg kan jag säga. Jag säger att DET FINNS INGA konkreta bevis i det du och andra lägger fram här, vilket år ska du fatta det?!
Jag håller hellre tyst, än spekulerar om saker som jag inte har full koll på.
Jag har aldrig sagt att allting är en stor konspiration, jag säger bara att det överdrivs enormt mycket, när det handlar om muslimer som kommer i klammeri med rättvisan. Det fattar du säkert också. Eller inte. Börjar tvivla faktiskt.
Man får välja själv om man vill sitta i Sverige eller Danmark och de blir ju utvisade på livstid från Danmark så du kan ju själv räkna ut var de kommer att få sitta. För det har ju redan varit bestämt från början att de ska dömas. Alla dessa månader av "förundersökning" och annat blahaj, är ju bara för att kunna betala ut lön till diverse "säkerhetspoliser" i olika länder och diverse åklagare och annat SKRÄP.
Ingen av dem gjorde ju skada i samhället, förutom FÖRR när 3 av dem har dömts för olika saker. Men självklart, för detta är de kriminella, även fast de suttit av sina straff, eller fått böta....för de är ju.....muslimer. Mmm.

Jaså, SZ har kört gaffeltruck? Du har möjligen inte arbetat tillsammans med honom?
Citera
2012-06-01, 22:26
Medlem
Citat:
Oj, vad är det för förvirrat resonemang jag lämnar då? Långt ifrån mer förvirrande än dina inlägg kan jag säga. Jag säger att DET FINNS INGA konkreta bevis i det du och andra lägger fram här, vilket år ska du fatta det?!
Jag håller hellre tyst, än spekulerar om saker som jag inte har full koll på.
Jag har aldrig sagt att allting är en stor konspiration, jag säger bara att det överdrivs enormt mycket, när det handlar om muslimer som kommer i klammeri med rättvisan. Det fattar du säkert också. Eller inte. Börjar tvivla faktiskt.
Man får välja själv om man vill sitta i Sverige eller Danmark och de blir ju utvisade på livstid från Danmark så du kan ju själv räkna ut var de kommer att få sitta. För det har ju redan varit bestämt från början att de ska dömas. Alla dessa månader av "förundersökning" och annat blahaj, är ju bara för att kunna betala ut lön till diverse "säkerhetspoliser" i olika länder och diverse åklagare och annat SKRÄP.
Ingen av dem gjorde ju skada i samhället, förutom FÖRR när 3 av dem har dömts för olika saker. Men självklart, för detta är de kriminella, även fast de suttit av sina straff, eller fått böta....för de är ju.....muslimer. Mmm.

Jaså, SZ har kört gaffeltruck? Du har möjligen inte arbetat tillsammans med honom?

Har tyvärr inte haft nöjet att arbeta med Sahbi Zalouti.
Fanns en bild på Sahbi Zalouti där han körde sin gaffeltruck. Han såg lika stolt ut som det hade rört sig om en kamel.

Känner för övrigt ett stort medlidande med de fruktansvärda övergrepp som sker på oskyldiga muslimer i Sverige. Klart man ska ha rätt att åka ned till Danmark med buntband och vapen, med avsikt att skära halsen av otrogna, så länge man skonar kvinnor och barn.
De skulle ge sig på en tidning som hade publicerat lite teckningar som de inte gillade. Förstår att du blir upprörd över att muslimer i ett sånt läge inte ska ha rätt döda något hundratal personer som inte direkt har med saken att göra.
Citera
2012-06-01, 22:46
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Har tyvärr inte haft nöjet att arbeta med Sahbi Zalouti.
Fanns en bild på Sahbi Zalouti där han körde sin gaffeltruck. Han såg lika stolt ut som det hade rört sig om en kamel.

Känner för övrigt ett stort medlidande med de fruktansvärda övergrepp som sker på oskyldiga muslimer i Sverige. Klart man ska ha rätt att åka ned till Danmark med buntband och vapen, med avsikt att skära halsen av otrogna, så länge man skonar kvinnor och barn.
De skulle ge sig på en tidning som hade publicerat lite teckningar som de inte gillade. Förstår att du blir upprörd över att muslimer i ett sånt läge inte ska ha rätt döda något hundratal personer som inte direkt har med saken att göra.
Nej men så trevligt. Var hittade du den bilden? SZ kanske var kamelförare i sitt forna hemland, vem vet?!

Du menar så som amerikaner gör, dödar civila, och säger att de aldrig gjort det? Du är säker på att SZ skulle döda några otrogna? Vilket var det han skulle göra? Idrottsevenemanget, prinsen, Jyllandsposten? Eller låt mig se, 200 buntband, borde räcka till ungefär halva DK?

Nädu, som sagt, kom tillbaka när du har riktiga bevis. Tills dess, din trovärdighet är lika med väldigt låg.....

Peace
Citera
2012-06-01, 23:11
Medlem
Citat:
Nej men så trevligt. Var hittade du den bilden? SZ kanske var kamelförare i sitt forna hemland, vem vet?!

Du menar så som amerikaner gör, dödar civila, och säger att de aldrig gjort det? Du är säker på att SZ skulle döda några otrogna? Vilket var det han skulle göra? Idrottsevenemanget, prinsen, Jyllandsposten? Eller låt mig se, 200 buntband, borde räcka till ungefär halva DK?

Nädu, som sagt, kom tillbaka när du har riktiga bevis. Tills dess, din trovärdighet är lika med väldigt låg.....

