Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Antar att "tittar på porr" inte funkar?
Jag har ingen aning om hur man gör det i verkligheten riktat till medmänniskor.
Hmja, porr hjälper mig att komma om jag använder fingrarna (oftast använder jag duschhuvudet eller någonting vibrerande

) men särskilt lusthöjande anser jag porr inte vara... sedan så är det ju lite weird att se på porr innan man går och träffar sin kille och hoppar på honom? XD
Citat:
Ursprungligen postat av STHLM2009
Det kan sitta något i förhållandet som bromsar det hela. Kanske att han inte är någon värsting i sängen som gör att du tappar lusten helt enkelt fast du inte tänker på det.
En fråga kan ju vara, blir du tänd på andra killar ute på stan etc? När du ser en romantisk film? Får du någon lust då?
Annars kan det ligga i att du tappat intresset helt och hållet med det vanliga "svenssonsexet".
Testa att köra sexlekar. Köpt ett sexspel eller vad som helst. Något som inte brukar vara med i vardagssexet!
mvh sexguden
Tvärtom, han är den bästa jag haft haha. Förhållandet är det inga särskilda fel på så som jag upplever det.
Tänder knappast på killar på stan (däremot kan jag tycka att killar är väldigt vackra men det gäller ju tjejer också, jag älskar eyecandy och att vila ögonen på folk med iögonfallande och vackra utseenden). Romantisk film är bara allmänt romantiskt, då blir det mer att man känner ett mysbehov.
Handlar om att jag överhuvudtaget inte har någon större eller tillfredsställande sexlust, det är inte bara när det kommer till min pojkvän utan överlag. Onanera kan jag men det är i princip aldrig på grund av kåthet, det är mer för avslappning och för att "komma" helt enkelt. Är extremt sällan kåt när jag gör det.
Det enda jag tänker i allmänhet är att jag oftast bara varit riktigt kåt när jag är förälskad (dvs nykär då alltså, när man pirrar av minsta lilla sak och beter sig mer cpskadat än vanligt haha), men det är ju inte kul när man väl hittat någon man passar ihop med och älskar och vill vara med och som dessutom är väldigt bra i sänghalmen och ingår i en långvarig relation med denne.
Problemet med de grejerna är ju mer att jag känner att jag redan från början vill ha lust med det... vill inte direkt prova att ha sex i köket "bara för att", jag är rätt mycket av en säng-människa när det kommer till sex.

Det ska vara mjukt och bekvämt haha! Och sexlekar vet jag inte så mycket heller om.
Däremot så är jag och min pojkvän väldigt dåliga på förspel. Förspel gillar jag men gah, vill ju VILJA ha förspel haha. Det känns oerhört tillgjort och stelt att försöka kåta upp mig. Honom kan jag kåta upp hur lätt som helst men det är ju inte riktigt samma sak omvänt. Jag blir inte direkt kåt ifall han börjar tafsa på sin bröstkorg och trycker sig mot mig. ;_;
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Mitt enda tips är att ha sex trots att lusten inte finns där. Desto mer sex du har, desto mer sex vill du ha. Det har i alla fall fungerat för mig när jag varit i en sexuell svacka. Jag vet att det inte känns sådär jättelockande när lusten inte finns där, men det kan faktiskt fungera.
Sedan så kan man ju fråga sig varför sexlusten dött? Byte av p-piller eller annat preventivmedel? I så fall kanske du måste byta igen. Eller har du nyligen börjat med någon medicin?
Men det är ju det som tar emot. Jag vill bli kåt också. Jag kan ju prova men saken är att jag får en sådan avsmak av att ha sex när jag själv inte är direkt sugen, och sedan märks det ju säkert på mig. Men jag får väl försöka lite mer istället för att bara bli helt "neeeej jag är inte sugen" haha.
Men det tar emot på samma sätt som det tar emot att äta när man inte har någon aptit (jag går på concerta så jösses vad jag har erfarenhet av detta

) eller att försöka somna när man inte är sömnig, det är stressande och psykiskt påfrestande och sätter press.
Antagligen mest för att förhållandet lämnat smekmånadsfasen... Eller hmja, jag gick på Cilest-28 innan (p-piller, och jag är rätt säker på att dessa förstörde min sexlust rejält), just nu har jag p-stav (efter att ha gått på Cerazette (minipiller) ett tag för att se hur det fungerar för mig - innehåller samma ämne som p-stav men med annan utsöndring i kroppen) men det är knappast lika illa och jag slipper hålla reda på piller konstant.
Däremot så kan förbättringen i sexlusten gentemot då när jag gick på p-piller eventuellt handla om att mitt nuvarande förhållande inte är dåligt och stormigt som mina föregående förhållanden har varit i vilka min sexlust svalnat. Då var det verkligen "fy fan" och "absolut inte" för min del...
Men p-staven kan definitivt ha ett finger med i spelet, men vad göra? Jag måste ju vara skyddad.
Jag har inte nyligen börjat på någon medicin, men jag går på concerta som har mycket biverkningar, sedan så var jag oerhört stressad och förstörd på grund av att jag gick på folkhögskola, i kombination med enorm sömnbrist och näringsbrist, men ska inte fortsätta på folkhögskola till våren och har skitit i min medicin och fettat upp mig rejält nu under jul.
Fast det kanske inte märks på så kort tid än ifall dessa sakerna är boven? Kan det vara att min kropp & psyke behöver ordentligt med tid att återhämta sig och att sexlusten är i paus? ;o
Tack för alla svar som jag fått hittills förresten! Så trevligt att folk är så hjälpsamma och förstående. ^^