2012-04-23, 16:30
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Nu handlade just den här frågan som du svarar på om hur länge de kan komma att sitta inne om de blir dömda, inte om hur lång tid det tog för de att komma till rättgång. Att du konstant blandar ihop olika saker är vad jag menar med att du inte tänker klart.

Och ja, jag menar precis det, att Norge och Danmark har olika rättssystem med olika straffsatser. Danmark har en speciell terrorlagstiftning som så vitt jag vet saknar motstycke i vare sig Sverige eller Norge. Att jämföra ett danskt och ett norskt fall såsom du gör funkar inte.

Du kan lika gärna jämföra ett fall i USA med ett fall i Sverige. Om en rödhårig mördare i Florida får dödsstraff och en svarthårig mördare i Sverige får 10 år, betyder det inte att rödhåriga är diskriminerade "i väst". Men det är så du resonerar.

Jag lämnar diskussionen nu. Känns som att vi tjatar ihjäl tråden. Lycka till med ditt.
Nej, jag blandar inte ihop saker, och ja, jag tänker klart....Punkt.

Lycka till du också!
Citera
2012-04-25, 00:12
Medlem
Ser inget vidare ut för Sahbi Zalouti. Han har erkänt att det är han som talar på inspelningen 28/12, dagen innan de 4 araberna arresteras i Köpenhamn. Hans försök till att slingra sig är riktigt usla.

Citat:
Sahbi Zalouti admitted he could be heard speaking, but claimed not to recall having the conversations that were played to the court, and said that they only amounted to “idle chatter.”

“A newspaper has many rooms, you must bring many people with you,” Zalouti can be heard saying. “Kill everybody.”

Zalouti said that he does not remember that specific conversation and that what he is discussing on the tapes is not a terrorist plot to attack the 2010 Årets Fund - a high-profile sports awards ceremony – but instead a general lifestyle strategy.

When prosecutor Gyrithe Ulrich asked Zalouti if he was planning an attack, he replied: “Absolutely not. People have strategies to live by. That is what it is about,” Zalouti said.

Zalouti is also heard on the tapes saying that those that participated in the attack should accept that they could end up being martyrs.

“We are hoping for the best,” he said. "When we enter, we should keep our heads away from the windows. We will have 20 minutes before we are surrounded.”

The recording was made in Zalouti’s Stockholm apartment on December 28, 2010, one day before the men were arrested in a Copenhagen suburb.
http://cphpost.dk/news/national/terror-tapes

Även gällande samtalet 24-25/12 har Sahbi Zalouti erkänt att det är han som talar när man avlyssnar hans bostad i Järfälla, ett samtal som visar på hur man planerat attacken. Översättning via Google:

Citat:
Natten mellan den 24 och 25 December 2010 diskuterade två av de misstänkta terrorister Sahbi Zalouti, 38, och Mounir Dhahri, 46, terrorism plan mot JP / Politiken Hus på torget, medan den svenska säkerhetspolisen SÄPO rumaflyttede Sahbi Zaloutis lägenhet Frihetsvägen 49 i Stockholm.

Den skrämmande rumaflytning, en av åklagarsidans bevisning tungste i skräck fall, har just spelat i domstol i Glostrup.

Sahbi Zalouti bekräftade i domstol att det är han som talar med Mounir Dhahri mot terrorn plan - men han hävdar att han bara försökte att köpa mer tid eftersom han försökte stoppa terror planen och att det var "tomt prat".

Mounir Dhahri hävdar att han inte var i lägenheten, så det är inte han som talar rumaflytningen vid 02:00 på natten.

Om avlyssning, säger Mounir Dhahri enligt åklagaren: - Vi ber Gud om framgång!

Läs också: Han var misstänkt för terrorism två gånger tidigare

- Du går in där med vapen. Det finns ingen myndighet i tidningen. Du tar bort dem på vägen. Som finns framför dig, kommer de alla att dö -. Förutom kvinnor, säger Mounir Dhahri.

