2006-07-09, 20:11
Medlem
Walkers avatar
Ok man kanske inte ska hacka på att trevliga Möllberg drar runt på företagsgig när andra artister gör de samma, men han lär knappast kunna ta lika mycket i gage som Gessle, Robert Gustavsson mfl som fortfarande har en aktiv karriär.

Appropå inget; ni som sett honom på företagsgig...lirar han någon av sina 70-talshits som "Saft, saft, hallonsaft"?
Citera
2006-07-09, 23:18
Medlem
Vart tog "Zip" vägen? Omtalad klottrare i Stockholm i slutet av förra årtusendet. Jag har för mig att han var en smula på glid?
Citera
2006-07-09, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aproev
Vart tog "Zip" vägen? Omtalad klottrare i Stockholm i slutet av förra årtusendet. Jag har för mig att han var en smula på glid?
satt av en lång volta för bankrån i mitten av 90-talet
Citera
2006-07-09, 23:46
Medlem
Pellles avatar
Tv serien Varhuset, den svenska från 1987...
Han som spelade den tjocka rödhåriga slaktaren och som myntade uttrycket "maaanacher" (manager)...
vart har han tagit vägen ?
Citera
2006-07-10, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdamn
satt av en lång volta för bankrån i mitten av 90-talet
aha - vet du något mer om vad han pysslat med sedan dess? Började han med heroin och levde lycklig i alla sina dagar?
Citera
2006-07-10, 16:32
Medlem
Rollkaraktären "Rickard"

Citat:
Ursprungligen postat av Pellle
Han som spelade den tjocka rödhåriga slaktaren och som myntade uttrycket "maaanacher" (manager)...
I början av 90-talet (tror jag det var) framträdde han i pressen tillsammans med Jonas/Johan Hedenberg i samma serie som exempel på folk som blivit stämplade i en roll och sen inte får några fler roller. Ganska rolig, lätt självironisk artikel....
Citera
2006-07-10, 20:01
Medlem
Sharpshooters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Appropå inget; ni som sett honom på företagsgig...lirar han någon av sina 70-talshits som "Saft, saft, hallonsaft"?

Ibland tar han och spelar önskemål så du kanske kan fråha om han vill spela dena hit för dig? =) Han spelade i alla fall på såg senast vilket jag tyckte var ganska roligt (ett tag).
Citera
2006-07-11, 10:37
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellle

Ulf Isenborg heter han

http://www.imdb.com/name/nm0410815/
http://www.ljusnan.se/article.jsp?ar...maincategory=4
http://www.jazzensvanner.com/pdf/20060814_vallby.pdf
Citera
2006-07-11, 13:41
Medlem
Bakkelits avatar
Sökfunktionen funkar inte så jag testar att posta istället..

Katja Blomquist som spelade en söt liten pingla i varuhuset, vad gör hon? Någon som har någon bild på henne? Har testat google men hittar inga. Måste ju se om hon är lika fin som man minns..
Citera
2006-07-11, 13:55
Medlem
Aquarellos avatar
Fråga på Café Gateau i Sturegallerian där jobbade hon i massa år.
Citera
2006-07-11, 14:15
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Ja precis, jag undrar vad det blev av den lustiga figuren som spelade Karlsson på taket ?

Har också alltid funderat på hur gammal han var vid inspelningen av filmen, han ser ju onekligen en smula "speciell" ut den ack så självgode Karlsson.
Var det en gubbe som skulle föreställa ett barn, eller ett barn som skulle föreställa gubbe med tunt hår och plufsig lekamen ?!

Hoppas någon kan hjälpa mig med denna värdsliga fråga

Jag har använt sökfunktionen men ej hittat något om Karlsson, och är det dessutom fel forum så ber jag om ursäkt för det och hoppas någon kan leda in mig på rätt väg här i livet !

Astrid Lindgrens böcker om Karlsson på taket blev förvandlade till spelfilm 1974, givetvis i Olle Hellboms regi. Där gjordes Karlsson av en pojke, Mats Wikström, som sedan dubbades av skådespelaren Jan Nygren.

Inte mycket men alltid något, finns inte ett jota om Mats Wikström på nätet
Citera
2006-07-12, 19:21
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquarello
Fråga på Café Gateau i Sturegallerian där jobbade hon i massa år.

Njaä.. pallar inte resa 60 mil för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in