Citat:
Det är olagligt att sända pengar om syftet är att understödja terroristverksamhet.
De pengar som Sahbi Zalouti sände till Mounir Dhahri var vid tidpunkten då Mounir Dhahri befann sig i Waziristan. T o m Mounir Dhahri fattar att det inte är speciellt lyckat att befinna sig i området som är känt för sina terroristläger, och förnekar att han befann sig i Waziristan. Han har hävdat att han flackade runt i Europa.
Ja jag vet att det är olagligt. Var finner vi beviset för att SZ påstås ha skickat pengarna i detta syfte? Nä just det, för det beviset(och alla andra så kallade bevis)kommer vi aldrig få se, eftersom SÄPO har sina egna lagar och regler och belägger såna här fall med yppandeförbud och diverse annat.
Citat:
För övrigt, ser det inte väldig illa ut med Sahbi Zaloutis kontakter med Farid? Verkar det inte rimligt att Farid via sina kontakter finansierat uppdraget åt de 4 jihadisterna? Som hade för avsikt att döda och skära halsen av så många som möjligt?
Eller har Sahbi Zalouti fått ihop pengarna genom att arbeta övertid som truckförare på lagret där han jobbade?
Förlåt mig, men om det här ska anses vara en seriös diskussion, så vore det supertrevligt med lite äkta fakta, men här finns inga såna i era inlägg, eftersom ni baserar era uttalanden på vad media skrivit. Det är väldigt tråkigt. Finansierat uppdraget, på vilket sätt då menar du? Med vapen? Eller vadå?
Citat:
Tror du att PET/Säpo har planterat DNA-bevisen som binder Sahbi Zalouti till de vapen som skulle användas, bara för att han hade skägg och besökte en moské? På allvar???
Hhahahaha, okej. Vi säger så. Kan du visa mig, var det står att Sahbis DNA finns på nåt vapen. Och berätta även hur trovärdig källan är.
Citat:
Kan det finnas någon möjlighet att ex-frun kände till planerna? Hon var den som hämtade upp Sahbi Zalouti i Jönköping. Vi har inte granskat henne speciellt i tråden, vilket det kanske är dags för. Eller bör hon ha varit totalt ovetande?
Det är väl dags att granska allt, och vara OBJEKTIVA, tycker du inte? Om exfrun kände till planerna, tror du inte hon skulle sitta häktad i dagsläget också? Ska bli intressant att se vad du skriver.
Förresten, om ni vill veta sanningen, varför inte skriva ett brev till de åtalade? Eller, är det inte sanningen ni är ute efter?!
Citat:
Om de nu visar sig vara skyldiga, riskerar de 16 år i fängelse.
Jaså, på vilka grunder då? Om man
utfört ett terrorbrott i Danmark, så kan man straffas med upp till 12 år. Så jag undrar vad de där 16 åren kommer ifrån?