• 1
  • 2
2010-12-24, 02:27
Medlem
Hej

Undrar vilka vpntjänster man kan använda för att kringå censuren i Kina?
PPTP har jag förstått är blockerat av kinesiska internetleverantörer eller iaf vissa.
Fungerar OpenVPN?

Tacksam för svar.
Citera
2010-12-24, 02:29
Medlem
PostWhores avatar
Testa med proxys?
Googla på " Online Proxy "
Eller gå till www.hidemyass.com
Citera
2010-12-24, 02:40
Medlem
Tack för svaret. Jo känner till proxies. Dock är de som är gratis sjukt sega enligt min erfarenhet. Har faktiskt en betal för en månad som jag ej testat än. Skulle dock helst använda VPN. Så är intresserad av att veta om det fungerar.

Vet att jag kan ställa in network proxy i inställningarna i linux. Nån som vet om dessa appliceras på hela systemet? Antar att inte t ex irc kan köras via httpproxy tex.
Senast redigerad av tamburinescientist 2010-12-24 kl. 02:43.
Citera
2010-12-24, 03:14
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamburinescientist
Tack för svaret. Jo känner till proxies. Dock är de som är gratis sjukt sega enligt min erfarenhet. Har faktiskt en betal för en månad som jag ej testat än. Skulle dock helst använda VPN. Så är intresserad av att veta om det fungerar.

Vet att jag kan ställa in network proxy i inställningarna i linux. Nån som vet om dessa appliceras på hela systemet? Antar att inte t ex irc kan köras via httpproxy tex.

Tryck på CITERA nästa gång.

Aja, ladda hem CyberGhost VPN och testa.
Om du gillar det så kan jag nog fick ett premiumkonto till dig
Citera
2010-12-24, 13:11
Medlem
happysticks avatar
Vet efter att ha läst på lite kinaforum (ska själv flytta dit i Januari), att de flesta använder sig av någon VPN tjänst. Vet dock ej vilken/vilka som ska fungera/vara bra.

Testa att kika runt lite på kina-expat forum så hittar du nog ditt svar.
Citera
2010-12-25, 21:01
Medlem
Efter lite läsande så verkar det som om det är OpenVPN som gäller om inget förändrats nyligen. Tack så mycket för svaren.
Citera
2010-12-25, 21:13
Medlem
Zycombs avatar
Jepp, OpenVPN fungerar riktigt bra. Cyberghost fungerar också grymt bra.
Citera
2010-12-26, 01:31
Medlem
crillecrilles avatar
Kan tipsa om HMA VPN Pro. Då kan du välja server/land du vill ha, ganska behändigt.
Citera
2013-03-29, 13:56
Medlem
sitter i Kina nu. OpenVPN fungerar icke. man kan få igång det sporadiskt men det lägger ner lika fort (har provat med mullvad och anonine). Mullvads pptp fungerar inte heller. Mullvads sida är för övrigt blockad i kinas brandvägg. privatVPNs pptp fungerar dock! Anonines pptp vet jag ej, ska försöka byta min prenumeration till pptp och prova..
Citera
2013-03-29, 14:27
Medlem
Kavalleristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluscen
sitter i Kina nu. OpenVPN fungerar icke. man kan få igång det sporadiskt men det lägger ner lika fort (har provat med mullvad och anonine). Mullvads pptp fungerar inte heller. Mullvads sida är för övrigt blockad i kinas brandvägg. privatVPNs pptp fungerar dock! Anonines pptp vet jag ej, ska försöka byta min prenumeration till pptp och prova..

http://www.vpntunneling.info/

denna funkar för mig varje dag! Facebook då. Har inte testat youtube. Gratis btw
Citera
2013-08-30, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalleristen
http://www.vpntunneling.info/

denna funkar för mig varje dag! Facebook då. Har inte testat youtube. Gratis btw
Ursäkta en som är trög i huvudet. Bor i Kina och skulle gärna komma åt fejjan och youtube. Begriper dock inte hur jag bör gå till väga. Var på sidan ska jag trycka?
Citera
2015-02-07, 21:58
Medlem
Tänkte bumpa den här tråden igen i 2015. Kommer att vara i Kina de närmaste halvåret och har kollat runt lite efter information om VPN och bra leverantörer, men får känslan att de flesta rekommendationer verkar vara sponsrade eller liknande. Någon som känner till nåt som fungerar bra nu, för stunden?

Skulle det gå att lyssna/använda Spotify (ej tillgängligt i Kina) om VPN-tjänsten var baserad i Hongkong (tillgängligt), till exempel?

Kan tillägga att jag inte har några direkta krav på hastighet. Vet inte vad som krävs för att streama musik eller till exempel Netflix men det är endast en bonus om det fungerar, egentligen.

Kommer kanske främst att använda min iPad, om det på något sätt är relevant.
Senast redigerad av teamrocket 2015-02-07 kl. 22:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in