• 1
  • 2
2010-12-28, 00:28
Medlem
vart tar man en fin flicka av den övre klassen på lunch? jag vill inte att det ska vara "stekigt" eller "flådigt", bara bra kvalite?

stockholm, helst ute på djurgården eller liknande. inget "femton knappar uppknäppta black amex"-ställe.

Tusen tack

edit: menade lunch, inte middag
Citera
2010-12-28, 00:38
Medlem
Mathias Dahlgren, Grand. Kanske kan vara något? Annars Burger King.
Citera
2010-12-28, 00:43
Medlem
LicensedToSpends avatar
Hon är väl som oss andra dödliga? Vart äter du lunch själv..
Citera
2010-12-28, 00:49
Medlem
Jag själv gillar detta ställe mest utav alla ute på Djurgården http://www.ullawinbladh.se/
Citera
2010-12-28, 01:28
Medlem
Twatssons avatar
Mysig italiensk Pizzeria som heter Primo ligger på Odenplan. Tog med min fästmö på första daten där, riktigt mysigt ställe...
Citera
2010-12-28, 09:35
Medlem
Vet inte om de har öppet nu i mellandagarna men;

Josefinas
Carl Michael
Pontus
Sturehof
East
Vapiano
Wagamama
Citera
2010-12-28, 14:35
Medlem
Millediablos avatar
Sturegallerian har väl en massa lunchställen?
Citera
2010-12-28, 14:52
Medlem
wtf. dumpa. Innan du går i konkurs..
Citera
2010-12-28, 21:50
Medlem
Redors avatar
Varför dalta med en fin flicka från överklassen? Hon får väl anpassa sig som alla andra och äta där alla andra äter lunch. Gå dit du själv skulle vilja äta..ska du alltid anpassa dig efter vad du tror hon vill så blir det inte kul i framtiden..
Citera
2010-12-29, 01:04
Medlem
lazycowboys avatar
Hade det inte varit för att du efterfrågade kvalité så hade jag rekommenderat Källhagen på Djurgården. Tyvärr smakar det mesta där skit.

Ulla Winbladh som ngn rekommenderade är utmärkt. Dock är medelåldern vid lunch ca 65, speciellt så här års när inte uteserveringen är i bruk.
Eftersom du inte vill ha ngt "stekarställe a la amex black" så antar jag att du inte vill gå till Riche, Sturehof eller Bistro Jarl som exempel?
Kör en klassisk East annars, trötta lokaler men grym sushi. Eller om du vill stinka matos resten av dagen så gå till Vapiano på Sturegatan.

Annars så är min rekommendation att ta henne någon helt annanstans som är mera du. Om hon nu är "överklass" enligt dig så kanske hon redan är aptrött på alla ställen på Östermalm och Djurgården.

Om ni ska på en middagsdate så rekommenderar jag däremot Bistro Nouveau.
Citera
2010-12-29, 01:24
Medlem
stollys avatar
På djurgården tar du antingen blå porten (inne på Liljevalchs ) om du har lite självförtoende. Vill du ha lite mer uppstyrt så gå till Carl Michael . Resten av djurgården kan du skita i. F.ö så bör du köra enligt en gammal överklasskompis till mig. Han första dejt gick han alltid till en alkis-sylta, han menade att om de inte fixade det så hade de inga som helst sociala skills. Så - har du lite balle - dra till dovas och ät en "mörbit" med mariestad. Fixar hon det med ett leende så bör du fria omgående och gifta dig rikt. Lycka till.

Ps. Om ni tar carl Michael bör ni testa deras blodpudding om den är kvar på menyn.
Citera
2010-12-29, 13:50
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Varför dalta med en fin flicka från överklassen? Hon får väl anpassa sig som alla andra och äta där alla andra äter lunch. Gå dit du själv skulle vilja äta..ska du alltid anpassa dig efter vad du tror hon vill så blir det inte kul i framtiden..
Var äter "alla andra" lunch då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in