2010-12-25, 19:19
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitem
Jag är den största parasiten som finns på flashback.. Jag bor på hotell och det kostar cirka 5000 kr för 2 veckor haha säg 10 000 för en månad plus mitt bidrag på 5000kr det är alltså en 15 000 jag får från soc... nån som vill lära sig mera?

dom säger att det är ett heltidsjobb att gå på soc.. då måste man ju få heltidslön också

HATA STATEN knulla staten

Får jag undra hur i helskotta du kommer undan med detta?
Inte för att jag tänker göra det men jag bara undrar HUR!?!?!?!
Citera
2010-12-25, 20:24
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jobbig situation, och tråkigt att det finns en heldel arbetsskygga parasiter som får en att känna som att man utnyttjar systemet som tex tidigare inlägg.

Jag lever också på bidrag (10år nu) sjuk, skadad under operation. Men jag har haft tur med ekonomin, då det är mitt stora intresse och för att jag har haft tur. Jag bor utanför en storstad i den finaste villan i hela området enligt många (ren.för 600.000:-) Vi semestrar i Thailand 1mån/år och har 2 bilar och utomhus jacuzzi som jag badar i året runt. Jag tycker att jag får såna jävla blickar ibland och det känns som att folk har ont av att jag inte arbetar. Känns som folk har ont av det minsta lilla man gör med huset. Det dom inte vet är att man är ordentligt påverkad av smärtstillande och ligger dagen efter. Har tom fått frågan: Vad säger FK när barnen har sommarlov? Hur klarar du av det? har du rätt att ha sjukpension när du klarar ta hand om barnen.

Kanske jag inbillar mig för mkt, men pga många parasiter så blir det ju lätt så att folk undrar.

Har fått permanent sjukersättning enligt dom nya hårda reglerna.

Jag har inga stora inkomster, men heller inte mkt lån och utgifter.

Skulle hellre varit frisk och ha jobb, även om jag varit fattig.

Hoppas att det ordnar sig för dig, för mig är det tyvärr kört.
Citera
2010-12-25, 21:02
Medlem
Citat:
Jag är den största parasiten som finns på flashback.. Jag bor på hotell och det kostar cirka 5000 kr för 2 veckor haha säg 10 000 för en månad plus mitt bidrag på 5000kr det är alltså en 15 000 jag får från soc... nån som vill lära sig mera?

dom säger att det är ett heltidsjobb att gå på soc.. då måste man ju få heltidslön också

Varför hatar du och vill knulla staten när du få så mycket hjälp från staten????

Personligen hatar jag alla kräk som utnyttjar system till sin fördel. Det känns rent ut sagt fördjävligt att mina skattepengar ska försörjar dessa ryggradslösa kräk.

Jag har förståelse för de som är sjuka och inte är kapabel till att jobba. Det är då systemet är till för.
Men är man frisk och normalt då ska man jobbar och göra rätt för sig. Jag köper inte det där snacket om att "det finns inget jobb för mig". Klart att det finns jobb. Men det är lågstatus jobb. Problemet är att folk är för bekväma för att ta såna jobb. Det är inget fel att jobbar som städare, diskare, busschaufför, bärplockare m.m. Det viktigaste är att man är stolt över de kronor och ören man har tjänat ihop.
Citera
2010-12-25, 21:44
Medlem
Happymes avatar
Citat:

Det är ju oss skattebetalare du knullar, JÄVLA PARASIT!!

Inte nog med att du knullar oss du snor ju pengar från andra som behöver bidrag bättre men inte får något bidra, hoppas du är stolt över dig själv.
Citera
2010-12-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
24, fyller 25 om ca 4 månader. Och är kvinna.

Jag läste en KY-utbildning ledarskap med inriktning på Butikschef.(vill inte skriva ut hela namnet då det avslöjar vart jag bor)

Jag har ju två utbildningar, omvårdnad och då Butikschef. Jag har en affärsidé som jag skall försöka lansera, så vi får se.

Ja det är ju inte kul att folk utgår ifrån att fuskar, då jag faktiskt jobbat till och från sedan jag var 16 år och har betalat skatt. Men går på soc p g a att jag inte har rätt till a-kassa. Menar ingen hade gnällt på nån som går på a-kassa men går man på soc är man tydligen automatiskt lat och en parasit.

---------------------------------------------------
går man på A-kassa så har man betalat in en avgift till A-kassan under hela tiden man jobbat, dvs minst 6 månader. Det är ju en helt annan sak, går man på soc så snyltar man bara pengar från en allmän kassa som inte ska vara till för lata människor.. 24 o går på soc.... herregud.
Citera
2010-12-26, 03:22
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandroow
går man på A-kassa så har man betalat in en avgift till A-kassan under hela tiden man jobbat, dvs minst 6 månader. Det är ju en helt annan sak, går man på soc så snyltar man bara pengar

A-kassan är kraftigt subventionerad. Facken har gjort utomordentligt bra lobbying och lyckats att knyta kassan till sig själva.

Citat:
Jag är den största parasiten som finns på flashback.. Jag bor på hotell och det kostar cirka 5000 kr för 2 veckor haha

Arlöv park hotel eller liknande hotellhem är väl inget att skryta med?

Finns många större parasiter/bidragstagare än du

Citat:
Jag säker jobb, jag måste söka jobb för att få bidrag.

Redogör lite för hur återkopplingen och uppföljningen med Soc ser ut? har du en fast mötestid en gång i månaden där du står med mössan i hand och förklarar att nä jag är arbetslös den här månaden också?
Finns det mål uppsatta dig och din handläggare emellan? Finns det deadlines osv

Tipsar hon/han om andra pengar att söka?
Senast redigerad av grovsmide 2010-12-26 kl. 03:32.
Citera
2010-12-26, 14:09
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandroow
---------------------------------------------------
går man på A-kassa så har man betalat in en avgift till A-kassan under hela tiden man jobbat, dvs minst 6 månader. Det är ju en helt annan sak, går man på soc så snyltar man bara pengar från en allmän kassa som inte ska vara till för lata människor.. 24 o går på soc.... herregud.

Eftersom jag inte har jobbat nog många timmar(har haft ströjobb förr aldrig något fast) så var jag inte berättigad det.
Jag har iaf jobbat och betalat skatt. Finns dom som aldrig har jobbat och som vägrar jobba. Jag vill iaf jobba.
Citera
2010-12-26, 14:12
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Jobbig situation, och tråkigt att det finns en heldel arbetsskygga parasiter som får en att känna som att man utnyttjar systemet som tex tidigare inlägg.

Jag lever också på bidrag (10år nu) sjuk, skadad under operation. Men jag har haft tur med ekonomin, då det är mitt stora intresse och för att jag har haft tur. Jag bor utanför en storstad i den finaste villan i hela området enligt många (ren.för 600.000:-) Vi semestrar i Thailand 1mån/år och har 2 bilar och utomhus jacuzzi som jag badar i året runt. Jag tycker att jag får såna jävla blickar ibland och det känns som att folk har ont av att jag inte arbetar. Känns som folk har ont av det minsta lilla man gör med huset. Det dom inte vet är att man är ordentligt påverkad av smärtstillande och ligger dagen efter. Har tom fått frågan: Vad säger FK när barnen har sommarlov? Hur klarar du av det? har du rätt att ha sjukpension när du klarar ta hand om barnen.

Kanske jag inbillar mig för mkt, men pga många parasiter så blir det ju lätt så att folk undrar.

Har fått permanent sjukersättning enligt dom nya hårda reglerna.

Jag har inga stora inkomster, men heller inte mkt lån och utgifter.

Skulle hellre varit frisk och ha jobb, även om jag varit fattig.

Hoppas att det ordnar sig för dig, för mig är det tyvärr kört.

Jag tackar för det, men jag tror att efter nyår så kommer det hända saker, jag får dels hjälp för mitt mående och sådant. Så jag tror att det löser sig!
Citera
2010-12-26, 14:15
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pols99
Varför hatar du och vill knulla staten när du få så mycket hjälp från staten????

Personligen hatar jag alla kräk som utnyttjar system till sin fördel. Det känns rent ut sagt fördjävligt att mina skattepengar ska försörjar dessa ryggradslösa kräk.

