Citat:
Ursprungligen postat av KissTheQueen
Det är så att jag ska börja plugga i Västerås till våren och jag har fått ett erbjudande om en lägenhet som ligger på bjurhovdatoppen. Någon som kan berätta lite om det stället? Är det verkligen så dåligt och sunkigt som det sägs vara?

Ligger det långt från centrum? Jag bor uppe i norrobotten nu så jag vet inte så myket om alla olika områden. Alla tips och råd är välkommna!

Jag hittade den här tråden när jag googlade efter skräckexempel på Bjurhovda till en annan tråd.
Läs.
Jag bodde i bjurhovdatoppen aka negertoppen i ca ett år. Det var min första lägenhet. Jag har aldrig varit så lycklig som den dagen jag flyttade därifrån. Förutom att lägenheten inte ens nådde upp till Rosengårds-standard, så är det det tråkigaste bostadsområdet jag satt min fot i. Jag blev bara överfallen 2 gånger under tiden jag bodde där, men en gång när det stod ett gäng blattar beväpnade med tillhyggen utanför porten så kan det vart mig de var efter då också. Vem vet, man behöver uppenbarligen inte anstränga sig för att i problem i området iaf. Det är typ hela tjusningen med Bjurhovda.
Satsa på Vallby om du är ute efter ett vettigt studentboende till ett vettigt pris.