De misstänkta terrorister talar om, de bara måste vara försiktiga kallad konventionen Snipers ": - Vi behöver bara akta sig för krypskyttar, säger avlyssning.

De två terrorister åtalade talar om "är de insatser som görs på nyårsafton eller kvällen innan nyårsafton."

- Ogilla ut, om Gud vill, när allt är på plats, säger Mounir Dhahri.
--------------

Här är hela intelligensen rumaflytning från julafton

SZ är anklagade Sahbi Zalouti. MD är svaranden Mounir Dhahri

SZ: - bara han inte begår samma misstag som flera personer har begått.

MD: - Nej, han gör inga misstag, om Gud vill. Vi .. Om man är två, så det är bättre än att vara ensam, och om man är tre, det är bättre än att vara två.

SZ: - Ja, ja, och titta på misstag begåtts tjetjenska bröder. Titta på felet och hur det har gått. Till exempel lägger den tjetjenska bröderna, ca 600 eller 700 inuti, men de dödade bara 10 eller 15 bröder.

MD: - Vår situation är inte fallet. I vår situation, behöver vi inte diskutera med myndigheterna, förstår du. Så du får döda så många du kan från de personer som du hittar. Jag hoppas att det bara finns en överlevande kvar.

SZ: - Jag lämnar fem eller sex, Gud vill.

MD: - Inte på det sättet. Så länge det finns ingen som vet vad du gör.

SZ: - Det viktiga är inte att förklara hur många du har dödat, du vet?

MD: - Målet min bror, det är syftet. Det finns ett syfte.

MD: - Avsikten är att människan har en kniv i handen, förstår du? Ingen kommer att höra ett ljud.

SZ: - Det kommer att bli alright, om Gud vill.

MD: - Vad mord, vi är inte som tjetjenerna. Tjetjenerna krävde frigivning av flera personer, förstår du, och det drog ut med dem och de gav dem tid att mobilisera, så de kunde tränga igenom. Vi har i allmänhet inte dags att vi gör vad vi måste och vi försöker ... om en person dödas, sedan dö som martyr. Så det är det viktiga. Även när vi är på väg ut, så ska du döda de människor du möter. Gud vill. Vi har inte ett krav som gör det möjligt för dem att vinna tid. Även möjlighet att tänka bör vi inte ge dem. Vi behöver bara se upp för Snipers, krypskyttar, det är det viktiga.

SZ: - Och efter?

MD: - Vad händer härnäst? Du tar bort dem på vägen. Som finns framför dig, måste de dö alla utom kvinnor.

MD: - en tidning, det är normalt. Det är uppenbart att det är en tidning.

SZ: - Hur du kommer till tidningen, genom att helt enkelt säga "Salem aleikum" (frid vare med er) har jag kommit?

MD: - Du går in där med vapen. Det finns ingen myndighet i tidningen, min vän. Det finns ingen myndighet. Kanske av en slump.

MD: - Du är borta beväpnade. Vi ber Gud att skydda oss där borta.

SZ: - Det är nödvändigt för mig att ha vapen där borta. Människor hoppas alltid på det bästa.

MD: - Det här är en sak, och att det är något annat.

SZ: - Den här förstörs. (De talar om maskingevär)

MD: - Destruction, hur är det förstörs?

MD: - Det är förräderi, den som har använt det. Det är jag som använder den. Det är jag som använder det, och jag ger er pistolen, som du kan lägga bakom ryggen.

SZ: - Vad, lägg det bakom min rygg, att se bra ut med den?

MD: - Må Gud vara nöjd med dig, ty jag är trött, Gud vet, jag är trött.

MD: - Du måste också göra något annat.

SZ: - Du talar med Gud den Allsmäktige som om du inte är allvarlig (arg)

MD: - Må Gud belöna dig.

SZ: - Må Gud välsigna dig, min broder.

