Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Vet inte om du kan så mycket eller om du bara chansade..
Men du borde ha spikat Swansea och helgarderat Hull - Reading, slängt in din extra halvgardering som försvann i Hull - Reading och spelat United x2. Inte spikar man Birmingham hemma mot ett lag som inte förlorat en enda match hela säsongen i både PL och CL.
Annars en fin rad, att tippa blackpool 2a var inte många som gjorde.
Edit: Så hade jag nog spelat med den summan du spelade med på denna raden!
joo..jag kan väldigt mycket..
nedan kopierar jag från en annan sida mina tankar på varför jag spelade som jag gjorde.. :
det är alltså två olika inlägg, det första mina tankar och vat jag tror jag kommer spela och det andra vad jag lämnade in och varför..
läs noga kring blackpool matchen (hade tvåan) men tyckte det blev för dyrt..birmingham trodde jag på, ville gardera med krysset men plånboken sa ifrån
inte klart än men förmodligen blir det denna rad:
576 rader.
jag satsar ganska stort nu då det kan bli mycket fin utdelning samt en del skrällar man inte räknar med.
1. Birmingh.-Manch.U 1
går inte djupare in på det än att det är dags för uniteds första förlust för året. kanske tufft att spika en 10 procentare men den känns bra. kommer antagligen banga ut i sista stund och lägga på krysset också.
2. Manch.C -Aston V. 1
city måste vinne för att hänga på det andra manchesterlaget då man har två matcher mindre spelade..A.V känns på tok för dåliga, inte minst senast mot spurs. dock kan det bli jobbigt för city om de underskattar. om jag tar bort någon annan gardering slänger jag in krysset här.
3. Stoke -Fulham 1x2
inget talar för fulham..det är just då man åker på dessa matcher och med tanke på 26 % på x och 13% på 2 så måste jag helgardera den.. tror dock på stoke men av erfarenhet så åker man på sådana matcher
4. Sunderl. -Blackpool 1 2
klurig match..krysset utesluter jag..förmodligen tvåan också och lägger den garderingen på x i birmingham men som sagt, inte bestämmt ännu. blackpool har vilat nu ett tag och kan vara trögstartade men samtidigt har de visat tidigare vad de kan på bortaplan.
5. Tottenham-Newcastle 1
spurs ångar på och vinst är ett måste för att haka på uppe i toppen. kanonmatch mot A.V tidigare där man spelade stora delar av matchen med en man mindre. bayle är kung och kan mycket väl slänga in några baljor här. newcastel har en hel del spelare borta och ska normalt inte räcka till i denna fight, självförtroendet är väl inte heller på topp efter city matchen
6. West Brom-Blackburn 12
var hundra på att jag skulle spika wba då blackburns spelare tydligen itne tycker det är kul längre..dock sa något mig att man kommer se gamst pedersen göra mål i livescoren och därför en gardering på tvåan
7. West Ham -Everton 1x
ville helgardera, men efter en titt på % så är 27 och 30 % tillräckligt för mig för att utesluta tvåan då everton har haft jävligt svårt att avgöra i år. trivs visserligen mot W.H men WH känns på G och att vända underläge till 3-1 på craven ökar bara självförtroendet samtidigt som evertons match blev inställd.
8. Millwall -Leicester 1
känns som jättespik till fina procent (43%)..leicester slet senast och hämtade upp 2 mål mot leeds vilket kan kännas i benen nu..millwall starka hemma och får spiken pga hemmaplan
9. Hull -Reading 12
två lag som känns på g, som båda vann sina matcher senast och båda vill vara med och leka i toppen..inget av lagen har råd med ett kryss, väntar darför öppen match med mycket mål och 25 % på tvåan är mycket lågt
10. Leeds -Portsmo. 1x
tror egentligen inte pompey har ett skit och hämta här, men jag är ute efter stora pengar och 14% på krysset lär rensa rejält
11. Preston -Middlesbr x2
boro i mina ögon, trots urusel säsong mycket bättre än jumbon preston..man måste börja sikta uppåt och ta sina poäng..lämpligare uppgift kan man nog inte få..i mina ögon är det en spik i dagsläget med 25% på boro men vågar inte förlita mig på de, så krysset ska med
12. Swansea -Barnsley 1x2
återigen..ute efter stora pengar, mycket fina procent ( x 15%, 2 11%)..barnsley har faktiskt en del fina resultat senaste tiden medan swansea blev överkört senast av hungrigt qpr
13. Watford -Cardiff 1
vet ingentign om hur cardiffs senaste match såg ut men känns som om segern satt relativt långt inne. har haft en tuff period..watford visade vad de kan borta mot qpr och en vinst här skulle verkligen göra toppstriden intressant..
procentuellt sett en bra spik också men får jag garderingar över så kommer jag nog gardera med antingen x eller tvåa.
som sagt..har inte bestämmt mig..
kanske ändrar något i följande matcher:
birmingham
stoke
swansea
watford
hjälp mig..vad tycker ni om swansea och stoke först och främst där jag helgarderat??rätt eller fel, vilket tecken ska isf väck???
skriver jag ingen ny rad, så är det denna som gäller
det blev inte så "stort" system trots allt. jag går på magkänsla i några matcher och darför plockade bort några garderingar.
slutade på 288 rader
1. Birmingham-Manchester U 1 (sket i krysset. dags för en united förlust)
2. Manchester C-Aston Villa 1 (igår tänkte ja på x men inte efter att några anfallare saknas i A.V)
3. Stoke-Fulham 1x2 (vill inte åka på denna om fulham skulle göra en jättematch)
4. Sunderland-Blackpool 1 (bort med tvåan, blackpool flyt tar stopp)
5. Tottenham-Newcastle 1 (klart en dålig spik med tanke på % men den är bombsäker)
6. West Bromwich-Blackburn 1 2 (höll kvar vid mina tankar i natt)
7. West Ham-Everton 1x (likaså här)
8. Millwall-Leicester 1 (samma här)
9. Hull-Reading 1 2 (återigen ingen ängring)
10. Leeds-Portsmouth 1 X (tror inte på pompey men kryss% lockar)
11. Preston-Middlesbrough X 2 (tankar från igår)
12. Swansea-Barnsley 1x2 (mycket fina % på bortalaget därav helar)
13. Watford-Cardiff 1 ( chansetta, hade gärna velat gardera men kunde inte välja mellan x och 2 så jag spikade )