2010-12-27, 23:16
Medlem
vallontomtens avatar
Enligt denna artikel i aftonbladet så har det hittats vad man tror är 400 000 år gamla människotänder i Israel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8337000.ab

Är det skrock eller ligger det någon sanning i det?
Senast redigerad av vallontomten 2010-12-27 kl. 23:19.
Citera
2010-12-27, 23:23
Medlem
CocaineCaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Enligt denna artikel i aftonbladet så har det hittats vad man tror är 400 000 år gamla människotänder i Israel.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8337000.ab

Är det skrock eller ligger det någon sanning i det?

What ever.. Men det hade varit stor humor för alla nazister etc om det visar sig att vi alla härstammar från judar... Sug på den karamellen...

För övrigt litar jag inte på något som står i aftonhoran förrän det bekräftats från åtminstonde 4 oberoende källor.
Citera
2010-12-27, 23:26
Medlem
ganglere2s avatar
400000 år gamla?
Människan, eller iaf människoliknande varelser har funnits betydligt längre än så.
Citera
2010-12-27, 23:27
Medlem
vallontomtens avatar
Nja nu är det ju inte direkt så att judarna var först att bo i Israel.. Men iaf, skulle det vara värre att härstamma från judar än negrer?

Nä aftonhoran brukar ju skriva massa skitsnack, men det vore intressant om detta inte var det.
Citera
2010-12-27, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaineCaine
What ever.. Men det hade varit stor humor för alla nazister etc om det visar sig att vi alla härstammar från judar... Sug på den karamellen...

För övrigt litar jag inte på något som står i aftonhoran förrän det bekräftats från åtminstonde 4 oberoende källor.
Tror du att religion är äldre än mänskligheten? Förklara hur du tänker, tack.
Citera
2010-12-27, 23:54
Medlem
DXmans avatar
judarna skriver själva i sinna böcker att dom inte var först i "det heliga landet"

sen har ju människan funnits i över 7 miljoner år? om man räknar in dom första människoliknande varelserna...
Citera
2010-12-28, 00:38
Medlem
movieidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DXman
judarna skriver själva i sinna böcker att dom inte var först i "det heliga landet"

sen har ju människan funnits i över 7 miljoner år? om man räknar in dom första människoliknande varelserna...
Människan (Homo sapiens) har inte funnits i 7 miljoner år.
Citera
2010-12-28, 00:40
Medlem
CocaineCaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottet
Tror du att religion är äldre än mänskligheten? Förklara hur du tänker, tack.

Judarnas folkslag fanns långt innan religionen "judendomen" "uppfanns" eller kom till.
Citera
2010-12-28, 00:42
Medlem
SithBoboSiths avatar
Klart det är fejk, det är ju en artikel publicerad av aftonbladet. Dessutom är det en förvirrad jude i Israel som är uppgiftslämnare. Men det yttersta beviset att på bilden syns det att tanden är i färg och inte svartvitt som den gamla tiden var.
Citera
2010-12-28, 00:58
Medlem
DXmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movieidiot
Människan (Homo sapiens) har inte funnits i 7 miljoner år.

skrev människoliknande arter, homosapiens i en mindre tid.
Citera
2010-12-28, 03:11
Medlem
Hinds avatar
Människoliknande primater har väl funnits i 4 miljoner år fast Homo Sapiens har funnits i ca en halv miljon år. Så varför detta fynd i Israel vore något har jag ingen aning om? De kan ju ha emigrerat ifrån Afrika dit, när människans emigration från den afrikanska kontinenten vidtog har jag inte i huvudet, men kanske någon annan vet?

Detta är dock förmodligen en fråga bättre ställd i forumdelen "Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi" eller liknande. Då detta är förhistoriska ting det talas om.
Senast redigerad av Hind 2010-12-28 kl. 03:14.
Citera
2010-12-28, 09:35
Medlem
HousesNStuffs avatar
Det är irrelevant hur gamla andra människoapor är, Homo Sapiens sägs ha funnits i ca. 200'000 år och tänderna som hittats är uppenbarligen 400'000 år och från Homo Sapiens. Då oddsen för att två separerade grupper av människoapor skulle båda utvecklats till Homo Sapiens är obegripligt små måste Homo Sapiens först utvecklats någonstans och sen därifrån spridit sig.

Sen är jag inte så insatt i människans utveckling, men såvitt jag vet finns det så få fynd som teorierna om människans utveckling bygger på att varje fynd har potential att ändra om i ordningen. Ingen jättenyhet alltså, även om det är intressant så klart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in