2011-01-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synovia
Jag tror helt enkelt att ni känner er hotade.

Precis det de gör, därför de är så jävla bittra :P

ett djur kan ju inte gå före dem, de ska ju alltid stå i centrum.
Citera
2011-01-28, 16:42
Medlem
Haha vilken underbar diskussion. Har en hel del erfarenhet av det här och kan säga som så att det finns två typer av hästtjejer: Travtjejer och ridtjejer.

Travtjejer är inte sådär jobbigt störda som folk har nämnt i tråden. De bryr sig inte så mycket om hästjäveln är lite smutsig för de fattar att den inte dör av det. De håller inte på och pjoskar med täcken och dylikt larv, för de besitter tillräckligt med intelligens för att fatta att hästaset får mer päls om den börjar frysa osvosv. Kort sagt resonerar de lite mer som oss män och är inte sådär jobbigt pjoskiga och fanatiska, de behandlar helt enkelt hästarna för vad de är: djur.

Sen finns det ridtjejer och här går det utmärkt att generalisera: Alla är nämligen sjuka i huvudet. De behandlar sin häst som en människobebis, är det kallt ute så klär de den i ett täcke (som de har 100 varianter av i olika tjocklekar och färger), har den lite smuts på sig så står de i 5 timmar och polerar den med autosol för att sedan släppa ut den i hagen där aset börjar rulla sig i lera. De pratar om hästen som om den vore en porslinsvas med känslor och som personer är de ofta rätt korkade osv.

Slutsats: Ska ni dejta en hästtjej, se till så att hon inte tillhör ridfolket för det är som att dejta en pjoskig, fanatisk och korkad mamma.
Citera
2011-01-28, 16:51
Medlem
Citat:
Fy fan vilka fördomar ni har! inte ett enda påstående stämmer in här iaf.. förutom möjligtvis bred last där bak men det ligger genetiskt o inte ridningens fel Det som det gnälls på är väl att det tar för mkt tid, men likförbannat tillägnas lika mkt (mer) tid framför WOW el andra tekniska under.

Och det är inte fördomar att säga att män sitter vid datorn/annan teknikpryl hela dagarna?
Sen tror jag inte att särskilt många tjejer är ihop med WoWnördar och liknande.

De flesta hästtjejer är rätt udda, det betyder så klart inte att alla är det.

Citat:
Jag har aldrig bett varken mina föräldrar eller sambo om pengar till mina hästar, det skulle jag aldrig få för den delen heller. Jag får arbeta för mina nöjen likväl som ni får spara o kämpa för att kunna köpa en flådig bil, ny dator el vad ni nu lägger era pengar på.

Jag tror helt enkelt att ni känner er hotade.

Alla behöver inte slita för sina intressen, inte heller be andra om pengar.

Det är nog sant att många killar känner sig hotade, ungefär som många tjejer känner sig hotade när män har sportbil eller spelar i ett band.
Citera
2011-01-28, 16:54
Medlem
Okej spännande tråd. Lägga ned?
Citera
2011-01-28, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Och det är inte fördomar att säga att män sitter vid datorn/annan teknikpryl hela dagarna?

De flesta hästtjejer är rätt udda
, det betyder så klart inte att alla är det.

Alla behöver inte slita för sina intressen, inte heller be andra om pengar.

Det är nog sant att många killar känner sig hotade, ungefär som många tjejer känner sig hotade när män har sportbil eller spelar i ett band.

Fast njae. Jag har tillbringat mycket tid i ett visst stall under åren pga mitt arbete och kan säga att stallfolk är som människor är mest. Varken udda eller konstiga. Däremot är många av stalltjejerna utmärkta ledare och jobbar hårt och målinriktat. Duktiga människor!

Män som rider däremot....
Citera
2011-01-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Fast njae. Jag har tillbringat mycket tid i ett visst stall under åren pga mitt arbete och kan säga att stallfolk är som människor är mest. Varken udda eller konstiga. Däremot är många av stalltjejerna utmärkta ledare och jobbar hårt och målinriktat. Duktiga människor!

Män som rider däremot....

