Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Kolla veckans erbjudanden för fler än en butik.
Även om alla butiker har veckans erbjudanden så kan de även ha sina egna. Framförallt de mindre butikerna som coop nära. Ofta väldigt generösa erbjudanden under några få dagar.
Fick 3,2kg lantkorv för 40kr hos mig. Räcker till 8 dagar, med lite potatis och ketchup landar vi väll på 10kr/dag däromkring.
Instämmer till fullo, hos mig brukar det finnas 50% på kyckling/köttfärs osv som standard någon gång i veckan. Sen har vi prisbomberna då affären säljer ut varorna för 5-15kr, oftast på glass(1liter), kladdkaka, ägg, bacon, blodpudding och diverse random varor. Ett av mina bättre köp var fläskfilé för 25kr kilot

, det tråkiga med dem erbjudandena är ju att varorna tar slut på en halv dag så om man måste vara på universitetet/jobbet tills det är rätt sent så brukar varorna vara slut

.
Blir ganska kul att leta såna erbjudanden i butiken också, lite som en tävling

och så köper man oftast rätt varierade varor.
Kan tipsa om standardtipsen nudlar och havregryn, kanske inte så kul till middag men som mellanmål/nightsnack så funkar det ypperligt då det inte bara gör sitt jobb utan även är billigt och varje portion kostar typ 2-3kr (jämför med minipizzor, mackor, choklad etc). Annars så är mjölk ett bra substitut till saft/måltidsdryck/läsk, särskilt om affären har lokala märken (oftast så har de erbjudanden på dem, typ 3liter för 10-15kr).