Citat:
Ursprungligen postat av KissTheQueen
tack för svaren

jag tror nog att jag ska leta vidare och hålla mig borta från bjurhovda faktiskt haha men om det inte dyker upp något snart så är jag illa tvungen att ta den lägenheten
det verkar ju vara omöjligt att få tag på en lägenhet i Västerås i nuläget! Men jag ska fortsätta leta och hoppas att det dyker upp något snart

Att hitta lägenhet i Västerås är inte speciellt svårt, det byggs ständigt och flertalet nybyggda hyresrätter står tomma.
Angående Bjurhovda så är området uppdelat i sex "delar", bjurhovda ett, bjurhovda två osv. Så som jag ser det är en del av dem helt Ok att bo på. Bjurhovdatoppen är bara att glömma, det är troligtvis det skabbigaste du kan hitta på denna sida av stan. Bjurhovda ett samt fem & sex anses som helt okej områden. Den del av bjurhovda som är närmst centrum ligger drygt 3,5km från centrum. Jag bodde själv på malmaberg (granne med bjurhovda) i drygt tio år och detta är endast min uppfattning om området.
Då du ska studera antar jag att du inte har möjlighet att punga ut tio lax i månaden på boende, därav sulle jag rekommendera dig att kolla runt på områden så som haga, malmaberg, skiljebo samt en del i centrum. Dessa områden ligger enl. mig på rätt sida av centrum där det är lite lugnare. Alla ovanstående områden ligger drygt två till tre km från centrum. Cykeln tar fem minuter och bussen detsamma.
Lycka till!