2010-12-28, 09:41
Medlem
JohnMosess avatar
Min tjej har firat jul med en familj som varit magsjuka dagarna före jul. Inatt mådde hon väldigt dåligt, och eftersom att vi utbyter kroppssvätskor ganska mycket så antar jag att jag också kommer att bli/är smittad.

I övermorgon ska jag åka flygplan i drygt tolv timmar, ej inräknat ett byte som är någonstans i mitten. Kan jag på något sätt jobba med magsjukan innan den bryter ut? Finns det något som stärker magen så att jag minskar risken att må som en slaktad gris på flyget?
Citera
2010-12-28, 09:48
Bannlyst
Jag var hos mina kusiner i helgen. Först så blev mormor magsjuk och spydde och hade diarré... Sen på natten så fick morfar samma symptom och sen så spydde min syster också

Nu sitter jag och väntar på att jag ska få det lagom till nyår
Citera
2010-12-28, 09:51
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMoses
Min tjej har firat jul med en familj som varit magsjuka dagarna före jul. Inatt mådde hon väldigt dåligt, och eftersom att vi utbyter kroppssvätskor ganska mycket så antar jag att jag också kommer att bli/är smittad.

I övermorgon ska jag åka flygplan i drygt tolv timmar, ej inräknat ett byte som är någonstans i mitten. Kan jag på något sätt jobba med magsjukan innan den bryter ut? Finns det något som stärker magen så att jag minskar risken att må som en slaktad gris på flyget?

Jag har provat det mesta efter att folk i min omgivning fått vinterkräksjukan, alltså inte den vanliga lite kräk och må illa utan kaskadspyor och tolv timmar på golvet med skit och spyor rinnande för att sedan gå över på lika många timmar och man känner sig pigg.

Det jag provat är; handfull med pepparkorn, probiotika (kan mycket väl ha fungerat bra för tillfrisknandet för jag kände mig relativt pigg bara några timmar efter att spyorna och skiten slutat komma som spasmer), jaegermeister, whiskey och till sist resorb.

Jag har inte undkommit sjukan någon gång utan har blivit sjuk ungefär ett dygn efter att den förste i familjen varit sjuk. På sin höjd har jag gjort tillfrisknandet snabbare.

Så, lycka till med din flygresa och framför allt; lycka till med dina medresenärer som lär lyncha dig om du börjar spy och skita ned dig.
Citera
2010-12-28, 10:02
Medlem
JohnMosess avatar
Ingen har hittills varit sjuk längre än ett dygn. Jag skrev förresten fel i trådstarten, jag åker imorgon. Anar att mitt sjukdygn kommer att vara precis samtidigt som jag flyger, surt.
Citera
2010-12-28, 10:03
Medlem
Liivs avatar
När vi har spelat nyårsrevy och någon i ensembeln blivit sjuk har resten svalt hela vitpepparkorn. Jag har klarat mig de gångerna.

Värt att testa om inte annat.
Citera
2010-12-28, 10:51
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiv
När vi har spelat nyårsrevy och någon i ensembeln blivit sjuk har resten svalt hela vitpepparkorn. Jag har klarat mig de gångerna.

Värt att testa om inte annat.
Jag har också kört vitpepparkorngrejen och jag tror att det har hjälpt. Eller så har jag haft bättre immunförsvar än resten av boskapet.
Citera
2010-12-28, 11:16
Medlem
Snoppzors avatar
När magsjuka går i faggorna, och du själv och dina andra kamrater som kämpar mot att insjukna, så är handsprit något som ni inte kan få för mycket av. Utvärtes vill säga Sprita era händer regelbundet och försök att hålla er ifrån köttsligt umgänge om det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in