MD: - Det viktigaste min bror är att du sätter din lit till Gud på morgonen.

SZ: - Fine, i morgon kör jag er att träna på ett eller annat sätt.
http://ekstrabladet.dk/112/article1744188.ece

Avlyssningen och mer info om vad som framkommit under rättegången finns även på Gudmundsons blogg: http://gudmundson.blogspot.se/2012/0...ttack-mot.html
Citera
2012-04-26, 22:50
Medlem
Sahbi Zaloutis dator genomgången. Innehåller halshuggningar av otrogna, jihadistpropaganda, sökningar på Jyllands-Posten och David Headley mm.

Googleöversatt:
Citat:
Den 38-årige SZ, som är en av fyra män som anklagas för terrorism försök mot JP / Politiken Hus, hade ett stort intresse för vapen, heligt krig och terrorism.

Det visar en granskning av innehållet i hans HP Pavilion dator som beslagtogs i SZ: s lägenhet i Järfälla omedelbart efter att han greps av svensk polis den 29 December 2010.

Anklagelser Gyrithe Ulrich visas som torsdag i domstol i Glostrup att SZ hade en hel del bilder, videoklipp och lagrade ljudklipp som kan relateras till krig och terrorism, som han ofta sökte efter jihad-relaterat material på Internet.

----
I rätten var så som att spela en låt från datorn där den tidigare al-Qaida ledaren Usama bin Ladin talar om Muhammed karikatyrerna, medan en manlig sångare sjunger på arabiska, att de otrogna måste skäras och att hedningarna är djur som äter de egna exkrementer.

Där visades också en video med jihad krigare som blåser bomber och skytte stora kanoner, samtidigt, vid flera tillfällen som militär personal ligger döda på marken i stort blodpøle med sina huvuden avhuggna.

Dessutom SZ hade ett stort lager av bilder av vapen och vapen, som han ofta tittade på vapen annonser.
-----
Slutligen fanns det också flera tillfällen sökt webbplatser på Internet med länkar till tidningen Jyllands-Posten.

Till exempel namnet på den tidigare kulturredaktör och nuvarande utländska redaktör för Jyllands-Posten, Rose Flemming, skriver i en sökmotor.

Här visade det sig att sökandet lett SZ flera artiklar om den dömde amerikanske terroristen David Headley och hans terrorister planerar mot Jyllands-Posten.
http://jp.dk/indland/krimi/article2761341.ece

Sahbi Zaloutis intresse för terroristen David Headley är klart intressant. David Hedley ska 2009 ha kontaktat Farid ( den i terroristsammanhang välkände marockan som driver butiken "Casa Style" på Gamla Brogatan i Stockholm ) för att etablera kontakt med unga jihadister i Sverige, med avsikt att utföra ett terroristattentat mot Jyllandsposten eller i Köpenhamn. Allt enligt läckor från indiska säkerhetstjänsten som tidigare publicerats:

Citat:
David Headley var på jagt efter martyr-krigere. Gerne nogle unge europæisk udseende mænd med den rette muslimske tro, den rette træning og det rette mod.

Og en af disse mænd var en marokkanskfødt mand med fornavnet Farid, der opholdte sig i Sverige.I august 2009 rejste David Headley således efter et tip fra terrorlederen Ilyas Kashmiri til Stockholm for at rekruttere Farid til angrebet mod enten Morgenavisen Jyllands-Posten eller et andet mål i København. Turen beskriver Headley i en hidtil hemmeligholdt fortrolig indisk afhøringsrapport, som Jyllands-Posten er kommet i besiddelse af.

Farid ska dock ha avböjt arrangemanget - om man kan lita på Headleys uppgifter:
Citat:
Farids møde med Headley i Sverige skete på en hemmelig adresse, men Farid måtte skuffe Headley.

