2010-12-28, 18:30
Medlem
Har köpt en skrivare/kopiator/scanner. När jag trycker på scanner-ikonen på skrivbordet får jag bara felmeddelandet "kan inte kommunicera med scannern. Se till att scannern är på, att den är korrekt konfigurerad, och ansluten och att den fungerar"

Har installerat med cd-skiva, usb-kablen är i, och den vanliga sladden, och maskinen är startad.

Har försökt söka efter info över internet, hittar dock ingen användarmanual för otekniska, fanns ingen ordentlig användarhandbok med vid köpet heller (tillräckligt snabbt i alla fall)

Så hur gör man, steg för steg?

Är inga papper eller bläckpatron i, men det är ju scannern jag vill använda, så det borde ju inte spela nån roll . =P.
Citera
2010-12-29, 08:36
Medlem
Ingen?
Citera
2010-12-30, 22:05
Medlem
`????
Citera
2010-12-31, 00:14
Medlem
Skogswalds avatar
För nåt år sedan hjälpte jag en bekant att installera en Epson SX100, dvs en liknande multifunktionsenhet. Det var inga problem alls. Som du säger, den ska hitta scannern utan problem oavsett om du har installerat patroner eller ej. Gå in här och ladda ner de senaste drivrutinerna. På esupport.epson-europe.com finner du även manual till din multifunktionskrivare. Återkom gärna om det fortsätter strula.
Citera
2010-12-31, 14:11
Medlem
Hmm, lösningen var löjligt enkel. Och då menar jag extremt pinsamt löjligt enkel.

Har tryckt en enkel gång på startknappen på scannern tidigare, och då har den börjat lysa ju , men så fort man trycker på scan-ikonen på skrivbordet så kom det där felmeddelandet upp.

Nu höll jag inne startknappen och vips, så började den skramla och nu kom jag in på ikonen på skrivbordet.

Nu har det dock stått "scannern värms upp. vänta" i en kvart, så nu undrar jag om det är något annat lurt.
Citera
2010-12-31, 14:25
Medlem
Hur jäkla länge ska den hålla på och värma upp egentligen?
Citera
2010-12-31, 14:45
Medlem
Hallåå nån som har en aning och kan hjälpa mig innan jag tar hela apparaten och drämmer i golvet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in