2010-12-28, 18:07
Bannlyst
Jag var hos mina kusiner i helgen och många blev magsjuka, en efter en... Hur fan ska jag göra för att inte bli sjuk jag också nu lagom till nyår?? Det är katastrof!!
Citera
2010-12-28, 18:11
Medlem
Elementarts avatar
Se till o tvätta händerna ordentligt innan du äter
Citera
2010-12-28, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Se till o tvätta händerna ordentligt innan du äter

Är jag helt grön från smittan då?
Citera
2010-12-28, 18:16
Medlem
slanggurkans avatar
Svälj 7-8 HELA vitpepparkorn med lite vatten. Tar bort basiluskerna! Beprövat knep bland alla som jobbar på dagis.
Citera
2010-12-28, 18:16
Medlem
rape.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92

du lär ju redan ha den, du kommer nog börja spy inom ett dygn..
Citera
2010-12-28, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rape.
du lär ju redan ha den, du kommer nog börja spy inom ett dygn..

Gott nytt år
Citera
2010-12-28, 19:36
Medlem
Gameboy92s avatar
Jag blev magsjuk när jag träffade släkten under julafton. Nu sitter jag med en halvfull spyhink, och kollar på flashback. Jag som hade sett fram emot julmat och nyårsfestande
Citera
2010-12-28, 19:40
Medlem
roseaus avatar
drick 2 klunkar wiskey! ett gamalt knep... Annars ska du bara se till sprita händerna!
Citera
2010-12-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slanggurkan
Svälj 7-8 HELA vitpepparkorn med lite vatten. Tar bort basiluskerna! Beprövat knep bland alla som jobbar på dagis.

Dagiskärringar är idioter och i den mån de slipper magsjuka är det för att de blivit immuna mot det mesta genom alla smittor, inte för att de äter exakt 7-8 hela vitpepparkorn
Citera
2010-12-28, 20:19
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92

Nej, det finns ju såklart inga garantier. Men det minskar ju risken lite granna i varje fall.
Citera
2010-12-28, 21:28
Medlem
Kundvagnsjoels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykel-Ingemar
Dagiskärringar är idioter och i den mån de slipper magsjuka är det för att de blivit immuna mot det mesta genom alla smittor, inte för att de äter exakt 7-8 hela vitpepparkorn

Om inte vitpepparkorn kan skada kroppen, vilket jag är väldigt tveksam till att de gör, så är det dumt att inte svälja vitpepparkornen.

/En magsjuk kundvagnsjoel
Citera
2010-12-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundvagnsjoel
Om inte vitpepparkorn kan skada kroppen, vilket jag är väldigt tveksam till att de gör, så är det dumt att inte svälja vitpepparkornen.

/En magsjuk kundvagnsjoel

Det skadar inte heller kroppen att spotta efter svarta katter, undvika att gå under stegar, stå på huvud vid hicka o s v, men det blir jävligt jobbigt att följa allt vad som påstås vara bra

Däremot köper jag bruket av C-vitamin och vitlök mot förkylning, som säkert också kan ifrågasättas, men det känns ändå något mer troligt att det har effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in