• 1
  • 2
2010-12-24, 09:27
Bannlyst
Hallå FB

Vaknar nu av massa oljud och skrik här jag bor, grannen firar jul och dom skriker, gapar, sjunger allt nu vad det är. Dom hoppar på golvet så de låter som burrande ljud på taket!! Jag kan inte sova, jag har jobbat natt hela natten och får ingen lugn o ro!!

Jag har ringt störningsjouren men dom har inte kommit än. Jag vägrar gå upp och säga till dom, då jag avskyr dom men jag kommer i såfall ställa till ett helvte senare inatt tillbaka och så deras äckliga fula ungar skiter på sig också.

Dessa är en äcklig svennefamilj, jag firar inte jul och jag tycker svennarna får respektera detta!! Jag vill sova inte vakna av detta buller hela dagen!! Jag är riktig förbannad!

Vet inte om denna tråd passar här, men jag tycker detta börjar likna en kulturkrock och man ska respektera dom som jobbar och sliter som jag gör, inte leka jävla dagis hela dygnet!!
2010-12-24, 09:33
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clittan
Hallå FB

Vaknar nu av massa oljud och skrik här jag bor, grannen firar jul och dom skriker, gapar, sjunger allt nu vad det är. Dom hoppar på golvet så de låter som burrande ljud på taket!! Jag kan inte sova, jag har jobbat natt hela natten och får ingen lugn o ro!!

Jag har ringt störningsjouren men dom har inte kommit än. Jag vägrar gå upp och säga till dom, då jag avskyr dom men jag kommer i såfall ställa till ett helvte senare inatt tillbaka och så deras äckliga fula ungar skiter på sig också.

Dessa är en äcklig svennefamilj, jag firar inte jul och jag tycker svennarna får respektera detta!! Jag vill sova inte vakna av detta buller hela dagen!! Jag är riktig förbannad!

Vet inte om denna tråd passar här, men jag tycker detta börjar likna en kulturkrock och man ska respektera dom som jobbar och sliter som jag gör, inte leka jävla dagis hela dygnet!!

Du är i sverige... acceptera.. sen att du jobbar natt är upp till dig.. alla ska väl inte vända på dygnet för din skull.
2010-12-24, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Du är i sverige... acceptera.. sen att du jobbar natt är upp till dig.. alla ska väl inte vända på dygnet för din skull.

Jaha? Ena stunden säger ni blattar inte jobbar o skit, sen när man gör det ska man recpektera svennejävlarna pga deras firande?

har fan bara sovit en timme idag, och har svårt att fira om dom håller på gapar skriker som idioter, jävligt tröttsamt.

Hoppas störningsjouren kommer snart, annars är jag tvungen knacka på. Eller kommer jag eventuellt beställa gay porrfilmer till deras son som är i tonåren!

Detta är inte acceptabelt, ni klagar på blattar håller på firar sina högtider osv när ni firar ja då är det fitt fram!
2010-12-24, 09:49
Medlem
Gift44s avatar
Om du har problem med svenska traditioner i Sverige tycker jag du ska förpassa dig själv till ditt ursprungsland. Du vet om jag hatade muslimer skulle jag inte flytta till Saudiarabien. Varför flyttar muslimer till länder de hatar från länder de älskar. Vore det inte bättre att flytta från Irak till Egypten om man nu hyser ett patologiskt hat mot allt västerländskt.
2010-12-24, 09:52
Medlem
Jack.Dogs avatar
Citat:
Hoppas störningsjouren kommer snart, annars är jag tvungen knacka på. Eller kommer jag eventuellt beställa gay porrfilmer till deras son som är i tonåren!

Detta är inte acceptabelt, ni klagar på blattar håller på firar sina högtider osv när ni firar ja då är det fitt fram!

Fan vad cool du är! Låter vi dig fira dina högtider ska du fan ta mig låta oss fira våra, svårare än så är det inte.
2010-12-24, 09:53
Medlem
Bottenmetes avatar
Tror inte störningsjouren kan göra så värst mycket ändå så du får nog ringa dina kusiner.
2010-12-24, 09:54
Medlem
NoEars avatar
Välkommen till Sverige, här firar vi jul - barnens högtid. Ingen vuxen gillar det, deal with it.