Har en syrra som höll på med hästar i många år både som jobb och på fritiden och hon var normal. Däremot de andra kvinnorna där var riktiga vrak, hästdoftande ensamvargar som spelade på travet och bara åt färdigmat.

Har aldrig fattat mig på män som rider. Sitta och studsa på kulorna hela dagarna kan knappast vara kul.
Citera
2011-01-28, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perfectlady
Nej, inackoderad i ett stall med full service 7/24 på en gård där det är en familj med anställda.
Hur enkelt som hellst att planera sitt liv utan en massa måsten =)
Nej de är aldrig någonsin ett hinder för mig för jag har inga såkallade stalltjänster på helgerna så kan sova till 15.00 om jag vill, supa hela nätterna långa, åka till Dalarna fram och tillbaka OCH samtidigt på min häst fixad =)
Haha jag är inte ens i närheten av en översittare, det kan du ta och skriva upp!
Försöker bara få er att inse ren fakta.

Ren fakta att du inte tillhör 99.9% hästmänniskorna kanske. Om du umgicks lite med andra tjejer som rider i vanliga stall så skulle du få en chock.
Citera
2011-01-28, 19:32
Medlem
Synovias avatar
Citat:

De flesta hästtjejer är rätt udda, det betyder så klart inte att alla är det.

Fast det var ingen generalisering el fördom utan hård o kall fakta ur min situation.

(sen tror jag det finns ungefär lika mkt wow-/data-/konsollspels-nördar som det finns häst-nördar.)
Citera
2011-01-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Ren fakta att du inte tillhör 99.9% hästmänniskorna kanske. Om du umgicks lite med andra tjejer som rider i vanliga stall så skulle du få en chock.

Jag är i ungefär 5 olika stall och känner folk som står i andra stall så vet hur det är =)
OCH jag jobbar med hästar i olika stall.
Citera
2011-01-29, 03:17
Medlem
Citat:
Fast det var ingen generalisering el fördom utan hård o kall fakta ur min situation.

Precis som de andra beskrev hård och kall "fakta" ur sin situation. Ingen skillnad mot vad du gör.
Som tur är är sanningen sällan i närheten av lika dålig som den subjektiva bilden i någons huvud.

Citat:
(sen tror jag det finns ungefär lika mkt wow-/data-/konsollspels-nördar som det finns häst-nördar.)

Antagligen finns det ganska många fler wownördar än hästfolk. Men det var inte det det handlade om, utan om att wownördar inte får några tjejer (förutom tjejer helt utan självförtroende.)
Jag vet för jag känner ett rätt stort antal nördar och de har knappt pratat med en kvinna, någonsin.
Citera
2011-01-30, 17:38
Medlem
Synovias avatar
Citat:
Precis som de andra beskrev hård och kall "fakta" ur sin situation. Ingen skillnad mot vad du gör.
Som tur är är sanningen sällan i närheten av lika dålig som den subjektiva bilden i någons huvud.

Antagligen finns det ganska många fler wownördar än hästfolk. Men det var inte det det handlade om, utan om att wownördar inte får några tjejer (förutom tjejer helt utan självförtroende.)
Jag vet för jag känner ett rätt stort antal nördar och de har knappt pratat med en kvinna, någonsin.

Jag känner många "wow-nördar" också och få av dom är hypernördar som aldrig skulle få en tjej, jag har själv spelat mmorpg och 90% av dom som jag träffade via spelet är helt normala killar (som kanske spenderar mer tid framför datorn är medel-killen iof) och dom flesta har tjejer (helt normala dom också) en del av dom är riktigt fräscha och har tjejer som många grabbar skulle döda för att få lägra.. jag vet verkligen inte vad det är för kretsar du rör dig i som har en så skev uppfattning om verkligheten..

Oj vad det spårade ur nu
Citera
2011-01-30, 18:08
Medlem
submariners avatar
hej,

gillar ridtjejer - bortsett att grejerna kan lukta apa i bilen eller lägenheten om de inte håller dem i en bag eller liknande så har dessa tjejer ofta en helt okej kropp och en snygg päronformad rumpa efter all tid i sadeln

dessutom har de ett riktigt intresse som inte bara innebär att "fika med Mickan" vilket är positivt!
Senast redigerad av submariner 2011-01-30 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in