Jag har förståelse för de som är sjuka och inte är kapabel till att jobba. Det är då systemet är till för.
Men är man frisk och normalt då ska man jobbar och göra rätt för sig. Jag köper inte det där snacket om att "det finns inget jobb för mig". Klart att det finns jobb. Men det är lågstatus jobb. Problemet är att folk är för bekväma för att ta såna jobb. Det är inget fel att jobbar som städare, diskare, busschaufför, bärplockare m.m. Det viktigaste är att man är stolt över de kronor och ören man har tjänat ihop.

Jag kan hälsa att jag har varit sjukskriven för att jag mår skit, och mår skit ännu.
Men jag ansåg att om jag går och är sjukskriven så kan jag inte få den hjälpen jag behöver.

Jag har jobbat som städare också kan jag hälsa. Men jag kommer förhoppningsvis få den hjälpen jag behöver av psykiatrin efter jul, jag har en plan med arbetsförmedlingen. Så förhoppningsvis så kommer även jag komma ut i arbete och slippa socialen.
Citera
2010-12-26, 14:20
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Redogör lite för hur återkopplingen och uppföljningen med Soc ser ut? har du en fast mötestid en gång i månaden där du står med mössan i hand och förklarar att nä jag är arbetslös den här månaden också?
Finns det mål uppsatta dig och din handläggare emellan? Finns det deadlines osv

Tipsar hon/han om andra pengar att söka?

Jag måste säga att återkopplingen till soc här där jag bor är jävla dålig. Man har ett möte, dom fastställer vad man har rätt till för ersättning och sen är det bara att fylla i papperna varje månad och få pengar utbetalda. Jag skall dock skicka in papper på inkomst och plan från af.
Och när du inte behöver soc mer då skiter du i att skicka in blanketten.

Dock skall jag ha ett möte med en handläggare nästa år p g a andra anledningar.
Men annars så skickar man alla handlingar till en som betalar ut pengar.

Jo dom säger på första mötet att man kanske ex måste söka bostadsbidrag, a-kassa om man har rätt till det och ja och aktivitetsersättning osv.
Men dom tipsar inte om jobb eller dylikt, bara man söker så är dom nöjda.

Dock tycker jag att socialen här där jag bor är ganska dålig. Dom har inga vettiga rutiner eller nått.
Citera
2010-12-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Känner du ibland att du borde sitta i fängelse för att du är en parasit på samhällskroppen, en tärande del på gemenskapen och solidariteten, ett smuts och smolk i idyllens rena och vita åsnemjölk, ett svidande varigt skavsår på hälen i arbetarens stövel, en spyfluga i smöret på nån annans kalas, en skam för dina föräldrar och för din släkt?
Att sitta fängelse är betydligt dyrare för samhället. Idiot.
Citera
2010-12-26, 18:56
Medlem
Citat:
Jag kan hälsa att jag har varit sjukskriven för att jag mår skit, och mår skit ännu.
Men jag ansåg att om jag går och är sjukskriven så kan jag inte få den hjälpen jag behöver.

Jag har jobbat som städare också kan jag hälsa. Men jag kommer förhoppningsvis få den hjälpen jag behöver av psykiatrin efter jul, jag har en plan med arbetsförmedlingen. Så förhoppningsvis så kommer även jag komma ut i arbete och slippa socialen.

Det är bra att du försöker att få ett jobb så att du kan försörja dig själv. Det som jag är emot är att det finns folk som är friska men som är så jävla omoraliska och utnyttja systemet.

Jag har aldrig träffat nån som är psykisk sjuk eller kan nåt om psykiska sjukdomar. Så du få ursäkta om jag ställer fel frågor.

Är du psykisk sjuk pga du är arbetslös? jag har hört att det finns såna där "lyckopiller" som hjärnskrynklare skriver ut. Har du fått såna piller än? Är det inte bättre att du fortsätter att jobba som städare eller ta vilket ströjobb som helst under tiden som du söker det jobb som du vill har?
Det är väl bättre att har nåt att göra under dagen än att sitta hemma och mår dåligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in