Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-12-27, 01:24
Medlem
Har skrivit ett långt inlägg som trådstart men har svårigheter med att posta. Såg att andra haft liknande problem då inläggen varit 'för långa' så provar att starta tråden med bara några få rader och postar sedan inledningen i en kommentar. Om det inte fungerar, ber jag MOD radera tråden snarast
Citera
2010-12-27, 01:25
Medlem
Kommer ni ihåg dessa två uppmärksammade kvinnliga små monster? Tove Lind (https://www.flashback.org/t932561) som tillsammans med sin pojkvän (Tim Vrågård) planerade mordet på 16-åriga Therese Johansson Rojo i Stureby våren -09 och Chania Lundgren (https://www.flashback.org/t1050933) som sparkade en tolvårig flicka i huvudet tills denna förlorade medvetandet på sitt behandlingshem ungefär vid samma tidpunkt? (Den senare bloggar ju förövrigt om hur mycket hon skiter i lagen och om hennes kriminella uppståt, kom in på hennes blogg genom en länk i hennes tidigare nämna tråd och läste att hennes mamma ’sänkt’ en ’snut’ på julafton. Hon skrev om detta i ett inlägg som heter ’A.C.A.B’ och ett annat inlägg: ’Nu är julen slut så vi andas ut’ på sin blogg http://chanialuu.se)
Dessa två har såvitt jag förstår av trådarna här på flashback och på den senare flickans blogg bott tillsammans på Vemyra Ungdomshem i Sollefteå, där Tove Lind avtjänat sitt straff (20 månader för anstiftan till mord) och Chania suttit för sitt drogmissbruk och sina kriminella handlingar i form av misshandel, hot, langning etc.
Citera
2010-12-27, 01:25
Medlem
Nu har jag genom bekanta som har insyn i C:s liv hört att hon på uppdrag av T tänkt misshandla bloggerskorna ’Dessie’ (http://dessies.se) och ’Paow’ (http://paow.se) ’i en mörk tunnelbana’ så fort T avtjänat sitt straff på Vemyra och släppts så att hon kan vara med och bevittna händelsen. Anledningen är tydligen att någon av dem, kommer inte ihåg vilken, har gått på Toves gamla skola i Stockholm samtidigt som henne och raggat på hennes dåvarande pojkvän Tim (som mördade Therese), samt att Tove stör sig så mycket på ’Paow’ och ’Dessie’ för att dem ’går runt som små äckliga fjortisar i Stockholm som att dom äger staden och är allmänt dryga och fula’.
Vad tror ni om detta? Borde det tas på allvar eller är det bara tomt snack?
Vad jag har hört om C så håller hon låg profil eftersom att hon flyttat från Vemyra hem till Skellefteå igen för att gå skola. Och T håller nog också låg profil eftersom att hon redan är tillräckligt illa omtyckt av svenska folket..
Fast såg faktiskt att C gjort en ’hyllningsgrupp’ till T på Facebook under namnet ’Tove Lind är ball’, något som upprört en del som känner sympati för Tess nära och anhöriga. Ett tag fanns det många aggressiva inlägg i den gruppen men C har svarat nonchalant på de flesta och fortsatt hävda att T inte har gjort något fel.

Hela historien verkar i mina ögon både komplicerad och tragisk så jag känner att jag behöver disskutera detta i det här forumet då alla möjliga människor kan säga precis vad som helst iom. anonymiteten, någon här kanske vet mer än det jag hört?
Skulle gärna vilja höra allt ni vet och vad ni tror.
Senast redigerad av skyddabarnen 2010-12-27 kl. 01:27. Anledning: -
Citera
2010-12-27, 01:36
Medlem
Awesomes avatar
Väljer att inte bidra till den riktiga diskussionen då Chania bara blir glad av att folk skriver skit om henne på Flashback.

Tänkte bara säga att Tove Lind och Tim Vrågård båda kommer råka rätt så illa ut när de kommer ut!
Citera
2010-12-27, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Väljer att inte bidra till den riktiga diskussionen då Chania bara blir glad av att folk skriver skit om henne på Flashback.

Tänkte bara säga att Tove Lind och Tim Vrågård båda kommer råka rätt så illa ut när de kommer ut!

På vilket sätt menar du att hon blir glad? Något hon själv uttryckt eller något du tar för givet?

