Klart det är fejk, det är ju en artikel publicerad av aftonbladet. Dessutom är det en förvirrad jude i Israel som är uppgiftslämnare. Men det yttersta beviset att på bilden syns det att tanden är i färg och inte svartvitt som den gamla tiden var.
Människoliknande primater har väl funnits i 4 miljoner år fast Homo Sapiens har funnits i ca en halv miljon år. Så varför detta fynd i Israel vore något har jag ingen aning om? De kan ju ha emigrerat ifrån Afrika dit, när människans emigration från den afrikanska kontinenten vidtog har jag inte i huvudet, men kanske någon annan vet?
Detta är dock förmodligen en fråga bättre ställd i forumdelen "Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi" eller liknande. Då detta är förhistoriska ting det talas om.
Senast redigerad av Hind 2010-12-28 kl. 03:14.
Det är irrelevant hur gamla andra människoapor är, Homo Sapiens sägs ha funnits i ca. 200'000 år och tänderna som hittats är uppenbarligen 400'000 år och från Homo Sapiens. Då oddsen för att två separerade grupper av människoapor skulle båda utvecklats till Homo Sapiens är obegripligt små måste Homo Sapiens först utvecklats någonstans och sen därifrån spridit sig.
Sen är jag inte så insatt i människans utveckling, men såvitt jag vet finns det så få fynd som teorierna om människans utveckling bygger på att varje fynd har potential att ändra om i ordningen. Ingen jättenyhet alltså, även om det är intressant så klart.