2010-12-23, 22:57
Medlem
EddieShredders avatar
Har googlat järnet utan att komma fram till något av värde, förutom att det lär vara en japansk gitarr av okej kvalitet. Vänder mig därför hit med frågor som : historik, kvalitet, prisläge, jämförelser med andra les pauler. Dela med er av era erfarenheter tack!
Citera
2010-12-24, 14:53
Medlem
accos avatar
Har själv en Takeharu men en 335:a. Hör sällan talas om märket, men tror att även det räknas till "lawsuit"-märkena. Dvs märken som var för bra kopior så dom stämdes av orginaltillverkarna.
Tror dom brukar vara tillverkade sent 70 - tidigt 80, Har sett Les-Pauler, 335or, Strator och akustiska av märket.
Senast redigerad av acco 2010-12-24 kl. 14:56.
Citera
2010-12-24, 23:42
Medlem
EddieShredders avatar
Awesome! Tack för svar. Hur kom du över ditt ex o får man fråga hur mkt du betalade? har en lp på gång som eventuellt ska skickas, därav undran. Hur tycker du din Takeharu är kvalitetsmässigt? Har du andra guror som du kan jämföra med?/Eddie
Senast redigerad av EddieShredder 2010-12-24 kl. 23:44. Anledning: X
Citera
2010-12-25, 10:47
Medlem
accos avatar
Jag köpte den tidigt 82-83 nånting begagnad för en tusing. Priset säger inte så mycket egentligen för jag köpte min Rickenbacker 4001:a ungefär samtidigt begagnad för 2,5k som är värd runt 20k nu.
Jag tycker den är helt ok, lättspelad, och låter bra. Är egentligen bassist men fuskar lite på gitarr.
Spelade i ett band för länge sen med en gitarrist som hadde en svart Takeharu Les Paul som jag minns lät riktigt bra. Eftersom jag inte har sett nån på länge så har jag ingen aning om värdet.
Minns dock att märket hade ett bra rykte
Citera
2010-12-25, 19:52
Medlem
EddieShredders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acco
Jag köpte den tidigt 82-83 nånting begagnad för en tusing. Priset säger inte så mycket egentligen för jag köpte min Rickenbacker 4001:a ungefär samtidigt begagnad för 2,5k som är värd runt 20k nu.
Jag tycker den är helt ok, lättspelad, och låter bra. Är egentligen bassist men fuskar lite på gitarr.
Spelade i ett band för länge sen med en gitarrist som hadde en svart Takeharu Les Paul som jag minns lät riktigt bra. Eftersom jag inte har sett nån på länge så har jag ingen aning om värdet.
Minns dock att märket hade ett bra rykte

det låter lovande, har en sådan där "gammal svart" på gång, som jag eventuellt får i mellandagarna !
Citera
2011-09-08, 20:30
Medlem
sry att jag bumpar den här tråden så sent! Men jag har en Takeharu akustisk stålsträngad som är farsgubbens gammla, köpte den på 70 eller 80 talet. Jag vet inte så mycket om märket, är det något av värde? jag spelar ju själv gitarr så kommer behålla den men kul att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in