2010-12-24, 01:17
Medlem
God kväll och jul flashbackare!

Jag sitter just nu och har rätt mycket panik, ska iväg medans affären har öppet imorgon och skriva ut sista julklappen, så har väldigt lite tid på mig, och har precis ställts inför ett problem i photoshop som jag inte lyckas lösa på egen hand. Ni får ursäkta att jag inte söker, finns säkert redan en tråd där frågor och problem ska tas upp, men då jag är i behov av akut hjälp känner jag att det går snabbast så här!

Jag redigerar bilderna så gott jag kan i photoshop (är verkligen grön på det så det är mest klistra och klippa och lite lager som används) men nu när jag tar ett nytt projekt och drar dit mina bilder jag ska använda mig utav så läggs de inte på "skrivbordsytan" utan dyker bara upp i rutan högst upp till höger, jag lyckas inte få ut någon bild på bordsytan eller arbetsytan, och när jag lägger in en ny bild försvinner den andra direkt från listan med lager och det där till höger.

Hur gör jag för att få en vit bakgrundsbild, där jag kan dra och släppa in flera bilder och lägga som lager på den vita ytan? Det funkade innan men inte nu längre.

Har PS cs3 extended

Tacksam för all snabb hjälp!
/A.P
Citera
2010-12-24, 02:13
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
God kväll och jul flashbackare!

God kväll och God Jul!

Citat:
Jag redigerar bilderna så gott jag kan i photoshop (är verkligen grön på det så det är mest klistra och klippa och lite lager som används) men nu när jag tar ett nytt projekt och drar dit mina bilder jag ska använda mig utav så läggs de inte på "skrivbordsytan" utan dyker bara upp i rutan högst upp till höger, jag lyckas inte få ut någon bild på bordsytan eller arbetsytan, och när jag lägger in en ny bild försvinner den andra direkt från listan med lager och det där till höger.

Vad menar du med det?

Citat:
Hur gör jag för att få en vit bakgrundsbild, där jag kan dra och släppa in flera bilder och lägga som lager på den vita ytan? Det funkade innan men inte nu längre.

Då gör du ett nytt dokument i PS. CMD+N eller CTRL+N, bestäm hur stort dokumentet ska vara, glöm inte ange pixlar per tum för dokumentet också, ska du skriva ut på en vanlig liten färgskrivare går det bra med 150 men 300 är optimalt. Välj vit bakgrund.

Hoppas det hjälpte något annars får du utveckla så kan jag nog hjälpa dig, ho ho!
Citera
2010-12-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Då gör du ett nytt dokument i PS. CMD+N eller CTRL+N, bestäm hur stort dokumentet ska vara, glöm inte ange pixlar per tum för dokumentet också, ska du skriva ut på en vanlig liten färgskrivare går det bra med 150 men 300 är optimalt. Välj vit bakgrund.

Ska försöka förtydliga mig Jag gör ett nytt projekt eller dokument, med ctrl+n, väljer antal pixlar och vit bakgrundsyta, men när jag sedan trycker OK för att skapa det så händer inget mer än att det läggs till i listan över grejer som finns till höger. Alltså när jag väl skapat så finns den med till höger och står background, men det händer ingenting på själva arbetsytan. Samma sak sker när jag drar över bilder till ytan, de läggs till till höger men inget händer i mitten av skärmen så att säga. Jag har alltså inget att arbeta med eller på trots att jag lägger till det.

Förstår du mig något bättre nu?

Tack för snabbt svar!
Citera
2010-12-24, 03:50
Medlem
Problemet löst, möget hade lagt sig av någon anledning på andra skärmen, så när jag väl startade andra skärmen hittade jag arbetsytan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in