2014-10-09, 02:29
  #193
Medlem
donnanss avatar
Höstnougat ! men blir grymt besviken då trillingnöten kommer på 3e plats.. gräddnougat på 2a
sen kommer de mörka bitarna
Citera
2014-10-09, 02:30
  #194
Medlem
körsbäret, oh vad sugen jag blev!
Citera
2014-10-09, 14:17
  #195
Medlem
Tryffel, höstnougat och mjuk toffee är mina favoriter (och de enda jag äter).
Citera
2014-10-10, 09:39
  #196
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
körsbäret, oh vad sugen jag blev!
Lycka till! Körsbäret är avlivat av Marabou.
Citera
2014-10-14, 05:26
  #197
Medlem
Strychnos avatar
Cocos kola och tryffelnougat är dom jag brukar norpa först.
Annars tycker jag dom smakar ganska lika,
Men så är jag ingen tjoklaaadconnoisseur heller direkt.
Citera
2014-11-02, 21:01
  #198
Medlem
duqus avatar
Alladin 75-års utgåvan är fanimig en katastrof.
http://chocochock.se/2014/september/upp-till-kamp-for-trillingnoten.html

Grannen hade köpt in en ask och jag fick en vidrig eftersmak som jag inte känt sen jag drack en 7-up light av misstag med det gamla sötningsmedlet nutrasweet eller vad det nu hette. Sen att bolaget dissat körsbär och hasselnöten för att få ner produktionskostnaden gör nog bara att Antonberg och de andra stora får större marknadsandelar.

Vi tar det säkra och köper Antonbergs askar för denna jul, ryktet går redan i stan om Alladins haveri, såg en hel pall av Alladin på Citygross som stått orörd i en vecka, trots extrapris för jubileums-modellen medan Fazer och Antonberg-pallarna redan var halvtomma, och då har inte julkommersen ens startat ännu.
Citera
2014-11-06, 22:21
  #199
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Alladin 75-års utgåvan är fanimig en katastrof.
http://chocochock.se/2014/september/upp-till-kamp-for-trillingnoten.html

Grannen hade köpt in en ask och jag fick en vidrig eftersmak som jag inte känt sen jag drack en 7-up light av misstag med det gamla sötningsmedlet nutrasweet eller vad det nu hette. Sen att bolaget dissat körsbär och hasselnöten för att få ner produktionskostnaden gör nog bara att Antonberg och de andra stora får större marknadsandelar.

Vi tar det säkra och köper Antonbergs askar för denna jul, ryktet går redan i stan om Alladins haveri, såg en hel pall av Alladin på Citygross som stått orörd i en vecka, trots extrapris för jubileums-modellen medan Fazer och Antonberg-pallarna redan var halvtomma, och då har inte julkommersen ens startat ännu.

Ja, jag väljer också att nobba Alladin/Paradis denna jul just för att de införde de nya hemska smakerna. Någon självkritisk hållning verkar saknas - de tycker att de är moderna och fyndiga som byter ut smaker men inser inte att folk också ska äta det där.
Citera
2014-11-07, 22:35
  #200
Medlem
Den vita !!!
Minns när jag var liten och firade jul med kusinerna vi behövde gå in på det undre lagret annars började en gråta pga att hem inte fick den vita
Citera
2014-11-12, 20:15
  #201
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Mondelēz International (Ägare till varumärket Marabou) tar väl bort trillingnöten för att få bättre marginaler. Det är för dyrt med nötter helt enkelt och ägarna vill tjäna så mkt pengar som möjligt. Sådan är marknadsekonomin.
Jag hade helt rätt!

http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr/article3863158.ece

"Dagens Medias källa med insyn i chokladfabriken i Upplands Väsby uppger att trillingnöten var mycket dyr att tillverka. Det var den enda godbit i Aladdin-asken som lades ned för hand. Den hade också ett helt eget produktionsband.

– Det var av rent ekonomiska skäl som trillingnöten togs bort, säger Dagens Medias källa.

Som lök på laxen har världsmarknadspriset på hasselnötter rusat med 60 procent i år, enligt Financial Times."
Citera
2014-11-12, 20:28
  #202
Medlem
SnakePlissskens avatar
Åh fy i helvete!!! Den nya hallon/lakrits är helt ok men Fläderblom!! Såsom heterosexuell kille kan jag ärligt säga att jag aldrig stoppat något vidrigare i munnen i hela mitt liv!! Vad fan sysslar de med?? Det tar minst fem andra praliner bara för att få bort den vidrigt syntetiska tvålsmaken, och sen kan man ändå gå i timmar och vara rädd för att rapa upp den där "fläder"-smaken..
Citera
2014-11-14, 00:21
  #203
Medlem
Den vita!
Citera
2014-11-14, 23:39
  #204
Medlem
juhachis avatar
Som många andra, vitchokladen, kunde bli ett jäääävla liv om jag inte fick den i yngre dagar, ska förstås ha båda två
Offtopic: Samma med marsipanrosen, ingen rör den, ståååååruuuu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in