2010-12-24, 09:59
Medlem
paperflys avatar
Hej.

Jag har nu i höst fått problem med torr fotsula och sprickor, vilket jag aldrig brukar ha. Jag kan lätt använda mina fötter som sandpapper. Nu har jag köpt en fotfil och filat fötterna lena, iaf alla små skinpiggar som sticker ut. Men sprickorna finns kvar, speciellt när jag duschat ser man alla sprickor klart och tydligt. Tycker att det är skumt att jag helt plötsligt får sprickor och torra fotsulor. Är kille desutom, brukar ju vara tjejer som brukar sitta och fila sina fossingar för det mesta

Vad kan jag göra och vad är felet? vill ha tillbaka mina lena fina fossingar igen
Citera
2010-12-24, 10:00
Medlem
Pankreatits avatar
Apoteket....
Citera
2010-12-24, 10:28
Medlem
yellowboxfishs avatar
Japp, köp Calmuril eller liknande på Apoteket, nån kräm med karbamid iaf.
Citera
2010-12-24, 12:08
Medlem
doejanes avatar
fast hur kommer det sig att han fick det nu om han aldrig haft problem med det innan? kan det vara vitaminbrist av nåt slag?
Citera
2010-12-24, 13:07
Medlem
Eliza CTs avatar
En del får på sommaren.
Vinter, varm torr inneluft, varma skor.
Calmurilkräm från Apoteket (redan rekommenderat) är det bästa för mej och familjen.
Mvh
Citera
2010-12-26, 14:05
Medlem
Puffs avatar
Köp på Apoteket: "Fotvårdssalva" och/eller "Heel balm". Skaffa också fotsalt, tag ett härligt fotbad minst 15 minuter, gärna 30. Fila bort all lös hud, torka med handduk. Smörj in "Heel balm" på spruckna hälar, "Fotvårdssalva" på resten av fötterna. Smörj sedan fötterna varje kväll, vid rejält torra/spruckan fötter kan du sätta på ett par bomullsstrumpor efter insmörjningen och sova med dem på. Efter någon vecka är fötterna mycket bättre och då kan du övergå till att bara använda "Fotvårdssalva". Nytt fotbad varje eller varannan vecka.
Citera
2010-12-26, 15:10
Medlem
Sudda (fila)- sudda- (fila) bort din sura- (döda) min- (hud)

Says it all.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in