Och ja, det är vårt land, här ska det firas jul, påsk och midsommar, inte halalslakt och ramadan.
2010-12-24, 09:55
Bannlyst
Citat:
Jaha? Ena stunden säger ni blattar inte jobbar o skit, sen när man gör det ska man recpektera svennejävlarna pga deras firande?

har fan bara sovit en timme idag, och har svårt att fira om dom håller på gapar skriker som idioter, jävligt tröttsamt.

Känner igen mig från då jag jobbade natt och på den tiden bodde i lägenhet hur frustrerande det kan vara när man inte får sova i sitt eget hem,hoppas störningsjouren kan göra något men var beredd på att dom kommer att säga-det är ju ändå julafton och folk måste få höras är rädd för att du får den kommentaren men du har min fulla förståelse,tro mig jag vet efter alla år med nattjobb.

Sen läste jag i tidigare inlägg någon som skrev skaffa dig ett hederligt jobb så du får jobba på dagtid,hur kan denne veta vilket jobb du har?viktigast av allt man jobbar och gör rätt för sig oavsett nationalitet.Jag är en blekfis-svensson:-)) och körde tunnelbanan natt så vad en del yrar om kan jag inte begripa.

Skulle dom inte lugna ner sig dina grannar bästa rådet är att vänligt men bestämt säga till att du jobbat natt och vill sova lyssnar dom inte då,då kan du ta i lite mer men vänlighet kommer man ändå längst med oavsett vad man gillar sina grannar eller inte.Men jag förstår din ilksa det är skitjobbigt när man inte får sova.

God Jul och hoppas du får sova gott!
2010-12-24, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Dog
Fan vad cool du är! Låter vi dig fira dina högtider ska du fan ta mig låta oss fira våra, svårare än så är det inte.
Det är skillnad, jag respekterar trots allt grannarna när jag firar födelsedagar osv. Jag brukar lägga lapp på portdörren där nere typ:
"vi kommer fira kalas idag, om vi stör var vänligen knacka på och säg till"

Men dessa jävla svennar skiter i allt sånt här. Jag har inget emot att man firar, men kan väl firar lugnt? Som sagt jag har knappt sovit nått och jag ska faktiskt jobba natt idag igen och jag kommer blir ännu mer föbannad.

Sen förstår jag inte varför ni skyddar dessa? Bara för att ni är svennar håller ni varandra om ryggen och smutskastar blattar. Bedrövligt.
2010-12-24, 10:01
Medlem
uppsala00s avatar
Citat:
Det är skillnad, jag respekterar trots allt grannarna när jag firar födelsedagar osv. Jag brukar lägga lapp på portdörren där nere typ:
"vi kommer fira kalas idag, om vi stör var vänligen knacka på och säg till"

Men dessa jävla svennar skiter i allt sånt här. Jag har inget emot att man firar, men kan väl firar lugnt? Som sagt jag har knappt sovit nått och jag ska faktiskt jobba natt idag igen och jag kommer blir ännu mer föbannad.

Sen förstår jag inte varför ni skyddar dessa? Bara för att ni är svennar håller ni varandra om ryggen och smutskastar blattar. Bedrövligt.

Hahaha.. Och ska hela sverige lägga lappar i alla invandrares brevlådor ; Ursäkt om vi störd men vi firar jul som vi gör varje år den 24 december.. Tänk efter lite.. Det händer för fan en gång per år din idiot. Hoppas du inte får nå mera sömn.
2010-12-24, 10:01
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
jag firar inte jul och jag tycker svennarna får respektera detta!!
När ni respekterar att vi inte firar ramadan.
2010-12-24, 10:02
Bannlyst
Man får ALDRIG störa sina grannar........MEN logiska undantag görs naturligtvis - Dagtid mellan 06-22 får man "stöka" normalt, julafton midsommar och liknande är exceptionella undantag.
TS får flytta om han inte klarar detta, han har ju jobb och kan därför ta ett banklån för att köpa sig ett hus.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in