Är det verkligen så säkert att dom kommer råka illa ut? Visst de flesta hyser agg mot dessa vidervärdiga ynglingar, men vem kommer faktiskt orka göra något mot dem och själv åka dit på det?
Citera
2010-12-27, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyddabarnen
En poäng på vilket sätt?

Jag vet inte hur jag tänkte.

Men.. jaassååeeeattteeeeee... Eftersom så många klagar på dem så kanske detta är ett fint avslut så blir alla lyckliga?
Citera
2010-12-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Jag vet inte hur jag tänkte.

Men.. jaassååeeeattteeeeee... Eftersom så många klagar på dem så kanske detta är ett fint avslut så blir alla lyckliga?

Då är det väl lättare att se till att de bägge två lägger ned sina bloggar och drar sig tillbaka och lever normalatonårsliv, istället för att uppmuntra någon liten ligist att spöa dem?
Citera
2010-12-27, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Helt klart. Vidrig människa!

Varför hatar ni henne så mycket? Är det enbart för det där om tolvåringen? Eller finns det mer som ni kan dela med er av?
Citera
2010-12-27, 03:10
Medlem
Awesomes avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att hon blir glad? Något hon själv uttryckt eller något du tar för givet?

Är det verkligen så säkert att dom kommer råka illa ut? Visst de flesta hyser agg mot dessa vidervärdiga ynglingar, men vem kommer faktiskt orka göra något mot dem och själv åka dit på det?
Något jag tar för givet.
Jag har hört från säkra källor att Tim och Tove kommer råka ut för... olyckor!
Citera
2010-12-27, 04:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nu har jag genom bekanta som har insyn i C:s liv hört att hon på uppdrag av T tänkt misshandla bloggerskorna ’Dessie’ (http://dessies.se) och ’Paow’ (http://paow.se) ’i en mörk tunnelbana’ så fort T avtjänat sitt straff på Vemyra och släppts så att hon kan vara med och bevittna händelsen. Anledningen är tydligen att någon av dem, kommer inte ihåg vilken, har gått på Toves gamla skola i Stockholm samtidigt som henne och raggat på hennes dåvarande pojkvän Tim (som mördade Therese), samt att Tove stör sig så mycket på ’Paow’ och ’Dessie’ för att dem ’går runt som små äckliga fjortisar i Stockholm som att dom äger staden och är allmänt dryga och fula’.

C har väl tidigare på sin blogg uttryckt avsky mot TL? Visserligen kan de väl blivit vänner nu men...känns mest som snack.
Citera
2010-12-27, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
C har väl tidigare på sin blogg uttryckt avsky mot TL? Visserligen kan de väl blivit vänner nu men...känns mest som snack.

när har hon gjort det? hittar enbart positiva ord om T från C, exempelvis det här, kopierat ordagrant från hennes blogg:
måste dra nu
men för övrigt har vi startat en fin grupp på fb
där vår underbara Tove äntligen får lite upprättelse
!

publicerat i ett inlägg den 29 april 2010

och det här är kopierat från gruppen Tove Lind är ball!'s info (C har startat gruppen):
Tove blev oskyldigt dömd för anstiftan till mordet på Therese Johansson Rojo. Det kan jag, såväl som alla andra som tagit sig tid att lyssna på hennes historia, enkelt konstatera. Tove är dessutom förmodligen en av de snällaste och omtänksammaste människor som iallafall jag någonsin har träffat. Hon förtjänar inte detta jävla hatande som halva landet patetiskt nog ägnar sig åt. Hon förtjänar folk som vågar stå upp för henne när omgivningen är emot. Därför startas den här gruppen och vi kommer komma fan så mycket längre än alla jävla emos som är emot! / C.Luu
Citera
2010-12-27, 05:38
Medlem
Sen har jag kollat upp lite mer och det kan mycket väl stämma att T är lack på 'Paow' för att hon raggat på Tim, för Paow skrev nyligen i ett inlägg att hon 'dejtat en mördare':http://paow.se/?p=27456

För övrigt har jag hört att T och C är nära vänner. C satt tydligen anhållen misstänkt för mordförsök i början av Maj i år men T räddade henne ur det genom att i förhör ljuga till C:s fördel så att en annan flicka åkte dit istället. (Kan ta reda på mer om det ifall någon är intresserad)
Sen kan ju vem som helst se i gruppen Tove Lind är ball! på Facebook att C försvarar henne så fort det dyker upp negativa kommentarer. Tycker ni ska kolla i den gruppen. Finns även någon Jonna där som försvarar både T och C.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in