2010-12-26, 22:16
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pols99
Det är bra att du försöker att få ett jobb så att du kan försörja dig själv. Det som jag är emot är att det finns folk som är friska men som är så jävla omoraliska och utnyttja systemet.

Jag har aldrig träffat nån som är psykisk sjuk eller kan nåt om psykiska sjukdomar. Så du få ursäkta om jag ställer fel frågor.

Är du psykisk sjuk pga du är arbetslös? jag har hört att det finns såna där "lyckopiller" som hjärnskrynklare skriver ut. Har du fått såna piller än? Är det inte bättre att du fortsätter att jobba som städare eller ta vilket ströjobb som helst under tiden som du söker det jobb som du vill har?
Det är väl bättre att har nåt att göra under dagen än att sitta hemma och mår dåligt?

Sjuk och sjuk är kanske fel att säga, men jag mår dåligt psykiskt. Jag har gjort det sen jag var 13 av olika orsaker. Nedstämdhet(depression)

Men 2009 brakade jag totalt sönder och samman och mådde så jävla dålig att jag sjukskrevs. Jag var nästan apatisk.
Detta var på sommaren 2009, dock visste jag att jag inte klarade av att jobba inom vården som jag hade gjort av och till i flera år. Så hade innan allt hände sökt till en utbildning, varit på intervju men inte fått besked om jag kommit in.(det var en ky)
Jag fick dock beskedet att jag kommit in på den och jag accepterade, jag tänkte att detta får bära eller brista. Men det funkade ganska bra, dock så blev min psykiska ohälsa värre i början av året, av olika orsaker, men jag lyckades slutföra utbildningen.(den var bara 40 veckor)

Hade ett sommarjobb som städare(det skulle bara vara två timmar om dagen) men inte det klarade jag ens av, blev åter sjukskriven, och psykiatrin ville inte hjälpa mig så jag hamnade i soc-träsket.

Men där vid hösten tänkte jag att jag kan inte hålla på att slösa bort mina chanser till att få hjälp, och min UNDERBARA arbetsförmedlare hjälpte mig att få komma till deras arbetspsykolog för att reda ut om det fanns några andra problem, och jag har fått slåss helt själv med näbbar och klor för att få nån hjälp alls från psykiatrin, men när denna psykologen rörde om i grytan så blev det fart på dom.

Jag har fått lyckopiller, men dom slutade verka efter 6 månaders användning. Sen fick jag i sommar testa några andra men dom började jag spy av så fick sluta. Nu har jag sedan en eller två veckor tillbaka fått testa ett par nya, men jag vet inte om dom funkar ännu.
Jag skall även få eventuellt börja gå Kognitiv Beteende Terapi. Så det kanske löser sig.

Men sen kan jag säga att min familje och hem situation inte är den bästa, och jag tror att det är också en av anledningarna till att jag mår dåligt.

Sen har jag dessutom grova sömnproblem för tillfället(finns en tråd om det), så förutsättningarna är just nu inte dom bästa för att jobba, men jag skall få hjälp via ams, dom har nått som heter SIUS, dom hjälper folk som jag som har extra behov ibland.

Men jag förväntar mig att kunna återgå till arbete, och jag har goda förhoppningar om att 2011 blir ett bra år och att jag får ett bra liv då.

Jag hoppas att detta inte blev för svårt att fatta.
Citera
2010-12-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Men jag förväntar mig att kunna återgå till arbete, och jag har goda förhoppningar om att 2011 blir ett bra år och att jag får ett bra liv då.

Jag hoppas att detta inte blev för svårt att fatta.

Nejdå, det var solklart.

2011 är året allting kommer att vända sig till det bättre för dig. Lycka till och Gött Nytt År.
Citera
2010-12-28, 15:48
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pols99
Nejdå, det var solklart.

2011 är året allting kommer att vända sig till det bättre för dig. Lycka till och Gött Nytt År.

Ah bra.

Tyckte jag skrev tjorvigt men bra att någon fattade det.

Ja gott nytt år till dig med.
Citera
2010-12-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ah bra.

