Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-30, 14:23
  #1
Medlem
hagge3s avatar
Tjenare!

Kom att tänka på en sak när jag hörde Sol, Vind och Vatten idag på radion.
"För jag tror, jag tror att livet får ett lyckligt slut".

Jodå.

Men vad hände sedan? Någon som egentligen vet varför han tog livet av sig? Var det något speciellt?
Citera
2004-07-30, 14:45
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Ja det går ju inte alltid som man tror, men det gäller att tänka optimistiskt i alla fall...
Citera
2004-07-30, 14:49
  #3
Medlem
Ursas avatar
Han var schizofren.
Citera
2004-07-30, 14:51
  #4
Medlem
auto:erotics avatar
En annan rolig grej med Ted Gärdestad är att han släppte en skiva som heter Upptåg. Omslaget består av en bild som ska se ut som att han stoppar ett tåg, han står alltså framför det med händerna mot för att hindra dess framfart.
Citera
2004-07-30, 14:56
  #5
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
En annan rolig grej med Ted Gärdestad är att han släppte en skiva som heter Upptåg. Omslaget består av en bild som ska se ut som att han stoppar ett tåg, han står alltså framför det med händerna mot för att hindra dess framfart.

Kanske något för konspiratörerna?

Nej fyfan, det kan man verkligen kalla ödets ironi.
Men missförstå mig inte nu! Ted var en stor man och duktig musiker som jag beundrar!
Citera
2004-07-30, 15:00
  #6
Medlem
Ursas avatar
Med tanke på mängden smärta som vanligen ligger bakom ett självmord, löper du nog större risk att verka empatistörd än tråkig.
Jag upprepar: Mannen led av schizofreni. Har man sett schizofreni at work, ser man ingen ironi i ett relaterat självmord.
Citera
2004-07-30, 15:02
  #7
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Finns så klart en bunte anledningar till att det gick som det gick. Psykiska problem, förvärrade av a) Att han blev en sådan tonårsidol vid tidig ålder trots att han tydligen ogillade att vara i rampljuset överhuvudtaget och b) Att han pekades ut i Palmeutredningen. Detta kom ut i den så ansvarstagande svenska pressen trots att Ted var utomlands då mordet inträffade samt var tre år för ung för att vara den så kallade 33-åringen. Folk snappade upp det och kallade honom mördare när de såg honom på stan et c, och detta tog han tydligen mycket illa vid sig av.
Citera
2004-07-30, 15:12
  #8
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Med tanke på mängden smärta som vanligen ligger bakom ett självmord, löper du nog större risk att verka empatistörd än tråkig.
Jag upprepar: Mannen led av schizofreni. Har man sett schizofreni at work, ser man ingen ironi i ett relaterat självmord.

Nej alltså sorry om jag har verkat tycka det är roligt på något sätt.
Kom bara att tänka på det idag, men upplägget var nog lite fel.
Citera
2004-07-30, 15:15
  #9
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Nej alltså sorry om jag har verkat tycka det är roligt på något sätt.
Kom bara att tänka på det idag, men upplägget var nog lite fel.

Gulleplutt!
Dig är det fan omöjligt att vara förbannad på
Citera
2004-07-30, 15:17
  #10
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Gulleplutt!
Dig är det fan omöjligt att vara förbannad på

Mindre lätt är kanske bättre ord.

För att återgå till topic;
När blev Ted Schizofren?
Citera
2004-07-30, 15:24
  #11
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
För att återgå till topic;
När blev Ted Schizofren?

Förmodligen mellan 15 och 30, som de flesta andra.
Citera
2004-07-30, 19:34
  #12
Medlem
Han blev av med huvudet ca 2 km från min nuvarande position, önskar bara att jag varit där när det hände.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback