Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-25, 12:27
Medlem
Gameboy92s avatar
När jag spelade hockey så brukade det vara en jävligt jobbig pubertal stämning i omklädningsrummet. Man skulle skryta om hur många tjejer man knullat, se vem som hade störst kuk, pissa på hackkycklingen i duschen(ganska gay, och taskigt, men också jävligt kul) Det verkar som att den tuffa ledaren i såna miljöer alltid har varierande grad av homosexuellt beteende, och att han sedan bestämmer reglerna i omklädningsrummet.
Citera
2011-02-27, 01:15
Medlem
Quixotes avatar
Det förekommer ofta i olika lagsporter.

Googla transgressionsriter.

Rätt smart av mig, hehehe.
Citera
2011-02-27, 23:27
Medlem
Har spelat hockey i snart 11 år nu, och jag har aldrig varit med om pissande på diverse saker, eller folk som skitit i andras grillor. Tror inte sådant förekommer i de mer seriösa lagen.

Edit: När jag tänker efter, så har det väl hänt att man snärtat en och annan med handduken.
Senast redigerad av Schlampa 2011-02-27 kl. 23:31.
Citera
2011-02-28, 18:41
Medlem
Germanofils avatar
Hockeyspelare, med få undantag, är sviniga mobbare. Punkt!
Citera
2011-03-11, 01:21
Medlem
Moroten89s avatar
Brukar väl vara mycket sådana inslag i omklädningsrummen ja, tror det hänger på att de känner sig som kompisar, de litar på varandra och latjar lite för skojs skull. Tror däremot att det skulle bli rätt konstig stämmning om någon fick stånd i duschen t. ex.
Citera
2011-03-11, 01:55
Medlem
aNKones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nej, det förekommer inga böglyft eller dylikt i ett omklädningsrum, inte för de klubbar jag har representerat i min karriär. Däremot saknar jag lukten och det sköna snacken som går där inne, allt från brudar till skolan.

Instämmer!
Visst är det en viss jargong i ett Hockeylag, och framförallt i omklädningsrummet. Men några bögerier har då inte jag heller stött på.
På sin höjd ett ollat hakskydd, men that´s it.

lukten från omklädningsrummet är någonting jag saknar också.. det luktar trygghet, och minnen från yngre dagar.. sweet times!

Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Brukar väl vara mycket sådana inslag i omklädningsrummen ja, tror det hänger på att de känner sig som kompisar, de litar på varandra och latjar lite för skojs skull. Tror däremot att det skulle bli rätt konstig stämmning om någon fick stånd i duschen t. ex.

Om du lirar med samma grabbar i säg.. 9 år så blir det en som en andra familj, och därför så driver alla med alla och på ett familjärt plan. Jag tolkar ditt "latjar" som att du menar att det skulle förekomma massa bögerier "på skoj", men det har jag då inte hört att någon upplevt.
Citera
2011-03-21, 01:18
Bannlyst
Spelade hockey i yngre tonåren och det förekom en hel del snärtningar med handukar, röda handen, kissbomber i duschen osv. Vid ett tillfälle så var det flertalet spelare som pissade på en kille som var mindre omtyckt. Det tyckte vi andra var rätt åt honom, om än såhär i äldre dagar kan tyckas elakt

Saknar förövrigt kamratskapen extremt. Spelar man med samma killar 3-5 dagar i veckan, åker på cuper osv i flera år så blir man en stor familj. Har bara kontakt med fåtalet av mina gamla lagkamrater.
Citera
2011-03-21, 18:04
Medlem
eroms avatar
Under min tid som hockeyspelare så har jag utdelat handdukssnärtar , röda händer och ett antal pissbomber. Även fått en hel del på mig också men värre än så har det aldrig varit.

I laget jag spelade under alla mina år så var det ingen fysisk mobbing som skedde utan vi var ett ganska sammansvetsat gäng och de som var lite sämre fick mer psykisk mobbing mot sig som mer gnabb efter misstag osv. Men när man tänker efter så fick alla det. Det kan vara ganska tufft inom lagidrott under pubertetsåren om man inte riktigt klarar av det.

Sen har jag även hållt på med fotboll, rugby, innebandy och jargongen är sig ganska lik genom alla sporter fast hockeyn har nog alltid vart värst.
Citera
2011-03-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnghizhidda
Är det bara jag som har fått intrycket (och som också har fått detta bekräftat) av att hockeykillar beter sig extremt homoerotiskt i omklädningsrummen vid träningar och dylikt?
Har hört historier om folk som pissar på varandra, ollar varandra, brottas nakna i duscharna och dylikt, ni förstår säkert.
Är det någon mer som har hört att det är på det här viset, eller som själv har spelat hockey och vet att det går till såhär? Mest en tanke som slog mig om det är ett allmänt faktum, iallafall i Sverige?

Bara för att klargöra; Jag är tjej som spelat med killar hela mitt liv, så jag har koll på läget eftersom jag bytt om med killar hela tiden också.

I typ 10 års-åldern var det ingenting, men sen upp mot 14 - 15 märkte jag av att många killar började "hålla på" i duschen. Kan ha berott på att vi var 3 tjejer i det laget då. Men smiskningar, brottning i handdukar osv var vanligt förekommande. Nu spelar jag i ett A-lag, och där (of course) är det ingenting där nu. Det är in, duscha, ut, klä på sig.

Helt klart en mognadsfråga.
Citera
2011-03-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Hoppa han på bussen med skridskor och axelskydd då eller?

När jag lirade bandy (Ni vet sån där riktigt bandy, på is) i 15års åldern var det faktiskt en kille som satte på sig allt hemma. Skridskor, hjälm, klubba och handskar, hela kittet alltså. Tilläggas bör att han åkte buss till träningen
Citera
2011-12-21, 03:04
Medlem
melker420s avatar
Saknar också kamratskapen något enormt från hockeylaget man hade när man var yngre. Har spelat fotboll hela mitt liv också nästan och kan tillägga att vi i hockeylaget var som en stor familj medans fotbollslaget mer var bekantskap. När man åker på hockeymatcher och cuper så lär man känna varandra bra efter all tid, även att det tog typ 30min att byta om eftersom man satt och höll på med skit var roligt, kan ju säga att mina föräldrar aldrig var glada efter träningarna, tog nog 2 timmar att byta om efteråt
Citera
2011-12-23, 23:46
Medlem
Ko.i.kukens avatar
En teori jag har är att det är till 99% svenskar som spelar hockey, och enligt min erfarenhet är svenskar inte lika homofobiska och tycker att det är okej att "böga sig". därför blir det mer sådant än i fotboll där det kan vara en 50-50 delning mellan svenskar och invandrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror definitivt inte hockey utmärker sig om man jämför med andra lagsporter.

det tror jag, har varken hört talas eller sett något sådant i omklädningsrummet varken som handbollsspelare eller fotbollsspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in