2011-01-01, 12:35
Medlem
Datasmurfen64s avatar
Park är ett gammalt hotell. Det finns Affär, pizzeria med mera direkt utanför dörren ! Busshållplats 100 meter bort. Det är ett ganska mörkt område - många somalier i närheten !
Tio minuter till Centrum med bussen !
Senast redigerad av Datasmurfen64 2011-01-01 kl. 12:38.
Citera
2011-01-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KissTheQueen
jag fick nyligen ett erbjudande om en lägenhet på malmaberg så jag tog den istället för att det börjar bli knapret med tid! jag fick den genom bostadvasteras.se och själva området eller "huset" heter Park. Någon som kan berätta lite om det placet? Är det långt från centrum?

Har inte bästa ryktet, dock nära till affär och bakismat. Tar kanske 20minuter att cykla nu på vintern till skolan och en kvart till stan på cykel. Mycket utbytesstudenter har jag fått en uppfattning om att det ska vara där. Fungerar nog att bo där ett tag men mitt tips är att leta efter något, mera centralt och närmare skolan
Citera
2011-01-01, 20:44
Medlem
Park blir skitbra, ja bor endel afrikaner och endel kineser också men jag skulle inte vilja bo någon annanstans i västerås än på det området då min lägenhet låg typ 500m ifrån Park hotel

Lugnt o tryggt område med mycket gamlingar i lägenhetshusen och nästan bara villor och radhus runtomkring. Just Park hotel huset ser rätt skabbigt ut men vet inte hur de ser ut där inne
Citera
2011-01-03, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baham
Har inte bästa ryktet, dock nära till affär och bakismat. Tar kanske 20minuter att cykla nu på vintern till skolan och en kvart till stan på cykel. Mycket utbytesstudenter har jag fått en uppfattning om att det ska vara där. Fungerar nog att bo där ett tag men mitt tips är att leta efter något, mera centralt och närmare skolan

Det är ju bra att det inte ligger sååå långt från centrum iallafall. Det är ju inte precis ett permanent boende jag söker efter just nu, så det får duga tills jag hittar något bättre. Centrum är ju det jag riktar in mig på

Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Park blir skitbra, ja bor endel afrikaner och endel kineser också men jag skulle inte vilja bo någon annanstans i västerås än på det området då min lägenhet låg typ 500m ifrån Park hotel

Lugnt o tryggt område med mycket gamlingar i lägenhetshusen och nästan bara villor och radhus runtomkring. Just Park hotel huset ser rätt skabbigt ut men vet inte hur de ser ut där inne

Skönt att någon hade något positivt att säga ändå! Jag tycker det ser rätt fräsht ut innifrån av det jag har fått se iallafall. Och att det bor utlänningar där har jag verkligen inget emot, dem finns ju överallt
Citera
2011-03-08, 05:46
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissTheQueen
Det är så att jag ska börja plugga i Västerås till våren och jag har fått ett erbjudande om en lägenhet som ligger på bjurhovdatoppen. Någon som kan berätta lite om det stället? Är det verkligen så dåligt och sunkigt som det sägs vara? Ligger det långt från centrum? Jag bor uppe i norrobotten nu så jag vet inte så myket om alla olika områden. Alla tips och råd är välkommna!
Jag hittade den här tråden när jag googlade efter skräckexempel på Bjurhovda till en annan tråd. Läs.
Jag bodde i bjurhovdatoppen aka negertoppen i ca ett år. Det var min första lägenhet. Jag har aldrig varit så lycklig som den dagen jag flyttade därifrån. Förutom att lägenheten inte ens nådde upp till Rosengårds-standard, så är det det tråkigaste bostadsområdet jag satt min fot i. Jag blev bara överfallen 2 gånger under tiden jag bodde där, men en gång när det stod ett gäng blattar beväpnade med tillhyggen utanför porten så kan det vart mig de var efter då också. Vem vet, man behöver uppenbarligen inte anstränga sig för att i problem i området iaf. Det är typ hela tjusningen med Bjurhovda.

