2007-12-12, 01:05
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Nisse kan väl betraktas som en megakändis i jazzvärlden, om jag förstått det hela rätt? För oss som lämnat/ aldrig gått på gymnasiets estetiska linje eller inte gillar introvert musik för inbördes beundran är han en doldis numer. Han får dock erkännas som en jävel att spela trombon så det är lite synd att han slösar sin talang på detta sätt.

Så en doldis för dig = föredetting?

Introvert musik för inbördes beundran? Du kanske skulle lyssna lite på Nils Landgren Funk Unit då...
Citera
2007-12-12, 02:03
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiztaH
Var tog dessa genier vägen som gjorde så grym musik som man nötte och och om igen på 90-talet? dom gjorde en skiva och hade med en låt i filmen nattbuss 807, men sen? lever dom ännu och håller dom fortfarande på med musik?

Dom är/var grymt bra

Hjalle och Heavy?
Citera
2007-12-12, 04:55
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilija
Vad hände med tjejerna i NG3?

Malin Olsson, Linda Karlsson och Andrea Quinteros?

En video med dem: http://youtube.com/watch?v=tAIj5njpINI&feature=related

Malin Olsson är väl programledare på SVT, Grand Prix tror jag programmet heter.
Citera
2007-12-12, 13:51
Medlem
pang olufsens avatar
Vad gör de här tjejerna nu för tiden?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Plugget
Citera
2007-12-12, 14:09
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Så en doldis för dig = föredetting?

Introvert musik för inbördes beundran? Du kanske skulle lyssna lite på Nils Landgren Funk Unit då...

Nej, jag har inte utnämnt honom till föredetting. Se inlägg 2310 får du se. Jag förtydligade bara varför man inte ser honom så ofta längre.

Tog en youtube-repa och kikade på Funk Unit och får erkänna mitt omdöme om att det skulle vara introvert som inte helt korrekt. Har lite svårt för instrumentalonanin som jazzen håller på med. Skalade man av låtarna skulle det ju bli lite mer tillgängligt, men jag antar att det är som med country och dödsmetall, man måste "öva" för att kunna tillägna sig det?
Citera
2007-12-12, 15:22
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Nej, jag har inte utnämnt honom till föredetting. Se inlägg 2310 får du se. Jag förtydligade bara varför man inte ser honom så ofta längre.

Tog en youtube-repa och kikade på Funk Unit och får erkänna mitt omdöme om att det skulle vara introvert som inte helt korrekt. Har lite svårt för instrumentalonanin som jazzen håller på med. Skalade man av låtarna skulle det ju bli lite mer tillgängligt, men jag antar att det är som med country och dödsmetall, man måste "öva" för att kunna tillägna sig det?

Ok, då

Jag lyssnar mest på vokallåtarna och de låter ungefär som Blacknuss. Fast lite bättre. Och ja, tror det krävs en viss tillvänjning. Dock inte för deafmetal.. Det är omöjligt
Citera
2007-12-12, 15:29
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Ok, då

Jag lyssnar mest på vokallåtarna och de låter ungefär som Blacknuss. Fast lite bättre. Och ja, tror det krävs en viss tillvänjning. Dock inte för deafmetal.. Det är omöjligt

Försök, det svänger som fan emellanåt. 95% är skit, men det finns guldkorn!

Får försöka med vokallåtarna som du sa. Är de mindre "blommiga" på skiva (ej live)?
Citera
2007-12-13, 22:12
Medlem
tomibollen_2s avatar
Vad hände med RENÉE AGÉN sångerskan med den slynigaste blicken
på den här sidan atlanten.???

http://www.nostalgipalatset.com/prod...8&sub=0&page=1

Rykten hävdar att detta är Hylands mamma
Citera
2007-12-16, 00:21
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Nina Yderberg gjorde skandal i psykiatrisvängen för nåt år sedan:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=354509

Det var någon tjej, jag tror hon hette Nina, och jag tror hon var psykiatriker, som vek ut sig i Aktuell Rapport på sent 80-tal eller mycket tidigt 90-tal.

Feminist kallade hon sig i alla fall, och det blev ett djävla liv. Såg aldrig bilderna, och fattade aldrig vem hon var då det begav sig.

Någon som kan upplysa mig om vem det var, och varför det blev sådant liv?
Citera
2007-12-16, 02:49
Medlem
Whitmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Det var någon tjej, jag tror hon hette Nina, och jag tror hon var psykiatriker, som vek ut sig i Aktuell Rapport på sent 80-tal eller mycket tidigt 90-tal.

Feminist kallade hon sig i alla fall, och det blev ett djävla liv. Såg aldrig bilderna, och fattade aldrig vem hon var då det begav sig.

Nina Yderberg!
Tyckte hon var ganska läcker ett tag, faktiskt...
Sen blev hon... vad var det hon sa... "attackfeminist"
och sen blev det visst så här:
http://www.nkmr.org/barnpsykiater_gr...nmalningar.htm
Citera
2007-12-16, 07:09
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben

En grupp paranoida feminister turnerade runt på kvinnojourer i Norge med två minderåriga tjejer i risigt skick. En av dem skar upp handlederna med ojamna mellanrum och tejpades ihop.

Den andra av flickorna beskrev i "Konskriget" i SVT hur man arbetade med henne för att få henne att minnas att hon blivit valdtagen av sin far vilket hon tyckte var dumheter.
Frken Yderberg skall ha varit med i gruppen tillsammans med den s.k. "filmaren" Alexa Wolf

Minnesgoda skribenter har tidigare beskrivit Yderbergs uteliv och pillertrillande i detta forum.
Citera
2007-12-19, 10:32
Medlem
vskalexs avatar
Har inte läst igenom hela tråden så svaren kanske redan finns. Men vad hände med:

Karl Kanga?
Tom Nielsen?
Kal P. Dal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in