2010-12-28, 11:30
Medlem
lazerlizas avatar
Hej!

Skulle jag kunna uppgradera till windows 7 på mina tre datorer som nu har windows xp 32, vista 32, vista 64 med en sån här till windows 7:
http://www.inet.se/artikel/9123056/w...ng-3-anvandare

Mvh Simon
Citera
2010-12-28, 11:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Detta är en uppgraderingslicens som kräver att du tidigare har Windows XP eller Windows Vista. Denna licens kan installeras på tre datorer.

Svar Ja.
Citera
2010-12-28, 11:35
Medlem
lazerlizas avatar
Tror ni det gör något om två av operativsystemen är fake? Alltså ej köpta.
Citera
2010-12-28, 11:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
3 datorer som redan har en godkänd licens kan då alltså utnyttjas med hjälp av detta uppgraderingspaket.

Vid installation så känner Windows av licensfrågan och som du då matar in vid installationen.

På din fråga, svar ja. Detta kommer nog att upptäckas att operativsystemet är crackat.
Citera
2010-12-28, 11:48
Medlem
lazerlizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
3 datorer som redan har en godkänd licens kan då alltså utnyttjas med hjälp av detta uppgraderingspaket.

Vid installation så känner Windows av licensfrågan och som du då matar in vid installationen.

På din fråga, svar ja. Detta kommer nog att upptäckas att operativsystemet är crackat.

OK, tack så mycket för hjälpen!
Undrar nu hur jag ska göra....Känns surt att behöva köpa 3 olika retail-licenser för 1k styck.
Citera
2010-12-28, 12:30
Medlem
Iprenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazerliza
Hej!

Skulle jag kunna uppgradera till windows 7 på mina tre datorer som nu har windows xp 32, vista 32, vista 64 med en sån här till windows 7:
http://www.inet.se/artikel/9123056/w...ng-3-anvandare

Mvh Simon

DU kan köpa ett paket med en OEM licens istället.
http://www.inet.se/artikel/9122292/w...bit-svensk-oem

Det är billigare och du kan utan problem installera det på flera datorer. Jag själv kör med professional 64-bit på tre datorer med samma licens.
Citera
2010-12-28, 17:21
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

jag kapar denna tråd lite och har en fråga i samma stil. Som student kan jag få en uppgraderingslicens för 344:-, vilket känns som ett ganska bra pris. Nu är det så att jag för tillfället sitter på windows 7 gratis som vi fått genom skolan, men den licensen fungerar enbart tills vi slutar skolan (tydligen tar det ett litet tag till innan den slutar funka, men slutar funka gör den till slut). Som jag förstått det betyder det helt enkelt att man måste köpa loss den när man blir utskriven från skolan och därigenom då microsofts grej också.

Jag har dock en äkta windows vista licens som jag för tillfället inte använder alls. Men min fråga är, hur funkar detta egentligen? Får jag ladda hem en hel windows 7 skiva om jag köper denna, eller är det enbart en uppgradering som känner av vista? Betyder det att jag måste installera vista först och sen 7:an eller? Är det ens värt att köpa den?
Citera
2011-01-03, 22:29
Medlem
lazerlizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iprenen
DU kan köpa ett paket med en OEM licens istället.
http://www.inet.se/artikel/9122292/w...bit-svensk-oem

Det är billigare och du kan utan problem installera det på flera datorer. Jag själv kör med professional 64-bit på tre datorer med samma licens.
Vad menar dem egentligen med detta: "Får endast installeras på en ny dator, där det inte funnits ett tidigare operativsystem installerat."
Måste väl gå att installera trots att jag redan har ett operativsystem på datorn? Bara att ta den partitionen med OS:et på väl?
Är du helt hundra på att samma licens kan aktiveras på tre olika datorer? Isf skulle det vara underbart!
Citera
2011-01-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazerliza
Är du helt hundra på att samma licens kan aktiveras på tre olika datorer? Isf skulle det vara underbart!

En OEM-version av Windows kan inte installeras på fler än en dator. Windows 7-familjepaketet är det billigaste alternativet att uppgradera tre datorer.

Tekniskt sätt behöver nuvarande Windows XP/Vista-installationer inte vara äkta och aktiverade. Det räcker att det finns en installation på hårddisken (behöver inte ens vara aktiverad) när du startar Windows 7-installationen för att du efter att installationen är klar ska kunna aktivera med nyckeln från familjepaketet. Dock, rent licensmässigt så har du ju inte rätt att köpa en uppgraderingsversion till det priset om du köpte datorerna helt utan operativsystem från början.
Senast redigerad av RogerWilco 2011-01-04 kl. 00:36.
Citera
2011-01-04, 11:00
Medlem
lazerlizas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerWilco
En OEM-version av Windows kan inte installeras på fler än en dator. Windows 7-familjepaketet är det billigaste alternativet att uppgradera tre datorer.

Tekniskt sätt behöver nuvarande Windows XP/Vista-installationer inte vara äkta och aktiverade. Det räcker att det finns en installation på hårddisken (behöver inte ens vara aktiverad) när du startar Windows 7-installationen för att du efter att installationen är klar ska kunna aktivera med nyckeln från familjepaketet. Dock, rent licensmässigt så har du ju inte rätt att köpa en uppgraderingsversion till det priset om du köpte datorerna helt utan operativsystem från början.

Ok, tack för hjälpen!
Har installerat båda operativsystemen med laglig skiva men använt crack för att slippa skriva in någon licens-key.
Hoppas att det kommer funka med uppgraderingsgrejen nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in