2010-12-28, 17:50
Medlem
Jo, nu ska burken få ett grafikkort och jag är osäker på vilken jag ska ta. Jag tror att den tar PCI Express x16. Jag undrar om ASUS Radeon HD 5670 1GB GDDR5 skulle kunna fylla min behov. Jag har behov av ett grafikkort som kan låta mig köra de allra flesta spelen i hög kvalité och prestanda. Jag skulle uppskatta om det skulle klara sig bra i program som C4D även eller 3dsMax. Jag har inga kunskaper om grafikkort och därför frågar jag er. Jag undrar även om jag måste byta ut mitt nätaggregat eller om det kan vara kvar.
Citera
2011-01-03, 20:40
Medlem
Skulle nog tyvärr rekommendera dig att köpa en helt ny burk, för nya spel flaskar både ditt nuvarande grafikkort och processor.
Spel-grafikkort och processor skulle innebära högre strömförbrukning vilket leder till nytt nätagg osv.
Du måste hursomhelst nog byta ut allt tyvärr.

Om du tänkt köpa ny dator så kolla in sweclockers köprådstråd här: http://www.sweclockers.com/forum/86-...atorer-koprad/
Köp inte en ny märkesdator bara (Dell, Acer, Fujitsu siemens bara) och kör in pirat windows för att istället lägga in pengar på komponenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in