Satsa på Vallby om du är ute efter ett vettigt studentboende till ett vettigt pris.
Senast redigerad av marcus90_kung 2011-03-08 kl. 06:03.
Citera
2011-03-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Jag hittade den här tråden när jag googlade efter skräckexempel på Bjurhovda till en annan tråd. Läs.
Jag bodde i bjurhovdatoppen aka negertoppen i ca ett år. Det var min första lägenhet. Jag har aldrig varit så lycklig som den dagen jag flyttade därifrån. Förutom att lägenheten inte ens nådde upp till Rosengårds-standard, så är det det tråkigaste bostadsområdet jag satt min fot i. Jag blev bara överfallen 2 gånger under tiden jag bodde där, men en gång när det stod ett gäng blattar beväpnade med tillhyggen utanför porten så kan det vart mig de var efter då också. Vem vet, man behöver uppenbarligen inte anstränga sig för att i problem i området iaf. Det är typ hela tjusningen med Bjurhovda.

Satsa på Vallby om du är ute efter ett vettigt studentboende till ett vettigt pris.

Tack för att du delade med dig Nu har jag hittat ett fint boende nära centrum och jag trivs jätte bra!
Citera
2011-03-21, 09:19
Medlem
Gullegubbens avatar
Hehe!

Jag bodde själv i Östra Malmaberg/Odensvi som ung och vi var alltid rädda för barnen från Bjurhovda ("Bjurhovdaligan"). Vi hade nyponkrig mot dem fram och tillbaka genom tunneln under Österleden. Fast runt 20 var det ändå en del av mina barndomskompisar som flyttade dit för att det var lätt att få lägenhet där och det ändå var hyggligt nära de gamla trakterna. I gymnasiet och på universitetet lärde jag känna en del barn från ingenjörsghettot Guldkullen och de berättade många "lustiga" historier om sin skolgång i området.

Lustigt att området inte har blivit så mycket bättre under dessa sekler. Normalt sett brukar områden med dåligt rykte flytta runt lite mera.
Citera
2011-03-21, 10:55
Medlem
De enda som normalt försvarar Bjurhovda är ju nördarna eftersom de var första i Västerås med fiber enda in till bostäderna.
Citera
2011-03-21, 11:11
Medlem
johannes Xs avatar
jag är uppvuxen på djäkneberget / jakobsberg.
Har det också sunkat ner sig ?
Iofs villaområde men..
Citera
2011-03-27, 12:06
Medlem
Suck, vad mycket oinsatt skitsnack det är. Jag har bott på Bjurhovda i 10 år och jag har märkt att det är en jäkla skillnad på vilken gata och i vilken förening man bor. Ta t.ex Benvägen. Ojämna nummer ja där är det mycket paraboler och en del besök av finskreggade mercor osv. På jämna nummer är det precis det motsatta, inga paraboler och inga finskreggade mercor. Lugnt som bara den. Det är mer skit nere på Östermalm faktiskt än på jämna nummer. Som en bonus är hyrorna billiga också då de inte renoverade i början på 90-talet vilket var det som fick många av de andra föreningarna att få ekonomiska problem = höga hyror.

Benvägen påminner faktiskt om fd. Råbykorset. Insatsdelen var lugn och städad men fredagsunderhållningen stod hyressidan för. Allt från slagsmål på parkeringen till yxhot.
Citera
2011-03-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vitlöksexpressen. Om Vallby är ett bättre område så kan du knappast prata om hyreskasernerna där. Dessutom så kan du kika på hur många utryckningar polisen har till resp. område. Vallby spöar Bjurhovda med råge. Det är väl bara Bäckby, Gryta och Råby/Fredriksberg som är värre.
Citera
2011-03-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seinf
Suck, vad mycket oinsatt skitsnack det är. Jag har bott på Bjurhovda i 10 år och jag har märkt att det är en jäkla skillnad på vilken gata och i vilken förening man bor. Ta t.ex Benvägen. Ojämna nummer ja där är det mycket paraboler och en del besök av finskreggade mercor osv. På jämna nummer är det precis det motsatta, inga paraboler och inga finskreggade mercor. Lugnt som bara den. Det är mer skit nere på Östermalm faktiskt än på jämna nummer. Som en bonus är hyrorna billiga också då de inte renoverade i början på 90-talet vilket var det som fick många av de andra föreningarna att få ekonomiska problem = höga hyror.

Benvägen påminner faktiskt om fd. Råbykorset. Insatsdelen var lugn och städad men fredagsunderhållningen stod hyressidan för. Allt från slagsmål på parkeringen till yxhot.

Du tror att problemen håller sig till jämna eller ojämna nummer . Massa WT blandat med problembabbar nej tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in