Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-26, 19:35
  #1
Medlem
Är det bara jag som har fått intrycket (och som också har fått detta bekräftat) av att hockeykillar beter sig extremt homoerotiskt i omklädningsrummen vid träningar och dylikt?
Har hört historier om folk som pissar på varandra, ollar varandra, brottas nakna i duscharna och dylikt, ni förstår säkert.
Är det någon mer som har hört att det är på det här viset, eller som själv har spelat hockey och vet att det går till såhär? Mest en tanke som slog mig om det är ett allmänt faktum, iallafall i Sverige?
Citera
2010-12-26, 19:43
  #2
Medlem
ic-karts avatar
En o annan pissbomb har man väll delat ut ,ska sägas att det är många år sen jag spelade.
Citera
2010-12-26, 19:45
  #3
Medlem
debbens avatar
Nja, till viss del. Generellt sett så tror jag att det är vanligare att sådant förekommer runt hockey än övriga sporter. Varför eller hur det kommer sig har jag däremot inget svar på.

Men det är väldigt sällan som hockeyspelare verkligen är homosexuella.

solna aik har/hade ju sina egna knep där man kör(de) upp galgar i rektum på varandra.
Citera
2010-12-26, 19:45
  #4
Medlem
PacmanSwes avatar
har också hört detta och fått ett intryck av det. Kommer aldrig sätta min fot i ett hockeyomklädningsrum.

Har vi några hockeybögar som vill bikta sig?
Citera
2010-12-26, 19:49
  #5
Medlem
Tycker det är ganska intressant, mest för att man inte hör till exempel fotbollskillar beté sig på detta viset. Har en vän som lirade hockey i sin ungdom som började byta om hemma mest för att han tyckte det var jävligt jobbigt att alla skulle böga sig.
Citera
2010-12-26, 19:49
  #6
Medlem
Sånt förekommer nog i de flesta lagsporternas omklädningsrum är jag rädd för
Citera
2010-12-26, 19:49
  #7
Medlem
Jhetons avatar
Spelar hockey själv och hos oss är det otroligt lite homoerotik. Det enda som förekommer kan ju vara en smiskning (en extremt hård sådan) när någon tappar något eller liknande
Citera
2010-12-26, 19:51
  #8
Medlem
En vän till mig berättade om en annan väns hockeyklubb, där dom hade fått en ny medlem, som i duschen efter en träning blev omkullbrottad av resten av laget (alla var nakna för övrigt), varpå dom rakade hela hans kropp. Nog för att man lattjar lite kanske, men det här är ju verkligen homoerotiskt.
Citera
2010-12-26, 19:52
  #9
Medlem
De kanske är mer säkra på sin sexualitet och vågar göra skämtsamma saker som kan uppfattas som homoerotiska för att de själva vet att de till 100% är heterosexuella och att det inte ligger något sexuellt bakom det dom gör i omklädningsrummet.

Det brukar ju sägas att de som är mest rädda för att bli sedda som homosexuella oftast är de som är homosexuella själva, även fast de kanske inte vågar erkänna det för sig själva.
Citera
2010-12-26, 19:54
  #10
Medlem
debbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodomyAndLust
De kanske är mer säkra på sin sexualitet och vågar göra skämtsamma saker som kan uppfattas som homoerotiska för att de själva vet att de till 100% är heterosexuella och att det inte ligger något sexuellt bakom det dom gör i omklädningsrummet.

Det brukar ju sägas att de som är mest rädda för att bli sedda som homosexuella oftast är de som är homosexuella själva, även fast de kanske inte vågar erkänna det för sig själva.

Jag tror att du har satt huvudet rakt på spiken! Hockeybuset fungerar för att man vet om att alla är hetero. Det är nog den större anledningen till att det inte ser ut så här i fotbollens omklädningsrum.
Citera
2010-12-26, 19:54
  #11
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnghizhidda
Tycker det är ganska intressant, mest för att man inte hör till exempel fotbollskillar beté sig på detta viset. Har en vän som lirade hockey i sin ungdom som började byta om hemma mest för att han tyckte det var jävligt jobbigt att alla skulle böga sig.

Hoppa han på bussen med skridskor och axelskydd då eller?
Citera
2010-12-26, 20:07
  #12
Medlem
Skylones avatar
Har spelat och spelar fortfarande hockey, jag har under mina många år sett pissbomber brisera i ansiktet på folk i duschen, en "barkbåt" lagd i en killes skridskor, pissat i hjälmar, handskar och skridskor, rakning av allt kroppshår va standard när det var inkilning i ett lag som jag spelade i (ja jag råkade själv ut för det mitt första år där), Snärta folk med handduken är väl standard i alla omklädningsrum...

Haha är redan sugen på nästa träning när man sitter här och tänker på vad som hänt, får hoppas det händer mycket mer framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback