2010-12-25, 00:51
Medlem
Parrebarres avatar
Som sagt, jag har fått ett väldigt frustrerande problem med nya MSN.
De hela började med att jag skulle ladda ner en sak som uppdaterar webbläsaren var 5 sek. Efter nerladdningen stog de att man skulle starta om datorn för att få det att funka. Självklart följde jag anvisningarna och startade om datorn.

När jag sedan ska logga in på MSN igen, är alla kontakter offline.

Trots att dem är offline, kan dem tydligen se mig online, och skriva med mig. Men jag kan inte svara tillbaka, för kontakten är ju offline.

Saken jag laddade ner, var inget program som jag trodde de var, de var tydligen ett addon. Jag lyckas inte hitta de för att ta bort de, så jag prövade systemåterställning. Systemåterställningen misslyckades tydligen, för de kom upp "error, pröva igen". Sagt och gjort, jag provade en gång till, ännu en gång och en fjärde gång. Återställning funkade inte.

Prövade då att ominstallera MSN, men ingen skillnad. Prövade igen, ingen skillnad då heller. Ingen skillnad efter tredje och fjärde gången heller.

För att förenkla:
Min dator är ny, fick den i tisdags.
Jag använder Windows 7.
Allt annat funkar som de ska.

Är de någon som vet vad de är för fel, och hur man ska lösa detta problem? Vore oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig så att de löser sig.
Citera
2010-12-25, 00:57
Medlem
archeons avatar
Har exakt samma problem
Citera
2010-12-25, 01:09
Medlem
skapa en ny msn ;P det kan vara korrupta databasfiler :/ dock bara en teori
Citera
2010-12-25, 01:18
Medlem
Parrebarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Har exakt samma problem
Hur länge har du haft så? Grymt jobbigt är de.

Citat:
Ursprungligen postat av tinyman92
skapa en ny msn ;P det kan vara korrupta databasfiler :/ dock bara en teori
Provade att logga in på en polares live-id(för de borde väl funka lika bra som att göra en ny msn?), men ingen skillnad då heller.

Edit: Har tagit bort addonet jag laddade ner, men problemet kvarstår.
Senast redigerad av Parrebarre 2010-12-25 kl. 01:53.
Citera
2010-12-25, 01:37
Medlem
archeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parrebarre
Hur länge har du haft så? Grymt jobbigt är de.

Jag har haft det länge, gjorde en ny msn men fortfarande samma problem.
Citera
2011-08-30, 16:38
Medlem
Fraadyis avatar
Citat:
Go to C:\Users\<Your Username>\AppData\Local\Microsoft\Window… Live and delete the Contacts folder. This just clears the contact list cache so the client has to get it again.

If you cannot see the AppData folder, in any Explorer window press Alt then click Tools -> Folder Options... Click the view tab and select the circular bubble that says Show hidden files, folders, and drives.

Där har ni hjälpen som ni behöver, hände mig samma sak igår, hitta lösningen idag, den funkar 110%.
Citera
2011-11-10, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraadyi
Där har ni hjälpen som ni behöver, hände mig samma sak igår, hitta lösningen idag, den funkar 110%.
Nice! Löste biffen även för mig, men hur fasen kommer det sig att det där inte bara gjorde så att jag inte såg någon som online, utan också så att jag själv inte syntes som online för mina kontakter?
Citera
2012-01-24, 08:28
Medlem
Jag har samma problem nu, och jag förstår inte ''hjälpen'' som beskrivs ovan. Jag minns att jag haft detta fel en gång förut men kan inte minnas hur jag ska fixa det. Tacksam för hjälp!
Citera
2012-01-24, 08:38
Medlem
Du måste bocka i "visa dolda filer och mappar" i mappalternativ för att hitta Appdata mappen. Antar att det är det som är ditt problem då resten är ganska straight forward
Citera
2012-01-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScaveN
Du måste bocka i "visa dolda filer och mappar" i mappalternativ för att hitta Appdata mappen. Antar att det är det som är ditt problem då resten är ganska straight forward

Ja precis, det är det som är problemet. Jag kan heller inte hitta någonstans där det står ''visa dolda filer och mappar''. Uuh, jag saknar XP. Win 7 gör mig galen..

EDIT; Hittade Appdata. Problemet är fortfarande inte löst dock, jag kan inte göra något med contacts mappen.
Senast redigerad av Runa 2012-01-24 kl. 09:03.
Citera
2012-01-24, 19:20
Medlem
Hade detta problem för ett tag sen. Löste det genom att ladda ner MSN-installern och köra reparation via den.
Citera
2012-04-18, 20:56
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercij
Hade detta problem för ett tag sen. Löste det genom att ladda ner MSN-installern och köra reparation via den.
Vad menas med att köra en reparation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in