2010-12-25, 23:42
Medlem
Letar efter ett slags program/macro som kan starta om internet var 3e timma ungefär?
Alltså Local Area Connection så den trycker "Disable / Enable".

Har uppe en spelserver och typ 3-4 gånger om dagen kan folk inte logga in även fast internet fungerar som det ska. (Då måste man trycka disable och enable på LAC..

Tacksam för svar
Citera
2010-12-26, 04:29
Medlem
Jag kan styra datorn från mig iphone med team wiever. Men trycker man på disable på internet connection så kanske ni fattar själva vad som händer.

Finns det någon command i cmd som gör att man "startat om internet" ?
Eller någon annan lösning?
Citera
2010-12-26, 07:00
Medlem
hasenfrasens avatar
Permanenta lösningen är att ta reda på varför du behöver göra på det sättet - så att du inte behöver ominitiera drivrutinen för nätverket - iom att den då även begär ny IP-lease...
Citera
2010-12-26, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pokahontas
Letar efter ett slags program/macro som kan starta om internet var 3e timma ungefär?
Alltså Local Area Connection så den trycker "Disable / Enable".

Har uppe en spelserver och typ 3-4 gånger om dagen kan folk inte logga in även fast internet fungerar som det ska. (Då måste man trycka disable och enable på LAC..

Tacksam för svar

Jag vet inte om jag förstår din fråga riktigt, men det låter som om det du söker är något i stil med "LF connection keeper". Den användes flitigt när telia kom med sitt första adsl där man ständigt behövde förnya uppkopplingen för att allt skulle funka.
Citera
2010-12-26, 12:15
Medlem
BenAsslicks avatar
En fulfix borde väl vara att skapa en .bat-fil som releasar ditt IP..
Vad var kommandot för det, nu igen? var det "ipconfig /release"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in