Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-07-29, 14:47
  #1
Medlem
Låt säga att jag sätter in 20mille på banken. Vad kan jag förvänta mig att den maximal räntan blir?
Citera
2004-07-29, 18:05
  #2
Medlem
Roger Pontares avatar
På 20 miljoner ska du få 8-10% ränta med rätt bank, men då får du nog söka dig utomlands.
Citera
2004-07-29, 19:59
  #3
Banned
Med 20 miljoner kan du köpa obligationer direkt på marknaden och alltså få den ränta som de visar i TV mot slutet av varje nyhetssändning.

Det är möjligt att vissa banker erbjuder något högre ränta, om du flyttar all din bankverksamhet till just deras bank. De tjänar på det i form av avgifter i alla fall.
Citera
2004-07-29, 20:21
  #4
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hycklaren
Det är möjligt att vissa banker erbjuder något högre ränta, om du flyttar all din bankverksamhet till just deras bank. De tjänar på det i form av avgifter i alla fall.

Det är sant, man ska kolla upp alla avgifter noga innan man bestämmer sig.
Citera
2004-08-01, 11:58
  #5
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Det är helt upp till till förhandlingen mellan dig och banken, det finns dock inget som lönar sig så lite som att förhandla fram 10-12% på kapitalkonto med de beloppen, möjligen placera en del i en fastränteficka, obligationer, aktier etc. De beloppen skall arbeta inte ligga på konto. Om frågan var hur hög ränta du kan få så är det ränteskillnaden mellan RB<->bank<->kund som styr samt hur bankens egna soliditet (?) ser ut för den månaden (CP).

Banken lånar alltså inte in pengar till förlust, oavsett hur stort beloppet är om den inte saknar täckning för sin utlåning (något förenklat).
Citera
2004-08-01, 21:02
  #6
Medlem
Än så länge kan man lägga dom i aktier på O-listan så man inte förmögenhets-taxeras på dom ... men fisringen vill ju ändra det också.
Citera
2004-08-02, 01:16
  #7
Medlem
canibuss avatar
vill man har en bra ränta så drar man till ngn schweizisk bank, räntan där är mellan 17-10%.
Citera
2004-08-02, 09:55
  #8
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
vill man har en bra ränta så drar man till ngn schweizisk bank, räntan där är mellan 17-10%.

Med fast avgiftstrappa samt rörlig på ins/utt.
Citera
2004-08-08, 20:52
  #9
Medlem
tack för svaren
Citera
2004-08-09, 00:45
  #10
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Snappi
Låt säga att jag sätter in 20mille på banken. Vad kan jag förvänta mig att den maximal räntan blir?

Hahah du har fan knappt pengar till snus grabben... Hur fan ska du få tag på 20 mille?
Det rätta svaret är:
När du väl skaffat ihop 20 mille kommer du veta vad du ska göra av pengarna... Men men vägen dit är lååååång. Speciellt nån som Du som fickrunkar hela dagarna...
Citera
2004-08-10, 12:18
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av canibus
vill man har en bra ränta så drar man till ngn schweizisk bank, räntan där är mellan 17-10%.


Exempel på bank? Länk?
Citera
2004-08-10, 16:09
  #12
Banned
Hittade en länk idagens SVD:

http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_7950723.asp
Inte 17% precis... Å inget krav på miljonbelopp.

F.ö. så tror jag faktiskt inte att man får några 17% nånstans, annat än i länder med hög inflation eller i junk bonds (dvs att låna ut till företag som hotas av konkurs).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback