• 1
  • 2
2004-07-28, 19:32
Medlem
Är det någon som har llite info om vem Tony Olssons flickvän vid tiden för morden i malexander var? Namnet behöver inte hängas ut här, men posta gärna länk eller PMa.. Tror hon dömdes till skyddstillsyn och samhällstjänst för skyddande av brottsling alt. häleri....
Citera
2004-08-02, 19:36
Medlem
vet att det stod lite om henne i någon tidning i samband med rymningen från Hall, kommer dock inte ihåg vilken. Hon är idag i 45-års åldern, jobbade fram till några år innan hon träffade Tony som ytbärgare på helikopterdivisionen i Berga. Innan polismorden i Malexander var hon helt ostraffad.

Du kan läsa mer på http://www.aftonbladet.se/nyheter/99...ismorden8.html
Citera
2004-08-03, 03:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cytech
vet att det stod lite om henne i någon tidning i samband med rymningen från Hall, kommer dock inte ihåg vilken. Hon är idag i 45-års åldern, jobbade fram till några år innan hon träffade Tony som ytbärgare på helikopterdivisionen i Berga. Innan polismorden i Malexander var hon helt ostraffad.

Du kan läsa mer på http://www.aftonbladet.se/nyheter/99...ismorden8.html

Jag undrar lite om det stämmer. Hon är för gammal för att kunna ha blivit ytbärgare genom kvinnlig värnplikt. Dessutom är det väldigt få kvinnor som har tillräckligt bra fysiska värden för att bli antagna till utbildning som ytbärgare. Mer troligt är att hon varit flygoperatör eller liknande.
Citera
2004-08-03, 06:45
Medlem
M2ks avatar
Dom brukar stå på kö, han kan vraka och välja. Ju större svinpäls, desto längre kö på hugade 'fästmör'.

Antagligen någon slags diffus modersinstinkt som styr i bakgrunden, eller...
Citera
2004-08-03, 09:27
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Dom brukar stå på kö, han kan vraka och välja. Ju större svinpäls, desto längre kö på hugade 'fästmör'.

Antagligen någon slags diffus modersinstinkt som styr i bakgrunden, eller...
Nu blir det lite OT, men men.

Kommer att tänka på två faktorer, finns säkert många fler.

1. Har du en relation med en man som sitter i fängelse, behöver du bara ha en romantisk relation av längtan, dramatik och offerroller. Pruttlukt på toaletten och trötthetsgnabb på fredagkvällen, hantering av de personliga problem som alltid kommer till ytan i en nära relation- det slipper du.

2. Eftersom flickors aggressivitet är så tabubelagd, kan jag tänka mig att undertryckta aggressioner lockas av utlevelsen brottslingen står för. Brottslingens revolt mot auktoriteten (rättssystemet/ samhället) kan kvinnan identifiera sig med, och hon upplever att de delar världsbild.

En morgontrött kvinnas spekulationer
Citera
2004-08-03, 11:27
Medlem
Jag hörde att fd flickvännen var från skogarna utanför Vetlanda, åt Holsby hållet.
Citera
2004-08-03, 11:32
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Jag hörde att fd flickvännen var från skogarna utanför Vetlanda, åt Holsby hållet.

Finns mycket skumt folk i de krokarna, så det stämmer säkert.
Citera
2004-08-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag undrar lite om det stämmer. Hon är för gammal för att kunna ha blivit ytbärgare genom kvinnlig värnplikt. Dessutom är det väldigt få kvinnor som har tillräckligt bra fysiska värden för att bli antagna till utbildning som ytbärgare. Mer troligt är att hon varit flygoperatör eller liknande.

Det kan stämma, när jag gjorde lumpen på Berga helikopterdivision i början av 90-talet fanns det en kvinnlig ytbärgare där.
Citera
2004-08-03, 17:26
Medlem
Kan det inte vara så att hon är anställd av ytbärgardivisionen då? Och i praktiken kan göra nått helt annat?
Citera
2004-08-03, 18:11
Medlem
M2ks avatar
Från Aftonbladet 1999 (citat):

"I dag jobbar kvinnan (då 40 år) som lärare på en högstadieskola i Mellansverige.
– Hon gör ett himla bra jobb, säger skolans rektor till Aftonbladet.
Fästmön, som är i 40-årsåldern, anställdes på skolan vid terminsstarten."

http://wwwb.aftonbladet.se/nyheter/9...olismord4.html

Vem vet, som alla andra som har något att dölja så lever väl 'fästmön' med skyddad identitet? Om Vetlanda räknas till 'Mellansverige' kan man ju också diskutera.
Citera
2004-08-03, 18:45
Medlem
kilgores avatar
Jag har för mig att, då Malexandermorden inträffade förekom det en uppgift om att TO:s flickvän hade varit ytbärgare i samband med Estoniakatastrofen. Skall ta en titt i en bok (om jag kan hitta den) där jag tror att det finns en lista över personer som var med där.
Citera
2004-08-03, 23:19
Medlem
quarks avatar
Sedan fanns det Isa Stenberg från Riksteatern.
Citat:
Ursprungligen postat av DN 5 nov 2000
Det klarläggs också i polisens material att internerna tidvis bott hemma hos Isa Stenberg. Tony Olsson var fram till april 1999 skriven på hennes adress. Relationen mellan Stenberg och Olsson har utvecklats till en som en mellan en mor och en återfunnen son, "kärlek har det varit, men inget djupare". Olsson disponerade kring februari-mars 1999 vidare en mobiltelefon som Riksteatern betalade. Han och Nilsson har också tidvis haft tillgång till hennes husnycklar och privata bankomatkort.

Polisens enda förhör med Riks Dramas konstnärliga ledare Lars Norén är genomfört per telefon och mycket kortfattat: en och en halv A4-sida. Förhören med Isa Stenberg upptar tjugosju sidor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in