»Farid fortalte mig, at han blev konstant overvåget, og at han ikke var i stand til at deltage i Danmark-projektet,« fortæller Headley i en udskrift af afhøringen.
http://jp.dk/udland/europa/article2240062.ece

Det är inte alls orimligt att anta att Headley på något sätt, via Farid eller någon annan kontakt, har varit den som löst finansieringen för de 4 galna arabernas upptåg.

Besökte David Hedley någon moské under sitt Stockholmsbesök? Kan det i så fall ha varit Stora Moskén vid Medborgarplatesen, dit de terroristanklagade har kopplingar?

Av vad som framkommit tidigare, verkar det som att de 5:e mannen som greps man släpptes, den halvblinde danske araben Abdullah Muhammed Salman som ordnade med bostad i Danmark, träffade terroristerna i just Stora Moskén.
Han har f ö försvunnit, skulle egentligen vittna i rättegången: http://avpixlat.info/2012/04/26/dans...ta-med-vinden/
Senast redigerad av Batuta 2012-04-26 kl. 23:00.
Citera
2012-04-27, 20:24
Medlem
jp.dk skriver idag om extremistisk svensk som länkar ihop terrorister, verkar handla om Farid ( https://www.flashback.org/sp27906781 )

Tyvärr ligger artikeln bakom betalvägg, får endast upp nedanstående:

Citat:
Ekstremistisk svensker forbinder terrorsager
---
..., da han med rette følte sig overvåget af det svenske sikkerhedspoliti, Säpo. Farid har i årevis også været interessant for amerikanske myndigheder. I 2006 meldte den amerikanske ambassade i Mauretanien således...

Om någon har artikeln, lägg gärna upp den eller skicka PM.
Citera
2012-04-28, 08:51
Medlem
Gudmundson har nu skrivit om kopplingarna mellan Farid och de 4 åtalade svensk-araberna.

Citat:
Svenska hjärnan bakom attentaten mot Jyllands-Posten intervjuad
Han har aldrig åkt fast – men beskrivs som "en central person i extremistcirklar i Stockholm". Han har haft en av al-Qaidas toppar som inneboende. Han har varit en hårsmån från att terroriststämplas av FN. Och nu kan det avslöjas att han är länken mellan två stora försök att skapa blodbad inne på Jyllands-Postens lokaler i Köpenhamn.

Sedan en vecka pågår i Danmark en rättegång mot fyra män från Sverige som anklagas för att ha försökt attackera Jyllands-Postens och Politikens lokaler. Bevisläget ser tungt ut för de fyra anklagade Munir Awad, Omar Aboelazm, Mounir Dhahri och Sahbi Zalouti. Svenska Säkerhetspolisen har avlyssnat och övervakat, och danska PET tycks ha byggt ett starkt åtal – medan de åtalades undanflykter är rakt igenom patetiska. De åtalade lär fällas. Frågan är snarare om deras attentat var del av en större terrorplan.

Jyllands-Posten avslöjar idag, efter att ha fått insyn i utredningsmaterialet, att de fyra attentatsmännen från Sverige kan kopplas till ett större sammanhang. Trådarna löper till terroristgruppen Lashkar e-Taiba, till al-Qaida, till internationell terrorism – och till en liten skinnbutik på Gamla Brogatan i centrala Stockholm.
----
Nu avslöjar Jyllands-Posten att en av de fyra åtalade i Köpenhamn, Sahbi Zalouti, stod i kontakt med samme 'Farid'. Och att samma telefon som kontakten sköttes med användes även av Mounir Dhahri.
----
'Farid' heter Farid Lamrabet, och har enligt amerikanska underrättelser kodnamnet 'Abu Umar'. Han invandrade till Sverige 1985 och blev svensk medborgare 1993. Han var tidigare gift och har sex barn. Han har försörjt sig genom att driva företag där han importerar marockanskt hantverk och säljer skinnjackor.

