• 1
  • 2
2004-07-30, 05:43
Medlem
ondbraddods avatar
Jag menar man mår ju bättre när man är full. Man behöver ju inte vara så kalas att man inte kan klara jobbet å så bara så att man är tillfreds. Anledningen för mig har hittils varit att det är för dyrt men om priserna går ner iom eu å så...
Citera
2004-07-30, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ondbraddod
Jag menar man mår ju bättre när man är full. Man behöver ju inte vara så kalas att man inte kan klara jobbet å så bara så att man är tillfreds. Anledningen för mig har hittils varit att det är för dyrt men om priserna går ner iom eu å så...
Det är inte alltid så bra, fick magsår efter ett slirigt år .. Tycker inte spriten är så dyr, köper alltid smuggel iof.
Citera
2004-07-30, 06:03
Medlem
WSEs avatar
Som bekymmerslös 15-åring lyckades jag hålla mig berusad under hela sportlovsveckan. Det blev dyrt i dubbel bemärkelse men ack så roligt.
Citera
2004-07-30, 06:35
Medlem
KaZibers avatar
Hjärnan e dock inte så dum, den e bra på att anpassa sig och gör det om du tillför något regelbundet efter ett tag. Du blir endast "normal" och upplever inget rus.
Slutar du med det får du en motsatt abstinens mot vad alkoholruset ger. Ingen rolig me andra ord eftersom alkohol verkar som GABA-agonist som man tror i nuläget och GABA e kroppens "bromskloss" - glutamat e accelerator. Den som e blyg blir frammåt - den som fryser blir varm osv.
Citera
2004-07-30, 11:50
Medlem
Afonsos avatar
För att det inte är förbannat roligt.
Citera
2004-07-30, 12:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Det finns ju en del som alltid har alkohol i blodet... Vad får de ut av det då?? I stort sätt ingenting, de måste ha otroligt mycket alkohol i sig för att uppleva ett samma rus som vanliga får, de sliter på levern, slöser en massa pengar, får inte köra bil och kommer att få en hemska (ibland även dödliga!) abstinenssymptom om de slutar "cold turkey"...
Citera
2004-07-30, 12:15
Moderator
Ruskigbusss avatar
I en bok av Terry Pratchett berättas om det motsatta tillståndet till att vara berusad (drunk):

KNURD

Dvs då det tillståndet då alla dessa normala generaliseringar och självbedrägerier som gör det möjligt för oss att överleva en dag - bara försvinner och man ser den obarmhärtiga verkligheten som den egentligen är.
Citera
2004-07-30, 12:20
Medlem
Russinkungens avatar
hade jag haft råd hade jag varit full hela tiden. inte odrägligt full men nånstans mellan salongsberusad och full typ..

Fan vad gött dé vore!
Citera
2004-07-30, 12:32
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Tja, A-lagarna är väl fulla nästan jämt, vill du leva som de så varsågod. Själv tror jag att jag avstår.
Citera
2004-07-30, 12:35
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
Tja, A-lagarna är väl fulla nästan jämt, vill du leva som de så varsågod. Själv tror jag att jag avstår.

man behöver väl inte leva på gatan eller?? man kan väl fortsätta leva sitt liv som vanligt? och till er alla som tycker att jobbet är tråkigt, prova att vara full. det är skitkul.
Citera
2004-07-30, 12:47
Medlem
anteDs avatar
Trodde alla visste om att alkohol faktiskt är skadligt för kroppen. Känns inte som en bra idé att hela tiden vara berusad då.

Dessutom kan man ju inte köra bil.
Man har svårt att komma ihåg saker.
Svårt att tänka logiskt.
Ingen lär ta dig på allvar.

Näe, inga många fördelar med att vara packad jämt. Lite nu och då är det förståss roligt
Citera
2004-07-30, 12:52
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Brukar också tänka så precis när fyllan börjar kicka in.
"Varför gör jag inte det här jämt för?"
Det tar dock bara ett par timmar innan jag når det stadium där jag känner att det avtar och byts ut mot tröttfylla och olustkänslor eller att jag börjar nyktra till och tänker tankar som "Måste komma ihåg p-pillret innan jag går och lägger mig, Fy fan vad ynkliga folk är, Mitt jävla hår och allting i min väska kommer att stinka askkopp när jag vaknar imorgon, det är fan inte värt det." osv.

Sprit är inte ett så jäkla kul rusmedel när det kommer till kritan,
men det är enkelt att att få tag i och oftast lagligt, så man kör ju på ändå.
Tragiskt nog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in