Citat:
Ursprungligen postat av henk2055
Du ska nog inte alls ta förgivet att det går att koppla in flera USB ljudkort i samma dator, speciellt inte av olika tillverkare. Det skulle möjligen gå om du har kort av samma tillverkare och modell och att de har ett tydligt och uttalat stöd för att seriekopplas på nåt sätt. Enda gången jag har hört att det här går är med M-Audio Delta 1010LT. Men det är ett PCI-kort och då fungerade det ungefär som när man sätter i två grafikkort i samma dator.
Jag vet inte vad din begränsning är, om det är plånboken eller frånvaron av firewire port, men att köpa 4 st USB kort för att få 8 ingångar borde bli en rätt dyr lösning.
Satsa istället på att förse din dator med en firewire port med hjälp av ett expresscard av någon form, (t.ex.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=341339#extra) och sedan ett firewirekort med 8 ingångar.
Ja, nu tänkte jag ju inte skaffa 8 ingångar utan klarar mig med fyra, kanske t.o.m. 3 (virvel, baskagge, 1/2 överhäng). Så det är alltså två stycken ljudkort det handlar om, d.v.s. att köpa
ett till kort eftersom jag redan har
Saffire 6 USB.
Har diskuterat denna lösning med FireWire med en vän för ett tag sen, och det verkar som jag inte har någon möjlighet för detta.. Att jag inte har en ExpressCard läsare(?) och därför inte kan skaffa det.
Sen har jag ju som sagt redan ett kort så jag skulle vilja hitta en lösning för detta som går att interagera med nuvarande hårdvaror.