Namnet Farid Lamrabet kom i offentligheten 2006 då FN och USA terroristlistade den svenske medborgaren Mohamed Moumou. Den sistnämnde, som sedermera under namnet Abu Qaswarah sprängdes till döds som andreman för al-Qaida i Irak, bodde ihop med Farid Lamrabet. Adressen blev intressant för hela världen. Att döma av nu offentliga telegram försökte man terrorstämpla även Farid.

Efter det blev Farid, som redan beskrivits, åter ett världsnamn när det visade sig att han rekommenderades som ärketerrorist av självaste Ilyas Kashmiri för att slakta Jyllands-Postens redaktion.

http://gudmundson.blogspot.se/2012/0...taten-mot.html

Farid har nu f ö flyttat till Märsta: http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall....gR4OjOJhy058hY

"Hud-Farid" står nu inte längre som ägare till butiken på Gamla Brogatan, Casa Style. Två nya namn har dykt upp:
http://www.proff.se/roles/5564519816/

Om de nya ägarna fungerar som bulvaner, kanske med tanke på att Farid borde känna att det inte är långt kvar tills han åker fast för något, eller ett vanligt ägarbyte återstår att se. Namnen på de nya ägarna:

Bolaget bakom butiken, Makbet Försäljnings AB, var om jag minns rätt konkursansökt förra året. Något som kan förklara de nya ägarna, samt Farids flytt från innerstan till Märsta, det verkar inte gå speciellt bra ekonomiskt för Farid. Butiken låg heller inte riktigt rätt i tiden senast jag kollade, såg ut som ett slags museum över skinnvaror från 90-talet som vände sig till smaklösa blattar.
Citera
2012-04-28, 10:11
Medlem
Sydsvenskan sammanfattar vad som kommit fram i rättegången, från artikeln:

Citat:
Terrorrättegången mot de fyra män som åtalats för att ha planerat en massaker på Jyllands-Posten blir klar i förtid.

En av de åtalade, den 38-årige Sahbi Zalouti, har pekat ut sina kamrater.

– Bevisningen är mycket stark, hävdar statsåklagare Gyrithe Ulrich.
http://www.sydsvenskan.se/danmark/st...ng-i-terrormal

Blir inte kul för Sahbi Zalouti att sitta i dansk fängelse, en golare som anger sina muslimska bröder när de ska döda otrogna lär inte vara uppskattad bland de talrika muslimer som finns i danska fängelser. Var 5:e person som sitter i danskt fängelse är muslim:

Citat:
Kristeligt Dagblad kastade nyligen nytt ljus över det faktum att i Danmark utgör muslimer 4,1 procent av befolkningen medan siffror från Kriminalstatistik visade att muslimerna utgör 19 procent av de fängslade. Samma siffror ser man även i Holland Belgien och England. I Frankrike (liksom i Sverige) är det förbjudet att föra statistik över etnicitet och religion. Men enligt experterna utgör muslimerna 60 procent av de intagna, ställt i förhållande att de utgör 12 procent av befolkningen.
http://avpixlat.info/2012/04/22/klar...h-utlanningar/
Citera
2012-05-31, 21:53
Medlem
Sahbi Zalouti ( = "38-åringen" ) pekas ut som huvudman i gruppen:

Citat:
Åklagaren pekar ut 38-åringen som hjärnan bakom planerna, rapporterar Ritzau.

- Han har suttit som en spindel i nätet. Det är han som känner de andra åtalade och det är i hans lägenhet som planläggningen sker, säger Gyrithe Ulrich.

38-åringen har genomgående nekat till brott. Hans försvarsadvokat Kåre Traberg Smidt tog i sin plädering fasta på att han lämnade bilen som var på väg mot Köpenhamn, när han förstod att färden inte gick mot Göteborg, som han hade trott.

Men att 38-åringen hoppade av bilen i Jönköping ska inte göra att han slipper undan, anser åklagaren. Hon pekar på att dna-spår från honom hittats på det tyg som vapen och patroner lindats in i.

