Yes, skulle vilja byta från directx 11 till 10. Jag har vista och är medveten om att 10:an är integrerad i det. Hur gör jag dock för att "byta ner mig"?
Har kollat dxdiag.exe och där står det att jag har directx 11 för tillfället.
Nyss fixat spelet Metro 2033 och har problem med att fps droppar sjukt mycket. Tydligen har det löst sig för många då de använt directx 10 istället för 11.
Någon kanske till och med vet någon annan bra lösning på detta problemet?
Nu har jag kollat helt fel märkte jag. När jag går in i Options-Video så står det ju längst upp typ "Directx 11 Options", det fältet är helt grått och går inte att ändra alls.
Men längre ner i menyn finns det ett fält där jag kan ändra från Directx 10 till 9, inte till 11. Tydligen är det dock så att det bara är vissa grafikkort som har support för Directx 11, stämmer det?
Tycker dock fortfarande det är märkligt att jag har så otroligt låg fps, spelet är i princip helt ospelbart.
Metro 2033 är ett av dom mest krävande spelen som finns!
Har inte så jättestor koll på grafikkorten längre så sökte lite snabbt på ATI Radeon HD 2600 PRO och hittade ett foruminlägg där någon beskrev det som följande:
"2600 pro är inte så jätte bra, det motsvarar ett 6800 ultra som kom ut 2005!"
Då är det inte så konstigt att du får dålig fps i Metro 2033!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!