2010-12-26, 13:43
Medlem
hund79s avatar
Jag har precis köpt en Asus EeeBox EB1501p. Den har inte Windows förinstallerat, den har något eget litet OS (verkar Linux-baserat). Jag fick en skiva med Windows med, men jag kan inte på något sätt förstå hur det ska installeras. Någon som kan hjälpa?
Citera
2010-12-26, 14:06
Medlem
Thodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hund79
Jag har precis köpt en Asus EeeBox EB1501p. Den har inte Windows förinstallerat, den har något eget litet OS (verkar Linux-baserat). Jag fick en skiva med Windows med, men jag kan inte på något sätt förstå hur det ska installeras. Någon som kan hjälpa?

Sätt i skivan och starta om datorn, välj sedan i bios att boota från skivan.
Citera
2010-12-26, 14:15
Medlem
hund79s avatar
Har gjort det. Har valt att DVD-läsaren har boot-prioritet 1. Har testat allt möjligt. Man får upp en boot pop-up om man trycker F8 under setup, där kan man välja att den ska boota från DVD-läsaren, men den går ändå vidare till ASUS egna Express nånting OS.
Citera
2010-12-26, 17:27
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hund79
Har gjort det. Har valt att DVD-läsaren har boot-prioritet 1. Har testat allt möjligt. Man får upp en boot pop-up om man trycker F8 under setup, där kan man välja att den ska boota från DVD-läsaren, men den går ändå vidare till ASUS egna Express nånting OS.

Kanske är din DVD-skiva dålig/trasig?

Testa att boota med en annan skiva, bara för att verifiera att allt är som det skall.
Citera
2010-12-26, 18:00
Medlem
hund79s avatar
Det visade sig att skivan som följde med bara hade drivrutiner till windows, inte operativsystemet. Sorry att jag tog upp er tid, men tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in