2010-12-28, 21:29
Medlem
Började med p-piller för ca 3månader sedan och fick för ca 3v en mellanblödning en vecka efter mens.

Brösten har efter denna blödning gått från liten A till stor C-kupa, och de verkar inte sluta växa?!

Det pirrar i dem och sticks!! Är detta en vanlig biverkning av p-piller?

Har för övrigt inte fått min mens än som jag skulle fått för några dagar sedan :/

(äter Yasmin 28)

Nån som varit med om samma sak???
Citera
2010-12-28, 21:32
Medlem
ettanportions avatar
Svårbedömt utan bilder tyvärr
Citera
2010-12-28, 21:32
Medlem
Börjar fundera på om jag kan va gravid?!
Citera
2010-12-28, 21:34
Medlem
Men borde inte vara det för har tagit dem varje dag :/
Citera
2010-12-28, 21:40
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejmi
Men borde inte vara det för har tagit dem varje dag :/

Grejen med p-piller är att de lurar kroppen att tro att man redan är gravid, därför man inte blir gravid om man äter p-piller.
Om du nu är seriös med din berättelse så kan det vara för att din kropp har överreagerat på p-pillren och då bör du uppsöka läkare snarast.
Citera
2010-12-28, 21:47
Medlem
granitblocks avatar
Besök en barnmorska (tror det är rätt?) på din närmaste hälsocentral, dem kan säkert hjälpa dig!
Citera
2010-12-28, 21:49
Medlem
Widilinskis avatar
Tycker du sak fortsätta, mer stora bröst åt folket liksom.

Skämt åsido: Dags att besöka vårdcentralen?
Citera
2010-12-28, 21:51
Medlem
autostoperkas avatar
#

Vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 100, men hos färre än 1 av 10 kvinnor): menstruationsrubbningar, mellanblödningar, ömmande bröst, huvudvärk, nedstämdhet, migrän, illamående, vitaktig tjock flytning från slidan och svampinfektion i slidan.
#

Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 1000, men hos färre än 1 av 100 kvinnor): ändrat intresse för sex, högt blodtryck, lågt blodtryck, kräkningar, akne, hudutslag, klåda, infektion i slidan, ansamling av vätska i kroppen och förändringar i kroppsvikten.
#

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...5#side-effects
Citera
2010-12-29, 06:24
Medlem
Sjögräss avatar
Har du haft en långsam pubertet, och/eller började din pubertet sent (typ när började dina bröst växa/när fick du mens/när började du växa mycket i längden eller whatever), och har du kommit ur puberteten än eller är du fortfarande tonåring?

Min kompis började på typ minipiller när hon var runt 15-16 (tror jag, eller så var det efter vi slutat högstadiet, jag minns inte) och hon hade verkligen varit en planka. Men pga p-pillrena så fick hon en C-kupa och hade större bröst än mig till och med.
Och detta höll sig, eller jag vet inte om hon har lika stora nu längre (tror inte hon går på samma preventivmedel men har inte särskilt mycket kontakt med henne), men det var definitivt inget snack om någonslags extrem vätskeansamling utan hennes bröst blev faktiskt mycket större.
Fick uppfattningen (och tror att jag läst någonstans) att det helt enkelt antagligen var någonslags boost i puberteten, eventuellt någonting hon inte hade fått annars men att de extra hormonerna fick bröstvävnaden att växa.
Citera
2010-12-29, 11:16
Medlem
ubersantas avatar
varför ska det vara så svårt att skriva i rätt forum?

R&S -> medicin & hälsa

/mod
Citera
2010-12-29, 11:27
Medlem
guldtrassels avatar
Jag började med p-piller när jag var 16-17 och genast så fick jag mycket mer riklig mens och mycket större bröst.
Nu är jag över 20 och hade aldrig prövat att skippa p-pillrena helt så jag gick helt enkelt av dem för ett halvår sedan och nu är mitt humör superstabilt och mina bröst mindre.
Under sista året med p-piller så testade jag en ny variant, Jazz, som tydligen ska ha någon slags antidepressiv funktion och den gjorde mig väldigt glad och ett mer jämnt humör. Och jag inbillade mig lite att brösten redan då började minska men det var inte något min dåvarande pojkvän märkte av.

Så absolut kan du få större bröst av annorlunda p-piller - vill du ha kvar dem så fortsätt ät p-piller och om du besväras av dem, gå till ungdomsmottagningen så kan du få en annan typ av p-piller utskrivna.

Neovletta, Jasmine och Jazz är de jag prövat och Neovletta var värst, Jasmine lite bättre och Jazz bäst. Men det är ju för mig, din kropp kanske reagerar helt annorlunda på de olika sammansättningarna av olika typer hormon i de olika pillrena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in