Citat:
Ursprungligen postat av ImLiving
Jag undrar mest varför vi spenderar så mycket tid med att tänka över livet. Vi borde leva, ha kul. Alla vi har suttit i vissa tankar, så vad är syftet med dem?
du generaliserar rätt kraftigt nu

när du skriver "vi" så antar jag att du räknar med hela mänskligheten i det ordet?
nu är det ju inte så att existensiella funderingar behöver utesluta ett liv fyllt av lek och glädje, tvärtom skulle jag nog snarare påstå! mina livsfunderingar har lett fram till en stor tacksamhet till livet och alla gåvor jag har fått för att kunna ha ett trevligt liv. syftet kan vara att bekräfta sina självmordstankar eller att istället tänka positivt, det beror ju helt på vad man färgar sina tankar med för sinnestämning?
min mening i livet ser jag som väldigt enkel. det finns inget DÅ, det finns inget SEN, det finns bara ett evigt föränderligt NU, så meningen just nu i mitt liv är att uttrycka mig tydligt när jag rör mina fingrar över tangentbordet.

snart bli min den primära meningen i mitt liv att sträcka på min arm, greppa en vattenflaska med min hand och sen föra den till munnen för att dricka.