Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
3 datorer som redan har en godkänd licens kan då alltså utnyttjas med hjälp av detta uppgraderingspaket.
Vid installation så känner Windows av licensfrågan och som du då matar in vid installationen.
På din fråga, svar ja. Detta kommer nog att upptäckas att operativsystemet är crackat.
jag kapar denna tråd lite och har en fråga i samma stil. Som student kan jag få en uppgraderingslicens för 344:-, vilket känns som ett ganska bra pris. Nu är det så att jag för tillfället sitter på windows 7 gratis som vi fått genom skolan, men den licensen fungerar enbart tills vi slutar skolan (tydligen tar det ett litet tag till innan den slutar funka, men slutar funka gör den till slut). Som jag förstått det betyder det helt enkelt att man måste köpa loss den när man blir utskriven från skolan och därigenom då microsofts grej också.
Jag har dock en äkta windows vista licens som jag för tillfället inte använder alls. Men min fråga är, hur funkar detta egentligen? Får jag ladda hem en hel windows 7 skiva om jag köper denna, eller är det enbart en uppgradering som känner av vista? Betyder det att jag måste installera vista först och sen 7:an eller? Är det ens värt att köpa den?