Cocos kola och tryffelnougat är dom jag brukar norpa först.
Annars tycker jag dom smakar ganska lika,
Men så är jag ingen tjoklaaadconnoisseur heller direkt.
Grannen hade köpt in en ask och jag fick en vidrig eftersmak som jag inte känt sen jag drack en 7-up light av misstag med det gamla sötningsmedlet nutrasweet eller vad det nu hette. Sen att bolaget dissat körsbär och hasselnöten för att få ner produktionskostnaden gör nog bara att Antonberg och de andra stora får större marknadsandelar.
Vi tar det säkra och köper Antonbergs askar för denna jul, ryktet går redan i stan om Alladins haveri, såg en hel pall av Alladin på Citygross som stått orörd i en vecka, trots extrapris för jubileums-modellen medan Fazer och Antonberg-pallarna redan var halvtomma, och då har inte julkommersen ens startat ännu.
Grannen hade köpt in en ask och jag fick en vidrig eftersmak som jag inte känt sen jag drack en 7-up light av misstag med det gamla sötningsmedlet nutrasweet eller vad det nu hette. Sen att bolaget dissat körsbär och hasselnöten för att få ner produktionskostnaden gör nog bara att Antonberg och de andra stora får större marknadsandelar.
Vi tar det säkra och köper Antonbergs askar för denna jul, ryktet går redan i stan om Alladins haveri, såg en hel pall av Alladin på Citygross som stått orörd i en vecka, trots extrapris för jubileums-modellen medan Fazer och Antonberg-pallarna redan var halvtomma, och då har inte julkommersen ens startat ännu.
Ja, jag väljer också att nobba Alladin/Paradis denna jul just för att de införde de nya hemska smakerna. Någon självkritisk hållning verkar saknas - de tycker att de är moderna och fyndiga som byter ut smaker men inser inte att folk också ska äta det där.
Den vita !!!
Minns när jag var liten och firade jul med kusinerna vi behövde gå in på det undre lagret annars började en gråta pga att hem inte fick den vita
Mondelēz International (Ägare till varumärket Marabou) tar väl bort trillingnöten för att få bättre marginaler. Det är för dyrt med nötter helt enkelt och ägarna vill tjäna så mkt pengar som möjligt. Sådan är marknadsekonomin.
"Dagens Medias källa med insyn i chokladfabriken i Upplands Väsby uppger att trillingnöten var mycket dyr att tillverka. Det var den enda godbit i Aladdin-asken som lades ned för hand. Den hade också ett helt eget produktionsband.
– Det var av rent ekonomiska skäl som trillingnöten togs bort, säger Dagens Medias källa.
Som lök på laxen har världsmarknadspriset på hasselnötter rusat med 60 procent i år, enligt Financial Times."
Åh fy i helvete!!! Den nya hallon/lakrits är helt ok men Fläderblom!! Såsom heterosexuell kille kan jag ärligt säga att jag aldrig stoppat något vidrigare i munnen i hela mitt liv!! Vad fan sysslar de med?? Det tar minst fem andra praliner bara för att få bort den vidrigt syntetiska tvålsmaken, och sen kan man ändå gå i timmar och vara rädd för att rapa upp den där "fläder"-smaken..
Som många andra, vitchokladen, kunde bli ett jäääävla liv om jag inte fick den i yngre dagar, ska förstås ha båda två
Offtopic: Samma med marsipanrosen, ingen rör den, ståååååruuuu?