2010-12-25, 11:06
Medlem
Hej

Har problem med MMS mottagning på min Nokia N86 8MP. Jag kan inte ta emot MMS från Iphones. Har Tele2 som operatör och har varit inne på deras hemsida och laddat ner dom senaste uppdateringarna för just MMS biten men det fungerar inte alls. Kan det vara något fel på avsändarens mobil, uppdateringar? I detta fallet är det en iPhone 3gs som var avsändaren.

Tacksam för hjälp.
Citera
2010-12-25, 11:53
Medlem
Har som sagt uppdaterat inställningarna från Tele2, kommer MMS:et komma efter detta eller har det fastnat i "MMS-rymden"?. Ska tilläggas att jag kan ta emot MMS från alla andra telefoner förutom iPhone. Det är drygt 10 timmar sedan MMS:et skickades från avsändaren så det har ju gått ett tag ....
Citera
2010-12-25, 11:57
Medlem
frank_pes avatar
Hmm... kan du skicka mms till iPhonen? Kanske en bugg, har du uppdaterat till senaste firmware?
Citera
2010-12-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... kan du skicka mms till iPhonen? Kanske en bugg, har du uppdaterat till senaste firmware?

Japp, det går att skicka till iPhone. Kunde ta emot från en iPhone igår med, dock tog det cirka 2 timmar innan MMS:et kom fram, dock var detta från en annan avsändare. Det MMS:et jag vill ta emot har skickats 3 gånger sedan igår och har inte kommit ännu, så frågan är vems telefon det är fel på, min eller avsändarens iPhone? Hur uppdaterar jag firmware? Och hur uppdaterar iPhonen sina inställningar om det är den det är fel på?
Citera
2010-12-25, 13:05
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabaleta
Japp, det går att skicka till iPhone. Kunde ta emot från en iPhone igår med, dock tog det cirka 2 timmar innan MMS:et kom fram, dock var detta från en annan avsändare. Det MMS:et jag vill ta emot har skickats 3 gånger sedan igår och har inte kommit ännu, så frågan är vems telefon det är fel på, min eller avsändarens iPhone? Hur uppdaterar jag firmware? Och hur uppdaterar iPhonen sina inställningar om det är den det är fel på?
Här står hur du uppdaterar firmware: http://www.nokia.se/A41692329
Märkte själv att det gick segt att skicka sms igår så du kan ju kolla operatörens täckningskarta för hur bra mottagning det är nu från deras hemsida. Inställningarna hämtar man ju från operatörens hemsida ...behöver iPhonen uppdateras så gör man det via iTunes från datorn.
Citera
2010-12-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Här står hur du uppdaterar firmware: http://www.nokia.se/A41692329
Märkte själv att det gick segt att skicka sms igår så du kan ju kolla operatörens täckningskarta för hur bra mottagning det är nu från deras hemsida. Inställningarna hämtar man ju från operatörens hemsida ...behöver iPhonen uppdateras så gör man det via iTunes från datorn.

Tackar så väldans mycket för din hjälp. Har du någon aning om hur det blir med mms:et nu? Kommer det eventuellt att trilla in under dagen efter uppdateringarna eller har det flaxat iväg i sms-världen?
Citera
2010-12-25, 13:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabaleta
Tackar så väldans mycket för din hjälp. Har du någon aning om hur det blir med mms:et nu? Kommer det eventuellt att trilla in under dagen efter uppdateringarna eller har det flaxat iväg i sms-världen?
Ingen aning, vill du veta så hör med din operatör eller operatören som är till iPhonen om det ligger något hos dom fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in