2006-09-16, 19:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag undrar om det inte rentav var så att Scott Baio kom in i "Happy Days" de säsonger som inte sändes i Sverige. Vi körde nog bara 2-3 säsonger... yep, Scott Baio kom in långt in i serien, säsong 4, och hade dessutom ingen av de större rollerna. Det som han blev världsberömd i USA för var nog serien efter "Happy Days", som hette "Charles in charge" och aldrig visades i Sverige (antar jag).

Baio hade även huvudrollen i Alan Parkers skumma gangstermusikal för barn, "Bugsy Malone", som Fula Gubben såg när den gick i mitten av 70-talet.

http://us.imdb.com/name/nm0000281/

En annan figur som är världsberömd i USA (efter många populära TV-serier) men rätt okänd annars är Tony Danza.

- F.G
Citera
2006-09-16, 19:58
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

En annan figur som är världsberömd i USA (efter många populära TV-serier) men rätt okänd annars är Tony Danza.

- F.G

Taxi was the shit!
Citera
2006-09-16, 20:45
Medlem
stonedeafs avatar
Tänkte skriva - Var tog George Michael vägen? i eftermiddags men nu dök han upp i Parkinsons på SVT och berättade sin syn på alla skandaler , men gjorde inte det

Berättade att han skulle på turné för första gången på 15 år, why?
Citera
2006-09-16, 23:13
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonedeaf
Tänkte skriva - Var tog George Michael vägen? i eftermiddags men nu dök han upp i Parkinsons på SVT och berättade sin syn på alla skandaler , men gjorde inte det

Berättade att han skulle på turné för första gången på 15 år, why?

1. Han har inga pengar kvar.
2. Han är en äcklig grekisk bög.

OK, #2 kanske inte besvarar frågan riktigt, men dess sanningshalt är desto högre. Fattar inte att de ens släpper fram denna motbjudande figur i TV.

- F.G
Citera
2006-09-17, 15:17
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdoom666
Ja, vart fan tog han vägen? Han hade väl någon schlager-hit också, vad jag minns, men sen blev allt svart.

Henrik Åberg gör detta idag.....

http://www.thelegends.nu/legends.htm

Om du vill boka....
http://www.folkparkernasprogrambolag...=106&Itemid=11
Citera
2006-09-17, 17:10
Medlem
stonedeafs avatar
Citat:
1. Han har inga pengar kvar.
2. Han är en äcklig grekisk bög.

OK, #2 kanske inte besvarar frågan riktigt, men dess sanningshalt är desto högre. Fattar inte att de ens släpper fram denna motbjudande figur i TV.

- F.G
Ahh, pengar ja, det måste va enda skälet att harva ut på en turné som han inte gjort på de senaste 15 åren Han måste verkligen hata att åka på turné
Citera
2006-09-17, 19:15
Medlem
carebears avatar
Citat:
Jag undrar om det inte rentav var så att Scott Baio kom in i "Happy Days" de säsonger som inte sändes i Sverige. Vi körde nog bara 2-3 säsonger... yep, Scott Baio kom in långt in i serien, säsong 4, och hade dessutom ingen av de större rollerna. Det som han blev världsberömd i USA för var nog serien efter "Happy Days", som hette "Charles in charge" och aldrig visades i Sverige (antar jag).

Baio hade även huvudrollen i Alan Parkers skumma gangstermusikal för barn, "Bugsy Malone", som Fula Gubben såg när den gick i mitten av 70-talet.

- F.G
Joho, nog var han med när den sändes i Sverige. Sen hade väl även han o den fula dottern en egen liten spin-off som också visades, tyvärr.
Tony Danza var ju med i den lama amerikanska versionen av Who´s the boss. Sen har ju tv3 fullständigt kört sönder den enda film jag sett honom i, han spelar pappa till en ruskigt söt tonårstjej, som är gömd bakom tandställning o glasögon (som vanligt i såna filmer). Han tar iaf hjälp av en mycket störd psykiater, eller nåt sånt, för att hindra henne från att ha sex... Riktigt dålig film faktiskt. Uthärdlig enbart pga dottern som jag inte vet vem som spelar...
Citera
2006-09-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stonedeaf
Ahh, pengar ja, det måste va enda skälet att harva ut på en turné som han inte gjort på de senaste 15 åren Han måste verkligen hata att åka på turné
Nyligen sa han ju att han skulle "abdikera" från musikbranschen och dra sig tillbaka.
Citera
2006-09-17, 20:01
Medlem
stonedeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Nyligen sa han ju att han skulle "abdikera" från musikbranschen och dra sig tillbaka.
Har han hoppat av turnén?
Någon som vet hur gamalt det här Parkinson avsnittet var?
Citera
2006-09-17, 20:09
Medlem
Rådiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Joho, nog var han med när den sändes i Sverige. Sen hade väl även han o den fula dottern en egen liten spin-off som också visades, tyvärr.
Tony Danza var ju med i den lama amerikanska versionen av Who´s the boss. Sen har ju tv3 fullständigt kört sönder den enda film jag sett honom i, han spelar pappa till en ruskigt söt tonårstjej, som är gömd bakom tandställning o glasögon (som vanligt i såna filmer). Han tar iaf hjälp av en mycket störd psykiater, eller nåt sånt, för att hindra henne från att ha sex... Riktigt dålig film faktiskt. Uthärdlig enbart pga dottern som jag inte vet vem som spelar...
Den filmen är ju mysig- "Håll tassarna borta från min dotter". Att Bobby från Twin Peaks spelar en av pojkvännerna gör den ännu mer sevärd.
Citera
2006-09-21, 22:25
Medlem
FloorPhilers avatar
Citat:

http://us.imdb.com/name/nm0000281/

- F.G

Jo, Danza är sliten. Lite misslyckanden till så blir han en ny Eric Estrada. Men låt mig återgå en kort stund till Baio. Grejen med honom är inte att han är en föredetting. Det finns många has-beens med tragiska livsöden. Grejen med Baio är att han har en sån otrolig dragningskraft hos the ladies, fortfarande. Vi snackar heller inte om vilka kvinnor som helst. Det är inget Farstaglitter det är frågan om. Baio förekom även i Neil Strauss "The Game" där Strauss verkligen kände en vis stolthet över att ha snott slynan Baio dragit dit. Strauss lyckades med detta genom att använda lite av Baios egna liggknep - magictricks.
Citera
2006-09-22, 23:36
Medlem
Jensys avatar
Någon som nån aning om var 80tals artisten och kvinnokarlen Uffe Persson tagit vägen? han sjöng i melodifestivalen med Nästa Weekend och sen Phantom of the opera med Sofie Källgren. Vad hände med honom egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in