Peace

Sahbi Zalouti tycks ha gjort en "chicken out" innan Jönköping och ringt efter ex-frun som plockade upp honom, varför han inte skulle deltagit i själva dödandet. Enligt åklagaren är han dock den som till största delen skött planeringen. Hans kontakter med Farid är minst sagt besvärande.
Sen har han golat ner sina jihadistkollegor under rättegången, skyllt på Mounir Dhahri som huvudman osv.

Har inget till övers för USA:s krig i de muslimska länderna. Finns ingen möjlighet att med bomber banka in något vett i de här muslimerna, som slår ihjäl varandra för att de tolkar Koranen olika.
Har heller inget till övers för muslimer i Sverige som rättfärdigar fega terrordåd riktade mot civila, med någon diffus anspelning på att USA beter sig illa.
Citera
2012-06-02, 04:45
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Sahbi Zalouti tycks ha gjort en "chicken out" innan Jönköping och ringt efter ex-frun som plockade upp honom, varför han inte skulle deltagit i själva dödandet. Enligt åklagaren är han dock den som till största delen skött planeringen. Hans kontakter med Farid är minst sagt besvärande.
Sen har han golat ner sina jihadistkollegor under rättegången, skyllt på Mounir Dhahri som huvudman osv.

Har inget till övers för USA:s krig i de muslimska länderna. Finns ingen möjlighet att med bomber banka in något vett i de här muslimerna, som slår ihjäl varandra för att de tolkar Koranen olika.
Har heller inget till övers för muslimer i Sverige som rättfärdigar fega terrordåd riktade mot civila, med någon diffus anspelning på att USA beter sig illa.
Jag har inget till övers för rasister och hatiska människor som förlitar sig på media och inte försöker ta reda på sanningen.
Enligt åklagaren, hans kontakter med Farid? Du verkar sitta inne med info som ingen annan har?! Får jag fråga, har du varit på rättegången?
Tralalalalaaaaa, trovärdigheten höjs för varje gång jag läser dina inlägg.
Citera
2012-06-04, 09:27
Medlem
Citat:
Du tror inte det räcker med alla inspelade samtalstimmar bl a för att koppla dem samman? All spaning etc... Har aldrig hört eller sett pengar nämnas i annat än terrormål....

Pengar nämns också ofta i mål som gäller organiserad brottslighet, korruption och misstänkt bidrags- eller skattefusk. Bara för att du inte "hört eller sett" det betyder inte att det inte händer.

I det här fallet utgör pengarna också en led i bevisningen om var en av de åtalade befann sig. Han hävdar, om jag förstått mediarapporteringen och Batutas inlägg rätt, att han reste runt i Europa. Men han tog emot de skickade pengarna i Pakistan.

Återigen handlar det inte om vilken religion eller etnicitet personerna har. Att följa pengarna är vanligt i mål som handlar om alla möjliga sorters människor.

Citat:
Be mig inte att hålla isär skilda(rättstavat) begrepp innan du frågar mig vad jag menar. TACK!!!

Jag tycker fortfarande att du blandar ihop skiljda saker trots din förklaring.

Snälla försök inte svara med ditt eviga trallande. Det inger en bild av att du bara sticker fingrarna i öronen när Batuta kommer med starka argument och fakta som du inte kan bemöta (utan att behöva tänka om, vilket du inte tänker göra under vilka som helst omständigheter).
Senast redigerad av ka kui 2012-06-04 kl. 09:33.
Citera
2012-06-04, 10:35
Medlem
Dömda! Påföljd meddelas i eftermiddag.

http://svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/jyllandsposten
Citera
2012-06-04, 10:54
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Pengar nämns också ofta i mål som gäller organiserad brottslighet, korruption och misstänkt bidrags- eller skattefusk. Bara för att du inte "hört eller sett" det betyder inte att det inte händer.

I det här fallet utgör pengarna också en led i bevisningen om var en av de åtalade befann sig. Han hävdar, om jag förstått mediarapporteringen och Batutas inlägg rätt, att han reste runt i Europa. Men han tog emot de skickade pengarna i Pakistan.

Återigen handlar det inte om vilken religion eller etnicitet personerna har. Att följa pengarna är vanligt i mål som handlar om alla möjliga sorters människor.

Jag tycker fortfarande att du blandar ihop skiljda saker trots din förklaring.

Snälla försök inte svara med ditt eviga trallande. Det inger en bild av att du bara sticker fingrarna i öronen när Batuta kommer med starka argument och fakta som du inte kan bemöta (utan att behöva tänka om, vilket du inte tänker göra under vilka som helst omständigheter).
Ja men det är fortfarande inte ett brott att befinna sig på en annan plats än man sagt till polisen.
Det handlar precis om religion och etnicitet på personerna. Det är ju bara att kolla på inlägg här för att se samma hat hos er, som finns hos poliser och andra "myndighets"personer. Och jag vet ju att det finns en hel del poliser och annat som gömmer sig härinne under sina nick.....

Jag trallar hur mycket jag vill, och så länge nåns trovärdighet är låg, så kommer jag fortsätta med det. Det är så patetiskt att se Flashbackexperterna sitta här med sina små sanningar. Men en dag kommer sanningen fram.

Men vad gnäller du över nu, de är dömda, och kommer få långa fängelsestraff, så du kan fortsätta med ditt hat, du och dina vänner.

Och bara för att du har "hört och sett" nåt i Aftonbladet så betyder det inte att det är sant.

Over and out!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in