• 1
  • 2
2010-12-25, 15:57
Medlem
Hej!

Ofta när jag säger till min tjej att jag saknar henne får jag ett "Jag saknar dig med faktiskt!" tillbaka. Ibland så säger hon att hon saknar mig på eget initiativ utan "faktiskt" osv såklart. Men det är de gånger hon blandar in "faktiskt" som jag inte kan riktigt släppa.

Jag frågade henne varför hon lägger till ett "faktiskt" då fick jag som svar att hon inte brukar sakna mig efter så få dagar, men att hon nu gjorde det. Hon ansåg att det var nog positivt. Vilket låter trevligt. Men jag går djupare än så. Är det helt enkelt någon slags härskarteknik? Att se till att man har bollen på sin sida. "Den här gången saknar jag dig faktiskt".

Vad anser ni flashback? låt oss leka amatörpsykologer.
Citera
2010-12-25, 16:01
Medlem
Muppers avatar
Sluta grubbla :P hon saknar dig med, "faktiskt" är ett ord man lägger till för att inte låta så monoton.
Citera
2010-12-25, 16:03
Medlem
AxlAxls avatar
Hon kanske blir lite förvånad eftersom hon faktiskt saknar dig när hon i vanliga fall tycker det är så jävla skönt att vara själv.

När hon badar brukar hon tänka "Varför blev jag ihop med han när jag trivs så mycket bättre själv. Jag kan knulla vem jag vill och slampa runt hur mycket som helst."

"Äntligen får jag kolla på TVn ifred utan att behöva höra vad kräket tycker, kanske ska pilla lite i fittan också, får se hur jag gör."

Fan vilka sjuka tankar din brud har.
Citera
2010-12-25, 16:04
Medlem
Klart det är överanalyserande. Men intressant då jag aldrig skulle få för mig att lägga till ett faktiskt. Att jag saknar henne är ju ett faktum. Varför tillägga faktiskt? Vad skiljer oss åt?
Citera
2010-12-25, 16:04
Medlem
känner igen det här från mitt förra förhållande men vet inte riktigt vad man ska säga, annat än att kvinnor är jävligt svåra att förstå sig på. mitt ex sa också några gånger att hon tyckte det blev jobbigt att jag oftast hörde av mig, och t.ex om vi sa att vi skulle höras senare på kvällen eller nästa dag så ville hon inte att jag alltid skulle ringa, utan att jag hellre skulle vänta på att hon ringde. hon ville helt enkelt vilja sakna mig också, och det gjorde hon inte lika mycket när jag kontaktade henne oftare än hon kontaktade mig. det kan alltså vara en signal på att du bör avvakta lite. prova med att vänta på henne några gånger och se om det blir någon skillnad
Citera
2010-12-25, 16:07
Medlem
Tack för alla synpunkter. Det är ju inget problem egentligen mest intressant ordval. Det lär ju alltså finnas något undermedvetet bakom sätter hon väljer att formulera sig
Citera
2010-12-25, 16:08
Medlem
AxlAxls avatar
Jag kan faktiskt förstå din tjej. Jag tycker att min flickvän hör av sig så ofta att jag bara suckar när hon ringer. Men när vi varit ifrån varandra länge så blir jag lite förvånad över att jag saknar henne på riktigt. Det kanske är likadant med din brud. Hon kanske behöver mer tid för sig själv.
Citera
2010-12-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlAxl
Jag kan faktiskt förstå din tjej. Jag tycker att min flickvän hör av sig så ofta att jag bara suckar när hon ringer. Men när vi varit ifrån varandra länge så blir jag lite förvånad över att jag saknar henne på riktigt. Det kanske är likadant med din brud. Hon kanske behöver mer tid för sig själv.

Jag förstår vad du menar. I början hörde jag av mig ganska mycket då jag var nykär. När detta däremot försvann så hörs vi ganska sällan. Det är alltid hon som ringer mig, däremot smsar jag mer än henne. Men att det skulle på nått sätt vara att jag hör av mig för mycket nuförtiden är jag tveksam till. Men hon kanske har mitt gamla beteende fortfarande i tankarna. Jag vet inte. Enklast är väl att fråga henne, men jag tveksam att hon själv vet.

Tack för svaret!
Citera
2010-12-25, 16:15
Medlem
kommunistturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Sluta grubbla :P hon saknar dig med, "faktiskt" är ett ord man lägger till för att inte låta så monoton.

Precis, brukar hon säga att hon saknar dig så blir det lätt lite tröttsamt och svårt att tro på. Hur brukar du reagera när hon säger att hon saknar dig? Du kan möjligtvis skicka signaler om att du inte riktigt tror henne, medvetet eller omedvetet, eftersom du har hört det för mycket. Lägger hon då till "faktiskt" får det hela en annan klang, det låter då mera som hon faktiskt menar det hon säger, och inte bara säger det som hon alltid har sagt. Är du med?
Citera
2010-12-25, 16:18
Medlem
Tror det är ett nervöst tillägg om hon har svårt att öppna sig, så länge hon inte verkar shady
elller så så skulle jag tippa på att ta det som en bra grej, hon gillar dig !: )
Citera
2010-12-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunistturken
Precis, brukar hon säga att hon saknar dig så blir det lätt lite tröttsamt och svårt att tro på. Hur brukar du reagera när hon säger att hon saknar dig? Du kan möjligtvis skicka signaler om att du inte riktigt tror henne, medvetet eller omedvetet, eftersom du har hört det för mycket. Lägger hon då till "faktiskt" får det hela en annan klang, det låter då mera som hon faktiskt menar det hon säger, och inte bara säger det som hon alltid har sagt. Är du med?

Bra infallsvinkel! Ska försöka köra lite introspektion och granska mig själv vid nästa tillfälle. Kan helt enkelt va så att hon inte upplever att ett "saknar dig med" är tillräckligt för mig, intressant.

Tack
Citera
2010-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Tror det är ett nervöst tillägg om hon har svårt att öppna sig, så länge hon inte verkar shady
elller så så skulle jag tippa på att ta det som en bra grej, hon gillar dig !: )

Ja hon har väldigt svårt för att ge komplimanger i alla fall. Kan vara en av anledningarna. Tack
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in