- Han har varit med och packat vapnen, säger Ulrich.

Hon framhåller också att mannen skickat pengar till en annan av de åtalade, en 46-årig man, då han befann sig i Waziristan i Pakistan.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/da...as_7241209.svd
Citera
2012-06-01, 08:12
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Sahbi Zalouti ( = "38-åringen" ) pekas ut som huvudman i gruppen:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/da...as_7241209.svd
Ja men självklart är det olagligt att skicka pengar, men bara om man går till moskén och har skägg. Dna-biten tror jag inte ett skit på förräns jag verifierar det. Men fortsätt gärna länka till alla ytterst trovärdiga artiklar och tidningar och svälj allt med hull och hår.
Citera
2012-06-01, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loralai
Ja men självklart är det olagligt att skicka pengar, men bara om man går till moskén och har skägg.

Åklagaren tar inte upp pengarna för att det ska vara brottsligt såsom du skriver.

Det tas upp för att om en åtalad har skickat pengar till en annan åtalad visar det på en koppling dem emellan. Det är en indicie, en del i bevisföringen.

Sådana kopplingar via penningtransaktioner används mycket ofta som bevis i brottsmål , oavsett de åtalades härkomst. Tumregeln är "Follow the money"

Kan inte du åtminstone göra ett litet försök till att hålla isär skiljda begrepp?
Senast redigerad av ka kui 2012-06-01 kl. 09:29.
Citera
2012-06-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loralai
Ja men självklart är det olagligt att skicka pengar, men bara om man går till moskén och har skägg. Dna-biten tror jag inte ett skit på förräns jag verifierar det. Men fortsätt gärna länka till alla ytterst trovärdiga artiklar och tidningar och svälj allt med hull och hår.

Det är olagligt att sända pengar om syftet är att understödja terroristverksamhet.
De pengar som Sahbi Zalouti sände till Mounir Dhahri var vid tidpunkten då Mounir Dhahri befann sig i Waziristan. T o m Mounir Dhahri fattar att det inte är speciellt lyckat att befinna sig i området som är känt för sina terroristläger, och förnekar att han befann sig i Waziristan. Han har hävdat att han flackade runt i Europa.

Citat:
I måndags fick han svara på frågor om perioden från september 2008 till oktober 2010, då han befunnit sig utomlands. Själv säger han att han luffade runt i Europa, men kan inte nämna någon person han mött.

Åklagare Henrik Plæhn är säker på att Mounir Dhahri befann sig i Waziristan i Pakistan, den del av landet som kontrolleras av olika terrornätverk.

Till sin hjälp har åklagaren en lång rad fysiska bevis: telefonavlyssningar mellan Dhahris mobil och ett nummer i Pakistan, pengaöverföringar, mejl och vittnesmål från den medåtalade vännen Sabhi Zalouti.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/gr...st_7063609.svd

För övrigt, ser det inte väldig illa ut med Sahbi Zaloutis kontakter med Farid? Verkar det inte rimligt att Farid via sina kontakter finansierat uppdraget åt de 4 jihadisterna? Som hade för avsikt att döda och skära halsen av så många som möjligt?
Eller har Sahbi Zalouti fått ihop pengarna genom att arbeta övertid som truckförare på lagret där han jobbade?

Tror du att PET/Säpo har planterat DNA-bevisen som binder Sahbi Zalouti till de vapen som skulle användas, bara för att han hade skägg och besökte en moské? På allvar???

Kan det finnas någon möjlighet att ex-frun kände till planerna? Hon var den som hämtade upp Sahbi Zalouti i Jönköping. Vi har inte granskat henne speciellt i tråden, vilket det kanske är dags för. Eller bör hon ha varit totalt ovetande?

Om de nu visar sig vara skyldiga, riskerar de 16 år i fängelse.
Citera
2012-06-01, 13:58
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Åklagaren tar inte upp pengarna för att det ska vara brottsligt såsom du skriver.

