Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-07-28, 19:52
Medlem
Harry_s avatar
spara lite helskägg
men hur vårdar man den
jag brukar raka halsen

ska man raka under läppen ?

några förslag??
Citera
2004-07-29, 00:34
Medlem
frankensteins avatar
Ansa under läppen med en fin liten sax så att det blir jämt.
Ett tips till hela skägget är att du tar en hårtrimmer och trimmar det med i början så att du får en fin och jämn matta annars växer det kanske ojämnt och då ser du ut som en råtta i ansiktet. Håll till godo.
Citera
2004-07-29, 08:13
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
ska man raka under läppen ?
Nä, under läppen finns ju tandkött och diverse slemhinnor, där ska man inte raka.

Raka halsen och håll resten kort med trimmer. Har du fläckvis behåring långt upp på kinderna, raka den också för det ser inte klokt ut.
Citera
2004-07-29, 12:23
Medlem
Använder mig av en hårtrimmer som jag drar genom hela skägget, på hakan och upp mot tinningen på lägsta klippningen med munstycket på.

Sen tar jag bort munstycket och tar bort allt skägg på halsen ända upp där "huvudet börjar", och halsen tar slut (om du fattar).

Skägget ovanför överläppen och nedanför underläppen får gärna också vara lite kortare än det går att få med munstycket på...
Citera
2004-07-29, 15:47
Medlem
jag tycker det e förbannat jobbigt när mustaschen växer ner över läppen, så att man får den i munnen. SÅ det brukar jag ansa med sax. Annars rakar jag ,precis som någon ovan skrev, upp till huvudet börjar. Tycker det ser fördjävligt ut med skägg på hela halsen.
Citera
2004-07-29, 15:51
Medlem
agitators avatar
Jag gör som de flesta andra här. Rakar halsen lite då och då och klipper kanten på moppemuschtaschen med sax så att den inte hänger ner i munnen. Men jag sparar de där fläckarna på sidorna. Lite kul är det. Hoppas att det får mig att se yngre ut . Jag brukar klippa lite sporadiskt över kinder och under haka med en vanlig hushållssax. Ser lite snett och vint ut, men det spelar mig ingen större roll.
Citera
2004-07-29, 15:55
Medlem
PuzzelGirls avatar
Bort med det...

...snälla, gör det bästa, raka bort rubb och stubb ( ) - det är det som de allra flesta passar i och inget som sticks och är obehagligt vid närmare kontakt heller...

Å andra sidan så om du trivs i det så ska du naturligtvis ha det kvar, testa lite olika varianter så kommer ud nog fram till det som känns bäst! Gillar du det snett o vint ska du ha det - lite orginalitet och personlighet kan vara spännande det med...
Citera
2004-07-29, 17:03
Medlem
hagge3s avatar
Jag har skägg på hakan, det klipper jag när det ser för jävligt ut, simple as that.
Rakar hela halsen.
Citera
2004-07-29, 17:37
Bannlyst
Ja, har (inte helt oväntat) helskägg. Jag brukar köra igenom det med trimmern med ett munstycke på, men för tillfället har jag inte orkat göra något åt det på en månad.

Ja, jag ser ut som en jultomte i plytet för tillfället...

// Roger P.
Citera
2004-07-29, 17:41
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, har (inte helt oväntat) helskägg. Jag brukar köra igenom det med trimmern med ett munstycke på, men för tillfället har jag inte orkat göra något åt det på en månad.

Ja, jag ser ut som en jultomte i plytet för tillfället...

// Roger P.

Som din avatar då nästan?
Citera
2004-07-29, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Som din avatar då nästan?

Ja, jag ser faktiskt ut som min avatar i verkligheten. Det var därför jag valde den när det begav sig, eftersom den var väldigt lik mig IRL.

// Roger P.
Citera
2004-07-29, 17:56
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, jag ser faktiskt ut som min avatar i verkligheten. Det var därför jag valde den när det begav sig, eftersom den var väldigt lik mig IRL.

// Roger P.

Då kanske vi skulle ta och ansa ögonbrynen en smula också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här