2012-06-01, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av Loralai
Ja jag vet att det är olagligt. Var finner vi beviset för att SZ påstås ha skickat pengarna i detta syfte? Nä just det, för det beviset(och alla andra så kallade bevis)kommer vi aldrig få se, eftersom SÄPO har sina egna lagar och regler och belägger såna här fall med yppandeförbud och diverse annat.
Förlåt mig, men om det här ska anses vara en seriös diskussion, så vore det supertrevligt med lite äkta fakta, men här finns inga såna i era inlägg, eftersom ni baserar era uttalanden på vad media skrivit. Det är väldigt tråkigt. Finansierat uppdraget, på vilket sätt då menar du? Med vapen? Eller vadå?
Hhahahaha, okej. Vi säger så. Kan du visa mig, var det står att Sahbis DNA finns på nåt vapen. Och berätta även hur trovärdig källan är.
Det är väl dags att granska allt, och vara OBJEKTIVA, tycker du inte? Om exfrun kände till planerna, tror du inte hon skulle sitta häktad i dagsläget också? Ska bli intressant att se vad du skriver.
Förresten, om ni vill veta sanningen, varför inte skriva ett brev till de åtalade? Eller, är det inte sanningen ni är ute efter?!
Jaså, på vilka grunder då? Om man utfört ett terrorbrott i Danmark, så kan man straffas med upp till 12 år. Så jag undrar vad de där 16 åren kommer ifrån?
Förlåt mig, men om det här ska anses vara en seriös diskussion, så vore det supertrevligt med lite äkta fakta, men här finns inga såna i era inlägg, eftersom ni baserar era uttalanden på vad media skrivit. Det är väldigt tråkigt. Finansierat uppdraget, på vilket sätt då menar du? Med vapen? Eller vadå?
Hhahahaha, okej. Vi säger så. Kan du visa mig, var det står att Sahbis DNA finns på nåt vapen. Och berätta även hur trovärdig källan är.
Det är väl dags att granska allt, och vara OBJEKTIVA, tycker du inte? Om exfrun kände till planerna, tror du inte hon skulle sitta häktad i dagsläget också? Ska bli intressant att se vad du skriver.
Förresten, om ni vill veta sanningen, varför inte skriva ett brev till de åtalade? Eller, är det inte sanningen ni är ute efter?!

Jaså, på vilka grunder då? Om man utfört ett terrorbrott i Danmark, så kan man straffas med upp till 12 år. Så jag undrar vad de där 16 åren kommer ifrån?
Angående bevisläge och straff:
Citat:
http://www.expressen.se/kvp/terrorpl...-journalister/
I den massiva bevisningen mot männen finns bland annat telefonavlyssningar där männen diskuterar hur dådet mot tidningen ska genomföras. Nu riskerar männen 16 års fängelse och permanent utvisning.
Sahbi Zaloutis DNA finns på tyg som använts för att packa vapen och patroner. Någon förklaring?
Sahbi Zalouti har varit i kontakt med Farid ett flertal gånger. Tror du samtalen handlade om att köpa restlagret av Farids gamla skinnjackor?
Sahbi Zalouti har dessutom varit intresserad av halvpakistaniern David Headley, den person som sökt efter unga jihadister för att utföra ett attentat mot Jyllands-Posten. Farid och David Headley är bekanta. Headley har ofta vistats i samma områden som de svensk-arabiska jihadistclownerna.
Ser du något samband?
Framförallt vore det intressant om du har någon förklaring till att Sahbi Zalouti varit i kontakt med Farid.
Flertalet i den här gruppen lever på bidrag. Ändå har de massor med pengar att röra sig med. Mounir Dhahri är på resande fot i 2 år. I Europa säger han själv - utan att kunna namnge en enda person i Europa som han träfat under dessa år. I Wiziristan säger SÄPO enligt sina källor, dit också Zalouti har sänt pengar. Jag är benägen att tro på SÄPO i det här fallet, och inte på hustrumisshandlaren Dhari.
Att ex-frun till Zalouti inte häktats betyder inte att hon därmed har varit ovetande, eller fungerat som medhjälpare. Vi vet att hon hämtat Sahbi Zalouti i Jönköping. Av vilken anledning?
Då det gäller en muslimsk kvinna inblandad i terrorism brukar myndigheterna ha en passivare inställning till att inleda förundersökning av någon anledning. Vi har exempelvis Mona Thwany i Luton, som tycks slippa åtal trots att det framkommit flera graverande omständigheter som tyder på hennes inblandning i förberedelserna till bombdådet i Stockholm, då maken sprängde bort sin mage.