2010-12-26, 23:54
Medlem
Tja!

Någon därute som vet ett sätt att sätta en fast sökväg till en extern HDD? Alltså en bokstav på hårddisken som min enhet alltid hamnar på oavsett vilken USB port jag använder?

Värt att nämna är att hårddisken i sig inte kör några drivrutiner eller startup program, + att jag kör Win7.

Tacksam för svar!
Citera
2010-12-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watte
Tja!

Någon därute som vet ett sätt att sätta en fast sökväg till en extern HDD? Alltså en bokstav på hårddisken som min enhet alltid hamnar på oavsett vilken USB port jag använder?

Värt att nämna är att hårddisken i sig inte kör några drivrutiner eller startup program, + att jag kör Win7.

Tacksam för svar!
vet ej men du kan ju testa att tilldela den en enhetsbokstav längre bak i alfabetet tex R ,då borde det inte vara någon risk att någon annan usb grej får den.men om det sen funkar när du kopplar loss den och återansluter vet jag ej,men det är ju lätt att testa

mvh
t
Senast redigerad av tergo 2010-12-27 kl. 09:24.
Citera
2010-12-27, 09:27
Medlem
Celenos avatar
Högerklicka på datorn och välj hantera. välj diskhantering. Högerklicka på enheten och välj ändra enhetsbokstav.

tror att det gäller oavsett vilken usbport du ansluter den till.
Citera
2010-12-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Högerklicka på datorn och välj hantera. välj diskhantering. Högerklicka på enheten och välj ändra enhetsbokstav.

tror att det gäller oavsett vilken usbport du ansluter den till.

Jag vet hur man ändrar, men det jag vill är att enheten automatiskt ska sätta sig på en specifik bokstav. Helst oavsett port och dator.

Men det kanske inte finns? Googlar vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in