Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jag undrar om det inte rentav var så att Scott Baio kom in i "Happy Days" de säsonger som inte sändes i Sverige. Vi körde nog bara 2-3 säsonger... yep, Scott Baio kom in långt in i serien, säsong 4, och hade dessutom ingen av de större rollerna. Det som han blev världsberömd i USA för var nog serien efter "Happy Days", som hette "Charles in charge" och aldrig visades i Sverige (antar jag).
Baio hade även huvudrollen i Alan Parkers skumma gangstermusikal för barn, "Bugsy Malone", som Fula Gubben såg när den gick i mitten av 70-talet.
En annan figur som är världsberömd i USA (efter många populära TV-serier) men rätt okänd annars är Tony Danza.
- F.G
Joho, nog var han med när den sändes i Sverige. Sen hade väl även han o den fula dottern en egen liten spin-off som också visades, tyvärr.
Tony Danza var ju med i den lama amerikanska versionen av Who´s the boss. Sen har ju tv3 fullständigt kört sönder den enda film jag sett honom i, han spelar pappa till en ruskigt söt tonårstjej, som är gömd bakom tandställning o glasögon (som vanligt i såna filmer). Han tar iaf hjälp av en mycket störd psykiater, eller nåt sånt, för att hindra henne från att ha sex... Riktigt dålig film faktiskt. Uthärdlig enbart pga dottern som jag inte vet vem som spelar...