Tyckte jag skrev tjorvigt men bra att någon fattade det.

Ja gott nytt år till dig med.

PM mig.
Citera
2011-05-21, 23:23
Medlem
RadikalFails avatar
Uppdatering:

Jag vill nu bara säga att jag inte längre är bidragstagare!

Utan har ordnat upp mitt liv och fått ett jobb!

Och allt går perfa.

Tänkte för er som eventuellt undrat hur det gått.
Citera
2011-05-21, 23:42
Medlem
knickedickens avatar
Förstår precis hur glad du är! Jag har själv gått på socialbidrag ett tag efter att ha gått under isen totalt under en depression – det var tillräckligt illa för att jag skulle sumpa både a-kassa som jag hade rätt till, och sjukpenninggrundande inkomst hann bli inaktuellt, så försäkringskassan var också kört då jag väl började ta tag i problemen.

Nu har jag jobb sedan ungefär en månad tillbaka. De psykiska problemen börja kännas mer avlägsna. Det är så himla skönt att slippa skiten med socialbidrag och läkarbesök, rehabilitering och hela köret!
Citera
2011-05-22, 00:55
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedicken
Förstår precis hur glad du är! Jag har själv gått på socialbidrag ett tag efter att ha gått under isen totalt under en depression – det var tillräckligt illa för att jag skulle sumpa både a-kassa som jag hade rätt till, och sjukpenninggrundande inkomst hann bli inaktuellt, så försäkringskassan var också kört då jag väl började ta tag i problemen.

Nu har jag jobb sedan ungefär en månad tillbaka. De psykiska problemen börja kännas mer avlägsna. Det är så himla skönt att slippa skiten med socialbidrag och läkarbesök, rehabilitering och hela köret!

Jag måste säga att visst jag mådde bra redan i början av detta året.
Men jag började må bättre då jag dels började KBT för mina problem och jag började må avsevärt bättre nu när jag har fått ett jobb jag ÄLSKAR!

Jag känner att livet är inte så skit.
Och att det ordnat sig.
Citera
2011-05-23, 08:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Jag måste säga att visst jag mådde bra redan i början av detta året.
Men jag började må bättre då jag dels började KBT för mina problem och jag började må avsevärt bättre nu när jag har fått ett jobb jag ÄLSKAR!

Jag känner att livet är inte så skit.
Och att det ordnat sig.

Jättekul att höra. Grattis!!
Citera
2011-05-23, 13:39
Medlem
Citat:
Uppdatering:

Och allt går perfa.

Kul att höra. Grattis.
Citera
2011-05-24, 05:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Uppdatering:

Och allt går perfa.

Ditt förbannade borgarsvin! Nu gör du en socialhandläggare arbetslös. Sådana som du som går och jobbar istället för att lyfta fina ärligt förtjänta bidrag är en skam för samhället.

Stackars, stackars batikhäxa som nu kanske blir tvingad till att klippa håret och söka sig ett riktigt arbete.
Citera
2011-09-26, 02:25
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ditt förbannade borgarsvin! Nu gör du en socialhandläggare arbetslös. Sådana som du som går och jobbar istället för att lyfta fina ärligt förtjänta bidrag är en skam för samhället.

Stackars, stackars batikhäxa som nu kanske blir tvingad till att klippa håret och söka sig ett riktigt arbete.

Hahahaha ja helt sant, helst skulle jag vilja sänka hela socialförvaltningen i min kommun för tillfället, och det är av andra skäl än att dom behandlat mig illa då jag gick på bidrag. Oo
Citera
2011-09-26, 05:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Hahahaha ja helt sant, helst skulle jag vilja sänka hela socialförvaltningen i min kommun för tillfället, och det är av andra skäl än att dom behandlat mig illa då jag gick på bidrag. Oo

Sänk de rejält i så fall. De ljuger så mycket på socialförvaltningarna och skiter i att följa lagen så jag skulle inte bli sorgsen, eller förvånad, den dagen någon går in på ett socialtjänstkontor och pepprar alla batikhäxor fulla med bly.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in