2010-12-24, 22:40
Medlem
StarCtrls avatar
Jag har en överkörd laptop i min ägo.. den kommer från min faders företag och då en ny skärm till den kosta nästan lika mycket som en ny laptop så bestämde dem sig för att slänga den..
Jag bestämde mig för att försöka rädda den eller iaf ta vara på dess delar.
Det första jag undrar är vad för slags hårddisk detta är..
den har en vanlig SATA kontakt men också en konstig ström kontakt som jag inte känner igen.
För att få en bättre bild om hur stor den är så ligger den bredvid en 3.5" HDD.
Här har jag laddat upp lite bilder på HDDn http://s389.photobucket.com/albums/oo334/jonthe838/HDD/

Och ungefär hur mycket skulle en ny skärm kunna kosta? Kan ta fram mer information om modellnummer mm.
Men är det värt att byta skärm? min far säger att han tror att själv datorn också är skev / skadad men jag kan inte se det tyvärr.. ser bara att skärmen är det.. Skulle kunna ladda upp bilder på den med om någon tror att dem kan hjälpa mig :P

Tacksam för alla svar!
JL
Citera
2010-12-25, 00:25
Medlem
Frontzides avatar
1. Det är en 2.5 hdd som används för bärbara datorer.

2. Ström kabeln du behöver är en sådan

Du kunde åtminstone skriva modellnumret för att lättare kunna hjälpa till.
Citera
2010-12-25, 08:12
Medlem
StarCtrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontzide
1. Det är en 2.5 hdd som används för bärbara datorer.

2. Ström kabeln du behöver är en sådan

Du kunde åtminstone skriva modellnumret för att lättare kunna hjälpa till.
Jag vet att det är 2.5" HDDs i laptops menden hårddisken ser väldigt mycket mindreut än en 2.5".. Det ser snarare ut som 1.25" om det nu finns och har dem samma ström källa eller kontakt?

laptopen är en HPEliteBook 2530p..
Citera
2010-12-25, 08:48
Medlem
Drapåtrissors avatar
Inte mycket billigare än en helt ny dator att byta skärmen tyvärr. Men det går väl att koppla in en separat skärm men då är ju hela iden med mobiliteten meningslös.
Citera
2010-12-25, 09:34
Medlem
StarCtrls avatar
ja just nu måste jag hela tiden koppla den till en stationär skärm vilket är piss jobbigt... Någon som vet om dessa skärmar går att köpa på ebay eller någon annan online hemsida?
Citera
2010-12-25, 09:49
Medlem
dannenykvist1234s avatar
hmmmm lättaste vore ju att anställa en billig kunnig fabriks arbetare från China att bygga en åt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in