Det tas upp för att om en åtalad har skickat pengar till en annan åtalad visar det på en koppling dem emellan. Det är en indicie, en del i bevisföringen.

Sådana kopplingar via penningtransaktioner används mycket ofta som bevis i brottsmål , oavsett de åtalades härkomst. Tumregeln är "Follow the money"

Kan inte du åtminstone göra ett litet försök till att hålla isär skiljda begrepp?
Du tror inte det räcker med alla inspelade samtalstimmar bl a för att koppla dem samman? All spaning etc... Har aldrig hört eller sett pengar nämnas i annat än terrormål....

Be mig inte att hålla isär skilda(rättstavat) begrepp innan du frågar mig vad jag menar. TACK!!!

Återkommer i ämnet när jag hittar en bättre dator.
Citera
2012-06-01, 16:13
Medlem
Loralais avatar
Citat:
Det är olagligt att sända pengar om syftet är att understödja terroristverksamhet.
De pengar som Sahbi Zalouti sände till Mounir Dhahri var vid tidpunkten då Mounir Dhahri befann sig i Waziristan. T o m Mounir Dhahri fattar att det inte är speciellt lyckat att befinna sig i området som är känt för sina terroristläger, och förnekar att han befann sig i Waziristan. Han har hävdat att han flackade runt i Europa.
Ja jag vet att det är olagligt. Var finner vi beviset för att SZ påstås ha skickat pengarna i detta syfte? Nä just det, för det beviset(och alla andra så kallade bevis)kommer vi aldrig få se, eftersom SÄPO har sina egna lagar och regler och belägger såna här fall med yppandeförbud och diverse annat.

Citat:
För övrigt, ser det inte väldig illa ut med Sahbi Zaloutis kontakter med Farid? Verkar det inte rimligt att Farid via sina kontakter finansierat uppdraget åt de 4 jihadisterna? Som hade för avsikt att döda och skära halsen av så många som möjligt?
Eller har Sahbi Zalouti fått ihop pengarna genom att arbeta övertid som truckförare på lagret där han jobbade?
Förlåt mig, men om det här ska anses vara en seriös diskussion, så vore det supertrevligt med lite äkta fakta, men här finns inga såna i era inlägg, eftersom ni baserar era uttalanden på vad media skrivit. Det är väldigt tråkigt. Finansierat uppdraget, på vilket sätt då menar du? Med vapen? Eller vadå?

Citat:
Tror du att PET/Säpo har planterat DNA-bevisen som binder Sahbi Zalouti till de vapen som skulle användas, bara för att han hade skägg och besökte en moské? På allvar???

Hhahahaha, okej. Vi säger så. Kan du visa mig, var det står att Sahbis DNA finns på nåt vapen. Och berätta även hur trovärdig källan är.

Citat:
Kan det finnas någon möjlighet att ex-frun kände till planerna? Hon var den som hämtade upp Sahbi Zalouti i Jönköping. Vi har inte granskat henne speciellt i tråden, vilket det kanske är dags för. Eller bör hon ha varit totalt ovetande?
Det är väl dags att granska allt, och vara OBJEKTIVA, tycker du inte? Om exfrun kände till planerna, tror du inte hon skulle sitta häktad i dagsläget också? Ska bli intressant att se vad du skriver.

Förresten, om ni vill veta sanningen, varför inte skriva ett brev till de åtalade? Eller, är det inte sanningen ni är ute efter?!

Citat:
Om de nu visar sig vara skyldiga, riskerar de 16 år i fängelse.
Jaså, på vilka grunder då? Om man utfört ett terrorbrott i Danmark, så kan man straffas med upp till 12 år. Så jag undrar vad de där 16 åren kommer ifrån?
Senast redigerad av Loralai 2012-06-01 kl. 16:15. Anledning: Missat att citera en del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in