2014-03-27, 04:24
Medlem
GoPalts avatar
Gräddnougaten är bäst.
Citera
2014-09-30, 11:12
Medlem
Alplandskaps avatar
Nyhetschock!!! Trillingnöt och Körsbär i likör utgår! Hemskt (i alla fall Trillingnöten). Hur ska jag fira jul i år? Är det här början på slutet för Marabou, för hela Mondelez?

http://www.dn.se/ekonomi/hej-da-trillingnot/
Citera
2014-09-30, 11:33
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Nyhetschock!!! Trillingnöt och Körsbär i likör utgår! Hemskt (i alla fall Trillingnöten). Hur ska jag fira jul i år? Är det här början på slutet för Marabou, för hela Mondelez?

http://www.dn.se/ekonomi/hej-da-trillingnot/

Körsbärspralinen är skönt att slippa men trillingnöten? Måste väl ändå vara en allmän favorit? Nåja det är väl inte så avancerat att göra egna.

EDIT: Ersätts med hallonlakrits och fläderblom.
Senast redigerad av Rati 2014-09-30 kl. 12:03.
Citera
2014-09-30, 11:37
Medlem
välkommenti bups avatar
Attans Trillingnöten var ju den jag alltid sparade för att avnjuta sist...
Citera
2014-09-30, 11:40
Medlem
Aladdin förknippar jag med den där täta dagen-efter-pruttlukten som ligger som en tätdimma efter gårdagens fylla. Därför är trillingnöten absolut ingenting jag saknar. Aladdin är verkligen ingen lyxchoklad.
Citera
2014-09-30, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Aladdin förknippar jag med den där täta dagen-efter-pruttlukten som ligger som en tätdimma efter gårdagens fylla. Därför är trillingnöten absolut ingenting jag saknar. Aladdin är verkligen ingen lyxchoklad.

Nähä vad är lyxchoklad då?

Aladdin är en rasistisk ask med en stackars vit i mitten bland alla negrer.
Senast redigerad av bigbanana74 2014-09-30 kl. 11:49.
Citera
2014-09-30, 11:50
Medlem
SundbornPunschs avatar
Äh, om de så ersätter alla kvarvarande bitar med Djungelvrål så skulle katastrofen vara mindre än när fransk nougat plockades bort ur asken.

Det var onekligen bättre förr, som vanligt går de visa orden att applicera på det mesta.
Citera
2014-09-30, 12:05
Medlem
Ratis avatar
Recept på trillingnötter:

Tillagning
75-100 g Marabou mjölkchoklad
75 g hasselnötter

Ev. garnering:
75 g vit choklad

Smält hälften av chokladen över vattenbad eller i mikro. Rosta nötterna på svag värme i torr stekpanna. Gnugga av skalen. Blanda ner nötterna i chokladen. Rör om noga och lägg nötterna tre och tre på bakplåtspapper. Låt stå svalt till dom stelnar. Smält resterande av chokladen och doppa nötterna i den. Låt stelna. Smält den vita chokladen och ringla ut tunt över nötterna. Låt stelna och förvara svalt.

http://www.tasteline.com/recept/trillingnotter
Citera
2014-09-30, 14:15
Medlem
Ferry31s avatar
Vafan, så de tar bort de två bästa i asken, som dessutom tillhör de mest populära? Jävla idioter.
Citera
2014-09-30, 14:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Nähä vad är lyxchoklad då?

Aladdin är en rasistisk ask med en stackars vit i mitten bland alla negrer.

Marabou är verkligen inte lyxchoklad. Testa handgjorda praliner någon gång, otroligt mycket godare. Fast jag gillar såna här pralinaskar också.

Tipsa inte Centrum mot rasism om det, orkar inte höra om den strukturella rasismen hos pralintillverkarna.

Edit: Favoriten var tyvärr trillingnöt så nu blir det bojkott!
Senast redigerad av Readyfreddie 2014-09-30 kl. 14:35.
Citera
2014-10-01, 16:38
Medlem
dagsmejas avatar
Mondelēz International (Ägare till varumärket Marabou) tar väl bort trillingnöten för att få bättre marginaler. Det är för dyrt med nötter helt enkelt och ägarna vill tjäna så mkt pengar som möjligt. Sådan är marknadsekonomin.
Citera
2014-10-02, 22:35
Medlem
Läste för en tid sedan att hasselnötsproduktionen, som mestadels är baserad i Turkiet, inte alls gav någon bra skörd i år, vilket skulle resultera i att bl.a. nutella kommer bli dyrare då det innehåller ganska mycket hasselnötter. Om detta nu är sant så misstänker jag att det kan vara ett skäl till att de tar bort trillingnöten. Ser inte så många andra anledningar då min uppfattning är att trillingnöten rent av är mångas favorit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in